Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Atlas får pant i TG/KRAS først ved uttak av nye bonds etter 29. mai, så IP`n synes trygg enn så lenge. Får håpe at selskapet ikke lå ute med mye forskudd fra forskningsmidler før emien.

1 Like

Intet svar?

Kom et svar seilende inn her nå, jeg gir en kort oppsummering:

Selskapet hadde håpet på flere tegninger men har forstått at overhenget fra Atlas gjør at flere valgte å ikke delta. Når det er sagt er selskapet sikret finansiering ut juni 2025 og har tid på seg til å levere viktige vitenskaplige milepæler og dermed mulighet til å inngå det første strategiske partnerskapet i løpet av H1 2025.

For utsagnet i Finansavisen ble EW spurt om en kommentar ref at de var selskapet på OSE med lavest verdsettelse. EW hadde svart at privateide selskaper i USA med liknende 2 gen RNA teknologier typisk oppnår verdsettelser som er 10 - 100x Circio, som da var ca 20 MNOK. Journalisten valgte å bruke 100X kommentaren.

Som kommentar til tillit og standing skriver han at verdsettelsen har falt såpass mye grunnet Atlas-finansieringen. Circio er børsnotert grunnet tidligere satsninger som gikk til fase I/II og er egentlig nå i tidlig pre-klinisk fase. Da er det ikke vanlig at man er børsnotert og det finnes svært få spesialist-investorer som investerer i børsnoterte selskaper på det stadiet og verdsettelsen som Circio er på. Dette gjør det krevende å sikre kapital fra solide og strategiske og langsiktige eiere.

Han understreker at han er på reise og jeg har bedt om en oppdatering på antall IP og hvordan disse er fordelt dersom han får anledning til det.

2 Likes

Litt tynn den om aberet med å være børsnotert når kapitalisering kan skje direkte i AB ?

2 Likes

Tar jeg ikke mye feil så jeg han på joggetur i går sammen med familien sin en kilometer eller to hjemmefra…

Ikke veldig lang reise det, men han skal selvfølgelig ha litt ferie han også :sunglasses:

Dersom du bor i Kina så stemmer nok det :joy:…. (Han skrev at han var på reise i Kina)

1 Like

Interessant, da skulle jeg sett litt nøyere etter. Og da har jeg sikkert tatt feil, “my bad”.

Eller de dro etter joggingsen, uansett spiller det nada rolle for det som er essensen her.

De er skuffet over interessen, men forstår at Atlas er hemskoen. De har snudd i synet på at Atlas er en bra aktør til noe som er negativt for verdsettelsen at the moment.

De har da en jobb å gjøre; levere på bestillinger fra potensielle samarbeidspartnere og inngå dealer på det. Helst i god tid før juni 2025 dersom ingen annen finansieringskilde enn Atlas dukker opp før den tid.

Kina, foregår MYE der når det gjelder circRNA. Ta bare et sveip innom EPO.

Han er der for å banke opp Iovaxis :grin:

ligger 100.000 aksjer og venter på Atlas på 2,24

Atlas får pant i TG og finansierer IOVaxis :ghost:

Ja og det er for så vidt bra, bare det hadde vært noen som advarte dem mot å ta opp et dødspirallån…

5 Likes

Rasjonalet var nok noe annet enn å ligge minst ett år bakpå med tekno og IP som de antakelig gjør i dag.

Alternativet var vel å ta en BGBIO fra 2,70 kroner til 10 øre over natta. Ingen av delene hadde blitt vellykket.

NYKD er også ned 75 % siste tre årene med sine avtaler, så Circio er ikke noe unntak når det gjelder verdiforingelse innen norsk biotek.

1 Like

I januar

image

https://pharmaphorum.com/news/sanofi-snaps-inhibrx-and-its-rare-disease-drug-22bn

I går

Det er vel fortsatt sånn som det alltid har vært. Et godt business case med god ledelse finner som regel kapital. Er vel ikke verre enn som så. Selv med adresse på feil side av dammen, og nord for Skagerak.

2 Likes

Stille før stormen,Har fremdeles trua.Ett år til :+1:

Er ikke dette drepen for innsiderportalen her inne? Ser at det er veldig få innsidere igjen. Mulig på grunn av at de fleste er ute av bio på grunn av kollaps?

Spør du meg, så virker emisjonen å være amatørmessig tilrettelagt. Man burde ha satt kursen slik at man var sikret å få inn nødvendig kapital og den burde vært rettet mot 1 eller flere større aktører. Om vi andre aksjonærer hadde blitt vannet mer ut, så tror jeg det hadde vært en bedre løsning enn å sitte igjen med skarve 12 mill. Så burde man kanskje ventet til etter sommerferien og nærmere dataslipp. Har fortsatt trua, men tauet blir tynnere og tynnere. Tragisk om vi nå har mistet TG som kunne vært en bust og startrakett for videre himmelferd :crossed_fingers:

1 Like