Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Kostprisen til Atlas er 0,7263, tipper de ikke vil tape penger ved å dumpe til lavere pris.

Man bør ordne dette så raskt som mulig:

It is important to consider that the process needs to be completed, not just initiated, before the expiry of the Exercise Period, which includes the Warrants and the subscription amount being received in their respective accounts…

Selv om det er elektronisk forenklet løsning nos nordnet så må kanskje andre investorer fylle ut papir her. Det kan føre til at dette glipper for noen urutinerte småaksjonærer.

Vedr overtegning: Er du sikker på at det er mulig for warrants?

Lurt eller ei, har tegnet for alle rettene.
Begrenset nedside, og i verste fall 37% igjen på skatten tenker jeg…

1 Like

Det skal ikke være mulig å overtegne, dette er ikke en tegningsemisjon. Du må ha en warrant for å få kjøpe en aksje. Fra skjemaet:

Contact the bank (VPS account manager) holding the Warrants on your behalf, to request that the number of warrants to be exercised are transferred to the following VPS account number of Nordea Bank Abp, Norwegian branch (“Nordea”):

På norsk: du må overføre likt antall Warrants som du vil utøve tilbake til selskapet, via Nordea.

Kanskje det fins omveier, hva vet jeg.

Det er mulig å “overtegne” og det fortelles at flere av de større investorene gjør nettopp det.

Rutinen er at man kontakter selskapet direkte for å avtale tegninger som er høyere enn antall warrants man har. De ønsker mest mulig cash inn for å avslutte Atlas så raskt som mulig.

2 Likes

Det stemmer nok, ja

Nå nevner @aborum at han gjør det via Nordnet. Der gjør jeg også, men UX’et tillater i alle fall ikke overtegning så jeg må muligvis spørre Nordnet da.

Det er nok ikke “overtegning” per se vi snakker om, men muligens en omvei ved at selskapet lar deg benytte ubenyttede warrants som kan overføres mellom ulike innehavere.

3 Likes

Er helt ute av casen nå, men er det idiotisk å kjøpe på gjeldende kurs nå pga emisjon m warrants el?

Bingo, her følger svar fra 2 “venner” jeg har spurt:

Venn 1 som er “ute” og venter på å kjøpe seg inn: “Nei for all del du må ikke kjøpe, selskapet er ikke verdt …”

Venn 2 som er fullastet: “Herregud mann, buy the dip, her går det snart til himmels…”

Dette er en «lottoaksje». Med alt det innebærer. Ville vært forsiktig med å kjøpe over kr 0,60.

Ja, en får i stedet holde seg til trygge aksjer som du gir råd på.
En soleklar kjøpsanbefaling, eller flere, på 130 kroner i Ulti var jo ikke lotto…Det var bankers :boom:

1 Like

Man kan se på det som ren lotto. Men så kan man også, særlig dersom man har litt biomedisinsk forståelse, sette seg så godt man kan inn i hva selskapet holder på med.

1 Like

@Multiple Og hva har du kommet frem til da ?

Bingo: Kun kort innom fordi selskapet er aktuelt akkurat nå pga børsmeldingene om warrants.
En konklusjon er lite verdt uten en ordentlig begrunnelse (og tid til å følge opp kommentarer), som jeg ikke har tid til akkurat nå.
Du kan godt ta utgangspunkt i det jeg har skrevet tidligere, men bruk det kun som et utgangspunkt og sjekk deretter litteratur mv. selv. Ikke godta noen konklusjoner du leser her uten å sjekke selv. Utgangspunktet for alt du leser her bør være at forfatter har interesser (både positive og negative) mhp kursutviklingen i selskapet.
(Edit. Dette er en generell kommentar som ikke gjelder CRNA spesielt (og således ikke skal tolkes verken som en negativ eller positiv kommentar om CRNA), men også alle andre tråder her og på andre fora).

1 Like

Circio Holding ASA - Exercise of Warrants by primary insider

Hadde vært morsomt med en børsmelding som handlet om noe annet enn finansielle krumspring.

Dette er de faktisk pliktig til å melde:

Jo, men de kunne meldt alle fire samlet på mandag versus å spre det utover fire meldinger på like mange dager.