Men den fasiliteten lĂžper ut om tre mĂ„neder, de har et ansvar for Ă„ sikre cash fĂžr siste mĂ„nedenâŠ
SĂ„ den opprinnelige investeringsavtalen er nullet?
Hva tenker du pÄ da? De har forpliktet seg til finansiere R&D ut juni 2025, etter den tid er vel selskapet on its own?
Den opprinnelige investeringsavtalen lÞper vel til mars 2026? Er litt usikkerhet rundt dem, men jeg tolket at lovnad om finansiering frem til juni 2025 var at Atlas ville finansiere selv om selskapet var i brudd med vilkÄrene i investeringsavtalen?
Ok, hvis Atlas gÄr med pÄ Ä finansiere til 60 Þre pr aksje mens markedet kan kjÞpe til 30 - 40 Þre er det jo en no-brainer. Da synes jeg Atlas har gjort en dÄrlig DD, men det fÄr vi nok svar pÄ til onsdagen.
NÄ har ikke Atlas dumpet sÄ voldsomt med volum under 0.60 kroner. Det er det vel helst vÄre venner her pÄ smÄpraten som har gjort. Men nÄr selskapet fÄr 92% av nominell verdi og Atlas kan konvertere til 0.60 kroner, sÄ kan de selge til litt under 60 Þre og fremdeles gÄ break-even.
Dersom Atlas gĂ„r fra investeringsavtalen, sĂ„ burde det jo ogsĂ„ innebĂŠre at de gir slipp pĂ„ âCall-Optionâ pĂ„ 30MNOK. Det potensialet er jo stĂžrre enn de utestĂ„ende bondsene.
«Finansieringen vil vÊre tilgjengelig for Targovax gjennom 12 transjer over de neste 3 Ärene ⊠« dvs ca mars 2026.
«Den fleksible strukturen gir oss full kontroll over bĂ„de belĂžp og tidspunkt for kapitalinnskudd âŠÂ»
Og den uttalelsen har kommet etter denne, som er fra august 2024?
file:///C:/Users/sy181/Downloads/circio-1h24-webcast-presentation.pdf
Jeg tror ikke de gÄr fra avtalen, men den har bare noen mÄneders varighet igjen, sÄ hvordan lÞser Circio dette i dagens bio-klima?
Da mÄ de fÄ inn kroner via avtaler eller fusjonere, eksempelvis med BGBIO og anvende cashen de har til rÄdighet. Hvis ikke blir det nok en tÞff wash out pÄ aksjonÊrene.
Dette gjelder vel siste emisjon ⊠eller ?
BĂžrsmelding 29.mai 24
Jeg har dessverre ikke svarene, men det hÄper jeg at selskapet har pÄ onsdag!
Jeg har forsĂžkt Ă„ spĂžrre EDW noen ganger om TG01. Han hopper over tema.
Men det kan vĂŠre tilfeldig.
Han fĂ„r nok rikelig med henvendelser. PĂ„ sett og vis burde han fĂ„ arbeidsro, menâŠ
Hei Mr.
Selve avtalen med Atlas varer til mars 2026 (tre Är) og er pÄ inntil NOK 300m. I fÞlge avtalen kan selskapet trekke penger fra Atlas innenfor denne tiden og rammen, men det er visse forutsetninger knyttet til handelsvolum og marketcap.
«Financing commitment» som ble inngÄtt med Atlas i forbindelse med emisjonen i fjor er en bindende forpliktelse til Ä finansiere Circio med inntil NOK 4m per mÄned ut juni 2025.
HÄper det var oppklarende. Vi kan ogsÄ ta opp dette spÞrsmÄlet pÄ webcast pÄ onsdag.
Erik
Da vil jeg jo si at det har blitt tolket ganske riktig da!
Den opprinnelige 3 Ärsavtalen ble reforhandlet i mai/juni i fjor.
Kineseren har sikkert kjĂžpt hele TG01 prosjektet
Da tror jeg du mÄ lese posten til Xon pÄ nytt.
Tror dere at det lÞper en 3 Ärs avtale fra mars 2023 og en ny avtale om finansiering ut juni 2025???
I sÄfall reduserer det den kortsiktige risikoen betydelig. HÄper det stemmer.
Det er nÄ det som stÄr skrevet?
Atlas har forpliktet seg Ä finansiere selskapet frem til mars 2026 i henhold til en investeringsavtale. Denne forpliktelsen bortfaller dersom vilkÄrene i avtalen ikke er innfridd. Men sommeren 2024 gjorde Atlas og selskapet en avtale der Atlas forpliktet seg Ä finansiere frem til sommeren 2025, uavhengig om selskapet var i brudd med vilkÄrene.
Ja ser slik ut om det er teksten fra epost som er kopiert inn.