Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Potensialet i Circio er formidabelt. Jeg tenkte litt høyt om verdimuligheter i fremtiden for noen dager siden her på tråden.

Noen bemerket da at potensialet aldri kommer til å bli tatt ut som selvstendig selskap. Det kommer til å bli kjøpt opp lenge før.

Dessverre tror jeg det er et realistisk senario når argumentene til disse har modnet litt hos meg.

Trolig ligger selskapet nå som et åpenbart “take over” og at noen vil prøve seg. Jeg håper aksjonærene og ledelsen står i mot skambud. Det er mange som har vært lojale lenge og de fortjener avkastning for lojalitet og langsiktighet.

Salg under noen milliarder må absolutt ikke skje.

Aksjonærer - la oss holde sammen, vær sterke, ikke selg nå fremover når nyhetene kommer fortløpende og dansen rundt gullkalven begynner.

4 Likes

Atlas ute av bilde enn så lenge, så får vi satse på litt news som får kursen opp og uten de som selgere burde vi gå over krona snart tenker jeg.

1 Like

Rekner med Atlas konverterer i morgon da det vel er siste dagen dei kan konvertere på 0.5 tallet

Enig med du, @Birgitte
Det er flere ting som taler for at selskapet begynner å bli attraktiv for td. venturefond.
A) adm. kostnader er tatt ned
B) flere større aktører som sirkler rundt selskapet, gir støtte til teknologien
C) Aksjonærstrukturen er altfor åpen.
D) Div. signaler fra selskapet

I øyeblikket tenker jeg det kommer til å skje gjennom Atlas. Dersom noen kjøper ut Atlas, så vil de har dominerende makt i Circio.
Nå beror det selvsagt på konverterings kursen, men dog.
Selskapet har allerede gitt ganske så tydelige signaler på at de ønsker å gjøre noe med aksjonærstrukturen, samt frigjøre seg fra Atlas.

Er vi heldige, så går kursen fremover, og vi får et “ok” bud.

Mine personlige tanker er at det kommer til å skje gjennom Entos, med Lilly som aktør i bakkant.
Det er verdt å merke seg at Entos stadig lovpriser Circio.

Entos (Lilly) er mitt stalltips. Det åpner med at de tar Atlas sin eierdel

3 Likes

Kommer Lilly på banen så vet de nok hva biotek prises til. Men det er andre venturefond feks som er ute etter å ‘skumme fløyten’ av gode selskaper og da kan det bli utfordringer, vi får stole på ledelsen at de ikke svikter aksjonærene.

2 Likes

Ja, venturefond vil ha billig inngang, utvikle, og så selge/gå på børs igjen.

Som nevnt, så tror jeg sterkt på at Entos kommer inn.

1 Like

Ja det ligger jo noen signal i Entos meldingen av 3 april så ikke dumt ressonnert det.

“If successful, the results will create the foundation for a continued collaboration to develop and test future circVec-PLV therapeutic candidates with potential applications in genetic medicine, chronic disease, and vaccines.”

" If successful, this partnership will aim to provide a joint platform for generating future therapeutic candidates in several disease areas of high unmet medical need.”

Nærmere beskrivelse av en intensjonsavtale tror jeg ikke det er mulig å komme uten å melde direkte og rett ut at en intensjonavtale er inngått. For det må det være etter disse beskrivelsene og Entos sin oppføring av Circio som partner på sin infoside.

:canada: Entos Pharmaceuticals partners with :norway: Circio Holding ASA for in vivo PLV-circVec delivery | undisclosed financial terms

Meget spennende tider fremover.

6 Likes

Det følges opp av Entos på LinkedIn, for kun en uke siden:

Exciting news! ICYMI: Entos Pharmaceuticals and Circio Holding ASA are collaborating to combine Circio’s durable circVec DNA vectors with our Fusogenix PLV delivery technology - a potential game-changer for genetic medicine, chronic disease treatments, and vaccines.

This partnership opens up incredible possibilities for developing novel, potent, and repeat-dosable therapeutics!

3 Likes

Labiotech.euLabiotech.eu24 029 følgere24 029 følgere1u • for 1 uke siden • Synlig for alle på og utenfor LinkedIn

Følg

Weekly Recap of the Hottest M&A and Partnerships in the Biotech World! :fire::handshake:

Merger and acquisition: :twisted_rightwards_arrows: :uk: Epsilogen Ltd acquires :us: TigaTx | undisclosed financial terms | Lead asset: anti-EGFR IgA antibody for cancer

:us: Concentra Biosciences acquires :us: Allakos Inc | Concentra will acquire Allakos for $0.33 in cash per share of Allakos common stock

Partnering: :handshake:
:fr: Sanofi collaborates with :us: Nurix Therapeutics for Nurix’s undisclosed autoimmune degrader | Nurix to receive $15 million license extension fee and is eligible to receive up to $465 million in milestone payments

:us: Eli Lilly and Company partners with :us: Sangamo Therapeutics, Inc. for Sangamo’s neurotropic AAV capsid | Sangamo to receive $18 million upfront and is eligible to receive up to $1.4 billion in milestone payments

:uk: GSK partners with :kr: ABL Bio Inc. for ABL Bio’s blood-brain barrier shuttle platform | ABL Bio to receive up to £77.1 million in upfront and near-term payments and is eligible to receive up to £2.075 billion in milestone payments

:canada: Entos Pharmaceuticals partners with :norway: Circio Holding ASA for in vivo PLV-circVec delivery | undisclosed financial terms

2 Likes

@Birgitte denne må du legge til på innlegget ditt over signaler :wink:

1 Like

La opp siste avsnitt men det ligger fint i din oppstilling. Det skjer ting i bransjen. :+1:

2 Likes

Kan være en fin sum som ligger å venter bak entos samarbeidet, alt fra noen hundre millioner + milliarder ved milestones. Mange som sirkler rundt Circio nå får å få fatt i teknologien, Erik Digman Wiklund er nok mye opptatt nå med forhandlinger. Det viser hvor aktivt de har jobbet i det stille med å få Circio kjent i kretsene som er verdifulle for selskapet. Dette bærer nå frukter.

This collaboration follows an earlier investment granted to Entos by the Government of Canada. In March 2025, the company announced a $62 million investment from the Government of Canada, which adds to the $15.5 million previously awarded funds from the Government of Alberta (2).

The total $77.5 million investment will go toward supporting a $198.5 million project Entos is undertaking to create a state-of-the-art R&D center and good manufacturing practice (GMP) biomanufacturing facility in Edmonton, Alberta, Canada. In this project, Entos builds on its 2022 partnership with pharmaceutical major Eli Lilly and Company to research, develop, and commercialize nucleic acid products that target the central and peripheral nervous systems (3). It also builds Entos’ other partnerships with companies such as Oisin Biotechnologies, OncoSenX, and Aegis Life (1). With the building of this R&D center and GMP biomanufacturing facility, Entos can also advance its therapeutic pipeline for cancer and rare genetic diseases, such as congenital lipodystrophy, Stargardt disease, and Duchenne muscular dystrophy.

2 Likes

4 arbeidsdager igjen av april og de har lovt 4 dataslipp i løpet av denne måneden. Det begynner å dra seg til.

1 Like

Hvor og når har dei lovt det?

Side 14 og 15

3 Likes

Blir action framover :slightly_smiling_face:
Utrolig spennende uker framover

1 Like

ja +2-3 mulig data slipp mai :slight_smile:

1 Like

En ting er når data er ferdig hos selskapet noe annet når og hvor det publiseres.

Disse konferansene de skal på har jo sine datoer for offentligjøring av abstrakter. Det kan påvirke dette.

Minner også om Lubor sine møter med potensielle partnere, som de håpet å melde innen kort.

Nærmeste 3 ukene kommer til å skje mye.

1 Like

Ingen tvil om spennende uker fremover, men har vi ikke vært under krona i 6 mnd hver øyeblikk? Vi kan vel da også forvente en melding om aksjesplitt om ikke lenge, eller??