Plukkes bra på 0,79kr… Så det er tydelig at markedet absorberer på en annen måte enn tidligere👍
Hvor mye har Atlas igjen nå?
halvveis ca nå muligens sett volum messig, forsvinner nok i løpet av dagen.
Ut fra opplysninger her inne, så er grenser for når Atlas kan shorte.
Vi har sett tidligere at de er litt “omtrentlig” i forhold til å melde.
Personlig tenker jeg ut fra volumet de hadde sist, at de også da shortet utenfor tilgjengelig vindu.
Plutselig var 2,6M (pluss) aksjer borte.
Så spennende å se på aksjonærlisten, når den kommer.
Gitt at bare atlas som har solgt i dag .er de vel straks tomme
Er åpenbart noen som akkumulerer, så jeg kjøper dippene. Fikk litt i dag tidlig
aksja er på billigsalg,tipper vi vil sjå store kjøpsposter
Nå har ikke Atlas fått aksjene ennå, men om de selger før de har mottatt aksjene vet jeg ikke
Hvis de selger før aksjene er registrert i Brønnøysund må de ha avtale om å låne inn aksjene på det tidspunktet de starter å selge. Finanstilsynet i Norge er langt mer tøffe på dette kavet enn andre lands myndigheter, så jeg vet ikke om Atlas er klar over dette eller ikke.
Atlas har iallefall gjort det tidligere
Men de kan ha hatt en avtale om å låne aksjer?
Ikke det at jeg tror de er de reneste “spillerne” på børs.
Jada, det hele lukter litt av det. Det mest spennende, gitt det som skjer rundt 0,79, er hvem har avtalt å ville kjøpe litt volum
De har tidvis droppet å melde når de passerer grenser (type 5%), så det virker som om de har et avslappet forhold til spillereglene.
Atlas er egentlig bare støy. Alle investorene bør jo vite hva avtalen innebærer. At kursen faller tyder jo på at noen ikke har forstått hva de har kjøpt.
Mai blir en måned med plenty av nyheter. Så lenge dataene er gode så vil kursen gå betraktelig opp👍
Sendte noen kjappe spørsmål til Erik.
Spørsmål: Ser at selskapet skal ha poster på ASGCT og embargo nå er løftet. Hvorfor bruker ikke selskapet anledning til å melde dette?
Svar: Det vil komme en melding når vi har analysert og avklart hvilke data som blir presentert på ASGCT, med mer deatljer på selve datoen for presentasjonen. Vi planlegger også en webcast i etterkant.
Spørsmål: Meldes økning av aksjekapital så fort dere får tilbakemelding, eller kan Atlas ha mottatt aksjer til tross for at det ikke er meldt?
Svar: Vi melder konvertering av obligasjoner umiddelbart etter at revisor har godkjent kapitalforhøyelsen, dvs. før Atlas får aksjer.
Så ca. 2 uker til nye data da👍
Det pinlig korrekte her er at det IKKE er tidspunktet for at revisor sin godkjennelse som er det avgjørende, men når Brønnøysund godkjenner kapitalforhøyelsen. Hvis CEO tror det er tidspunktet for revisor sin godkjennelse som er det viktige, så er det altså feil og man kan gjerne sjekke med FT.
Dette med data rundt 13 mai stemmer med hva de har sagt. På siste presentasjon opplyste de om at de ville få interim data, dvs forløpige data, i april og disse må derfor analyseres de neste 2 uker.
Så minner jeg om det også pågår 3 studier med ytterligere 3 ukjente parter. Så det er Certest, 4Basebio, Entos, Lonza, egne interne og 3 ukjente.
I alt kommer det data fra 8 kilder i løpet uker og måneder fremover.
Her er det mye info som kommer.
Fullt trøkk.
Det er mange NDAer som er signert.
Dere som har greie på dette…
Kan det tenkes at det er aktører der som kjører egne tester, fordi de ikke ønsker publisitet eller annet?
Om det er mer enn de 3 ukjente som har signert NDA har det ikke kommet konkret info om.
Hva disse driver med vet vi heller ikke men en mulighet er at de tester circVec i kombinasjon med egne produkter/medisiner. Er disse tilfredstillende er de nok keen på en avtale vil jeg tro.
Eller rettere det vi vet er det som står på side 15 i presentasjonen 26 mars og at noe av dette er det oppstart på i disse dager.