Helt glimrende .
You have to be in it to win it🥇.
God helg til alle sammen
Helt glimrende .
You have to be in it to win it🥇.
God helg til alle sammen
Nå ser aksjen positiv sterk ut rent teknisk siste måned
Aksjen har dog vært uhyre sterk negativ i flere år:face_vomiting:, så er vi nå ved å bryte ut av hengemyra ?
De fleste myrene gror igjen og gitt nok tid kan de bli til fin golfbane
Finfin avslutning på uka gitt nykonvertering fra Atlas!
Blir dyrere og dyrere for Atlas no
De får vel bare færre aktier … Atlas har vel ingen udgifter
Men vi siger stort ja tak til færre aktier til Atlas og ser frem til den dag, hvor de er parkeret som historie, for evigt.
Dette innlegget til Bob_le_Plast mener jeg er veldig vikig. Dette for å forstå noe av teknologien og den mulige forretningsmodellen til Circio.
Her er det både “salg”/leasing av teknologien til partnere for ekstern utvikling av medisiner og egenutvikling av medisin på grunnlag circVec teknologien. Og ikke bare en partner, men flere i forskjellige fagområder.
Jeg vil tro at risikoen ved en total feilure er mindre i Circio enn i andre norske bio. Her kan det bli som å skyte med hagle og man er garantert noen treff.
Mange andre norske bio skyter med “rifle”. Ett skudd og treffer de ikke blink så er det over.
Og slår circVec teknologien til som “gullstandarden”, som de muligens ligger an til, så blir dette svært bra.
Det at Circio har avtaler med minst 7 seriøse partnere/samarbeid som tester og kjører studier for egne kostnader, gir vel en sterk indikasjon at det er betydelig fokus i bransjen nå på det Circio har og driver å utvikler.
Takk det samme ,men jeg har alltid satt pris på din kompetanse og faglige innspill, @Bob_le_Plast Her er mine 5 cents Mht. Prisingen av Circio! Den er latterlig lav! Selv med Atles sin klamme hånd hengene over oss! Og selv om vi har gått noen % den siste perioden. Men selskapet lever enda! Vi ligger tilsynelatende særdeles bra an i dette circRNA-kappløpet! At markedet til tross for det velger å prise selskapet til latterlige < 70 Mill, tenker jeg er «urimelig» lite! Men det får så være! Fasit kommer!
eller
-
Jeg har betydelig tro på at Circio kan lykkes! Jeg tar av meg hatten for jobben Erik D.W og teamet gjør og har gjort -både vitenskapelig og når det gjelder å kutte kostnader!
Skulle Circio klare å lande en eller flere cash-avtaler de neste 12 Mnd. - så ligger alt tilrette for markedet skal se tidenes reprising! Jeg ser da ingen grunn til at Circio ikke skal bli priset til 100 x dagens Mcap. Som var faktoren Erik nevnte i et intervjuet i fjor.
Ja, Jeg leser at du @Birgitte nevnte 50 Mrd. vell! Vi må innom 7 Mrd. først
Dette er selvsagt ønsketenkning! Og jeg vedgår lett at jeg har tatt mer feil enn rett de siste årene … men vi snakker ikke om lotto-odds her! Potensialet er enormt! Ref. New gold standard.
«It ain’t over till the fat lady sings»
I mellomtiden så har jeg alle intensjoner om å klamrer meg fast til masten! Jeg (i mer eller mindre grad) forsvarer eierandelen min i disse mini-emisjonene som kommer fortløpende. Og jeg krysser fingrene for at Circio klarer å lande en deal, og eller få erstattet Atlas på en aksjonær vennlig måte. Før tiden renner ut! Dvs. før markedet har fått priset selskapet mer korrekt Mht. Potensialet for teknologien og posisjonen Circio har!
Vi får se! Spennende tider er det uansett! Vi har ingen garantier, og markedet / folk får gjøre som de vil! For min del så får det bære eller briste! Jeg mener Circio er det biotec selskapet i Norges med desidert størst potensial nå! Måtte vi lykkes! Strong buy fra meg! Men igjen! Jeg har tatt mye feil! Anyway - God helg
Blir vel en del mer utvanning på veien til mål her, så 70M prisingen er bare på papiret. Bare så man ikke ser seg blind på det. Atlas skal ha betalt først, så kan aksjonærene få noe om det er noe igjen. Det har vi visst hele veien, og det er fortsatt sant, dog mye mindre sant nå enn da avtalen startet opp. Mye av det verste er unnagjort.
En up-front deal hadde gjort seg.
Det skal ikke stor første deal før dette får et annet fokus. Tror Wikman er aksjonærvennlig og finner en god løsning.
Dette caset kan løfte han opp til topp blant bio grundere. Han har vært sterk nok til å kjøre sitt løp. Jeg likte han allerede da ha kom på banen i desember 2021. Opprydding, kostnadskutt og satsing på circular RNA kan løfte han Hansen, Levinsky ( og Gaal) m fl til topps. De ha gjort mye utradisjonelt blant annet flyttet til Karolinska for å komme til topp utvikling. Imponert over strategien og stayerevnen.
Bakgrunnen til han og Hansen med flere er dansk og de har mye tøffere og sterkere business utvikling enn norske bioselskap.
Han har ikke vært det tidligere (ref. Emier hvor han ikke puttet inn en krone, med begrunnelse at han ikke har råd som familiemann (med 4mnok i året)). Da kjørte han emi med “delta for din eierandel ellers vannes du ut til oblivion”
Kanskje det bare er jeg som er en sur gammel gubbe, men å ha for mye tillit til EW har vist seg dyrt. Har de funnet høna som legger gullegget nå? Tvilsomt, men kanskje, men de var visstnok veldig nærme i Targovax.
Ikke har jeg kjøpt noe her på laaang tid, men kanskje en Lotto kupong er innafor. Men er det en plass man virkelig ikke investerer pensjonen sin så er det i EW imho.
Vi får se hva som skjer.
Hvis CIRCIO lykkes, så vil kjøp på dagens nivå være århundres scoop.
Du må gjerne skrive noen setninger som utdyper/konkretiserer dette. Det er et vesentlig poeng for caset.
(circRNAs generelle fortrinn, med et stort potensiale, er det ikke vanskelig å la seg overbevise om. Det som gjør at Circio ligger godt an i forhold til konkurrentene er det som virkelig gjør dette caset interessant.)
Man kan jo starte selv på side 7 og 10 på på Circio sin Company presentasjon av mars 2025 som ligger på hjemmesiden.
Som man vi se der har circVec mange ganger større protein expression, mye lenger varighet og kan brukes sammen med flere leveringssystemer enn hos konkurrentene.
Den sannsynligvis største konkurrenten er Orna.
Deres teknologi er begrenset til LNP leveringssystem og pipelinen er parallell med Circio når det gjelder utvikling. De er ikke kommet lenger. De har også som Circio knyttet til seg samarbeidspartnere i ulike indikasjoner.
En kan lese selv på Pipeline og Strategy.
CEO Statement:
April 10, 20 25
During 2024, Circio firmly established itself as an international leader in the rapidly emerging circular RNA field. Our unique and powerful circVec technology is gaining momentum; bringing the advantages of circRNA into the area of gene and cell therapy, opening a new horizon for future circRNA-based therapeutics
Under the leadership of CTO and circRNA discoverer Dr Thomas Hansen and CSO Dr Victor Levitsky, we have advanced our circVec platform to generation 3. circVec 3.0 improves protein expression potency by 4x vs circVec 2.0 , which already substantially outperformed conventional mRNA-based systems both in terms of protein expression level and durability. We are currently validating the performance of circVec 3.0 in vivo and are rapidly advancing to implement the 3.0 design in AAV and synthetic DNA vectors to identify how best to capture its therapeutic potential.
Even so, we do not believe that we have captured the full potential of the circVec technology yet. Continued optimization of the platform is ongoing in our laboratories at the Karolinska Institute in Stockholm, where our world-leading circRNA scientists have identified multiple novel genetic features to be screened. We are confident that these innovations will deliver further firepower to circVec and enhance and broaden the versatility of the platform.
Dette kan jo bli stort!
skal vi tru på litt FOMO eller?
Tydeligvis ikkje:)
Nå har vel Atlas denne gangen holdt på aksjene. Samtidig er det bra likviditet (trading?) med 30+ millioner aksjer omsatt i april. Største selger i april er en investor som privat og i sitt AS har nettosolgt ca 1,6 millioner aksjer. Hadde igjen 0,5 millioner aksjer 29.4 (ifg. Investordata) og vil hen helt ut har kanskje det allerede skjedd.