Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Birgitte er hærføreren som har ståltro på selskapet, det skal hun ha.

Birgitte holder også på å bli litt manisk med å slå ned alle som ikke er 100% enige med henne, jfr diskusjonen om Atlas og shorting. Det er heller ikke spesielt vakkert å gjøre narr av de som selger med gevinst. Selgere må også til i et velfungerende marked :wink:

Spennende tid fremover. Ørkenvandringen har vært endeløs, er det nå det neste halvåret ledelsen endelig finner veien ut av ørkenen og ut på “den gylne sti”? Jeg tror på minst en dobling av market cap i løpet av sommeren/tidlig høst.

4 Likes

Investorer har ulik strategi og det er slik det er.

Så ble det mye shortprat i går. Falnes og DnB 'Innlandet" har redusert ca 1 mill aksjer de 2 siste dagene m info på listene. Lån eller salg? Så får vi se hva som kommer på listene de neste dagene om handlene de 2 siste dager 29 og 30 april.

Tror ikke mcap når 50 milliarder før tidligst i slutten av neste uke.

Det er fint å ha tro på selskapet, men rosemalingen av Atlas støtter jeg ikke.
De er grunnen til at flere holder seg borte, og grunnen til at flere ser porteføljen sin bli redusert i verdi.

Vi var på nippe til å nå krona, men nå er det snudd, og vi skal sikkert ned til 0.6 igjen.
Spleis er rundt hjørnet, og snart skal de hente ut nye 4 mill.
Atlas holder denne i jernhånd. Har mistet tellingen, men da tror jeg vi er tilbake til 20 mill. som skal konverteres.

1 Like

Og dette var svartmaling …

Innen 4Sept må det være generalforsamling og aksjespleis må gjennomføres…

Når vi nå har en heftig mnd foran oss , så er troa på kursstignig i alle fall god for min del :relaxed::pray:t2:

Dersom styret ikke gjennomfører nødvendige tiltak innen fire måneder etter at seksmånedersperioden med lav aksjekurs er konstatert, kan Oslo Børs kreve at selskapet innkaller til generalforsamling for å vedta en aksjespleis. Unnlatelse av å følge opp dette kan føre til at selskapet blir plassert i såkalt “Penalty Bench”, en observasjonsliste for selskaper som ikke oppfyller børsens krav

Man tolker det som man vil, men for egen del så er i alle fall Atlas en utfordring.

Ja, kan hende den tusler opp igjen. Det forutsetter at det kommer nyhetsflom som varslet.
Det vi såg for oss i april, skjedde ikke.

Om det ikke skjedde i April , så betyr vel det bare ennå mer i Mai d da , så tror vi skal vente noen uker med og konkludere :relieved::sunglasses:

2 Likes

Satser på det :+1:

Hvem er “vi”? Det var vel bare et fåtall som forventet nyheter i april. Mai er en annen historie, der har jo selskapet selv varslet oppdateringer. Jeg ville ikke ha stresset med mai heller. Fasiten, når den en gang foreligger, vil bestå av summen av resultater av de pågående og evt fremtidige kliniske og forskningsbaserte samarbeid. Det vil komme stadige drypp utover sommeren og høsten. Spørsmålet er når det er nok resultater/info til at lukrative avtaler kan inngås. Thats anyones guess…

3 Likes

Klart Atlas er en utfordring.

Så mener jeg det er relevant å spørre seg hvor hadde selskapet vært om de ikke hadde fått Atlas finansieringen i mars 2023?

Atlas har ikke akkurat blitt rosemalt de siste årene så jeg tror ikke det er noen fare for at det skal skje. Men det må være lov å påpeke de positive sidene også. Mange har fått inngang på lav kurs. De gamle sliter nok når en dags oppgang forsvinner kort tid etterpå.

Så får fokus være at det fortsatt er vel ca 30% oppgang siste måned og håpe at selskapet leverer de neste ukene slik at det også kommer en løsning på Atlasfinansieringen.

3 Likes

Absolutt enig i det, @Birgitte
Et slikt forum må kunne drøfte positive og negative sider.

3 Likes

jeg velger meg Mai;)
sitat Bompiole

Vi har vel mer eller mindre fått bekreftet at data kommer senest 17. mai. Antakeligvis kommer data før, så skal de presentere oppdaterte data mellom 13 og 17. Innen den tid er kursen sikkert over 1kr, og videre oppgang ved positive news.

2 Likes

Det tekniske bildet ser bare helt nydelig ut, så her er det egentlig bare å godta volatiliteten og holde seg fast.

2 Likes

Husk at få volumen med på graferne. Det er helt essentiel information :slight_smile:

3 Likes

Jeg kikka på programmet til ASGCT og Thomas B Hansen står oppført torsdag 15 mai. Det vil nok komme melding om de data de tar inn i evt presentasjon den dagen. Så kommer det en selskapsoppdatering litt etter det sannsynlig mellom 17 mai og 28 mai.

Kan bli mye å flagge for 17 mai i år.

1 Like

Alle andre verktøy beholder jeg privat😉 Men er jo bare å følge med på dagsomsetningen de siste ukene. Har vært ganske ok volum.

1 Like

Jeg tipper det ikke gør den store forskel, om du har volumen på grafen eller ej, for de billeder du deler offentligt :wink:

Du må gjerne dele noe du og😉

1 Like

Jeg tror du skal følge bedre med … se tidligere indlæg og antal likes :wink:

1 Like

Tar meg den frihet og reposter eget innlegg fra insider-chaten i går. Om ikke annet å belyse mine tanker rundt Circio…

"Jeg har troen på at circRNA er en mye mer effektiv teknologi enn mRNA når det gjelder andre indikasjoner enn vaksiner (circRNA må forøvrig også fungere bedre enn mRNA her), men det styres selvsagt av selskapene som ble steinrike på Covid mRNA vaksine. mRNA fungerer helt greit, men har mange akilleshæler og iboende problemer. Selvsagt vil de som lyktes med vaksinen bruke mye penger på eks “kreft-vaksiner” basert på mRNA og bølle vei primært med kjøttvekta.

Når det gjelder “konkurrentene” innen circRNA er jeg ikke veldig imponert over deres tech-løsninger. Da er jeg veldig mye mer imponert over hva Circio har på trappene. Hvis teknologien får et gjennombrudd (uansett hvem) så ligger Circio snart klar med en fancy og mer moden plattform i min verden - og det kan bli veldig interessant hvis/når interessen våkner hos big pharma.

Husk at Circio er en generell plattform klar til å prøves ut på hva enn partnere ønsker. Det er helt ulikt hva de andre OSE bios kan friste med. Eks Ulti med vaksine mot telomerase (basert på steinalder-tech), NYKD med fancy vaksine som møter kvist og/eller bgbio med standard tech mot spesifikk indikasjon men innfallsvinkel ingen forstår og data som ikke er overbevisende.

Disclaimer: basert på siste 7-8 år på OSE bør alle ignorere hva jeg skriver og generelt aldri investere i noe norsk biotec…"

20 Likes