Tar meg den frihet og reposter eget innlegg fra insider-chaten i går. Om ikke annet å belyse mine tanker rundt Circio…
"Jeg har troen på at circRNA er en mye mer effektiv teknologi enn mRNA når det gjelder andre indikasjoner enn vaksiner (circRNA må forøvrig også fungere bedre enn mRNA her), men det styres selvsagt av selskapene som ble steinrike på Covid mRNA vaksine. mRNA fungerer helt greit, men har mange akilleshæler og iboende problemer. Selvsagt vil de som lyktes med vaksinen bruke mye penger på eks “kreft-vaksiner” basert på mRNA og bølle vei primært med kjøttvekta.
Når det gjelder “konkurrentene” innen circRNA er jeg ikke veldig imponert over deres tech-løsninger. Da er jeg veldig mye mer imponert over hva Circio har på trappene. Hvis teknologien får et gjennombrudd (uansett hvem) så ligger Circio snart klar med en fancy og mer moden plattform i min verden - og det kan bli veldig interessant hvis/når interessen våkner hos big pharma.
Husk at Circio er en generell plattform klar til å prøves ut på hva enn partnere ønsker. Det er helt ulikt hva de andre OSE bios kan friste med. Eks Ulti med vaksine mot telomerase (basert på steinalder-tech), NYKD med fancy vaksine som møter kvist og/eller bgbio med standard tech mot spesifikk indikasjon men innfallsvinkel ingen forstår og data som ikke er overbevisende.
Disclaimer: basert på siste 7-8 år på OSE bør alle ignorere hva jeg skriver og generelt aldri investere i noe norsk biotec…"