Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

fra 14/2

Hei

Lubor og jeg har justert opp fra 50% fra januar, men går ikke på 100%.

Masse som foregår i labben, og det genereres data kontinuerlig. Det er en større bolk med in vivo forsøk som vil lese av i april-mai. Vi planlegger en R&D webcast i midten av mars.

Synst det er fair av E.W og ha tatt lønnskutt,han har virkelig jobba for lønna,som du ser går vi en spennande måned i møte

6 Likes

Han jobber virkelig på. Hadde det værg penger, kunne han fått mer for min del :smiley:

1 Like

En handledag igjen av april før vi entrer det som kan bli en turnaround mnd for Circio. Måtte det blir som et vakkert Giro d’Circio med gull til slutt​:pray::1st_place_medal:

5 Likes

Blir vel litt avventende stemning i dag muligens

Økte litt i dag. Bruddet er vakkert!

4 Likes

Mindre pullback i dag for nærværende - dog på svagere volumen, så spændende at se om den vender igen. Har samlet en ekstra position op. Støtter rent teknisk på SMA i daily og baseret på ugens volumen, synes momentum umiddelbart at være stærkt.

Jeg tipper snart markedet vil teste 0,950 - 1,00 alene på forventninger; endvidere, er kommende data som forventet, dvs. stærke/bekræftende, vil aktien formentligt bryde over 1,00 og fortsætte videre op.

På ugebasis er der stadigvæk højt til loftet med 1,00 som første stop og dernæst 1,30, men når alt er sagt og skrevet, tipper jeg teknisk analyse kommer til at fejle hårdt, når og hvis selskabet formår at lande en aftale, der endegyldigt parkerer Atlas som historie.

2 Likes

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds

Registringene i Brønnøysund går svært raskt for børsnoterte selskaper. Jeg tenker disse er disponert over og mye solgt allerede med den omsetning som har vært. Reelt fikk de nok disposisjonsretten ved beslutningen som ble børsmeldt 28 og jeg mener de har avtale om rett til det. Registreringen i Brønnøysund er en formalitet som registrer antall aksjer i selskapet og således ingen reell tildeling.

Det er altså ikke nok for Finanstilsynet. Sjekk saker om bøter for nakent shortsalg, så kan du selv se at det er så strengt. Grunnen er bl.a. at VPS aldri registrer nye aksjer som utstedt fra selskapet før det er bekreftet fra Br.reg.

At det er for så vidt riktig at dette er plankekjøring, men det hender altså at plankene detter kjøretøyet underveis og derfor er reglene så firkantet.

Se f eks denne:

Så alt i alt, hvilken dato fik Atlas reelt aktierne til rådighed? 29 april?

Hei,
Jeg er ny og kunnskapsløs. Hvorfor gleder vi oss til mai?

Hei. Kikk litt lenger oppover så ser du noen av innleggene til flere informanter. Birgitte m.flere har oppsummert det rimelig greit :+1:

1 Like

Tror dette blir litt feiloppfatta. Dette er ikke shortsalg.

Dersom det er avtalt mad Atlas at de skal kunne disponere aksjene straks - og - det er gjort generalforsamlingsvedtak om at tegneren ved emisjonen kan disponere aksjene fra vedtaket så er nok dette i orden.

Aksjene føres da straks i aksjeeierboka/registeret og kan selges.

Etterfølgende registrering i Brønnøysund blir da bare en formalitet.

Du får sjekke med Finanstilsynet. Det er altså ikke sånn reglene er i Norge.

1 Like

Nei du kan sjekke du.

Poenget er å gjøre riktig vedtak.

Man må forholde seg til første melding om konvertering. Prosessen hånderes av styre eller ceo etter fullmaktsvedtak på tidligere generalforsamling.

Almennaksjeloven 10-11 sier at man får rettigher til aksjene fra registreringen - og så kommer det: om ikke annet er bestemt i generalforsamlingsbeslutningen.

Så man kan altså beslutte noe annet enn fra registreringen.

Det er vel bare og se på forrige salg , så skjønner man at de har fått tilgang på aksjer tidligere enn det meldes … tenker de har solgt en god del allerede :+1:t2:

Spørgsmålet står stadigvæk: hvornår fik Atlas disponering over aktierne jfr. seneste konvertering? 28. eller 29. april?

Fra umiddelbart etter at de har bedt om konvertering må en legge til grunn. For dette er bare en rask kontorbeslutning hos Circio etter fullmakt om å forhøye aksjekapitalen. Så når første melding kommer så må man regne med at dette er i orden.

Jeg har vært aktiv så lenge i aksjemarkedet at jeg vet at det er VPS som fører aksjeboken i de børsnoterte selskapene, og de registrer altså aldri nyutstedte aksjer i forbindelse med verken konverteringer av gjeld eller emisjoner før kapitalforhøyelsen godkjent i Brønnøysund.

2 Likes

Hvordan skulle Atlas på lovlig vis kunne selge aksjer over børs før de er registert hos VPS? Det må i så fall være lånte aksjer som selges da. Etter investeringsavtalen har vel Atlas anledning til å shorte i perioden mellom konvertering blir meldt og registrering av kapitalforhøyelse hos Brønnøysund.