Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Jeg kjøpte en liten “lyttepost” nå i mai, det sier seg jo selv at man i utviklingsselskap alltid nærmer seg ett “make-it-or-break-it” tidspunkt, så jeg tenkte det var ett greit tidspunkt nå etter at jeg solgte meg ut når Atlas lånet kom.

Men om man gir selskapet 10 % sjanse for å lykkes så vil man jo gjerne få igjen minst 10 ganger for å dekke tapet for de 90 %. Og jeg hadde nok derfor sett for meg at regnestykket var bedre enn det jeg nettopp skisserte, og jeg burde nok gjort regneøvelsen før jeg kjøpte.

3 Likes

Det vel ca 3000 aksjonærer i selskapet nå og mange er små, heller ikke blant de 50 største er det avskrekkende størrelse på aksjonærene. Så det er mange som har bidratt med fundingen siste år så vi får håpe at dette lykkes slik at denne “folkeaksjen” gir avkastning til disse.

Utviklingen har sett svært bra ut og både håper og tror presentasjonen 28 mai følger opp det som har kommet ut siste halvår.

1 Like
7 Likes

At man her får sitte å eie et gen-terapi selskap som har noe ingen har er helt utrolig til den nette sum mcap 60 mill kr. Circio sitter antagelig med nøkkelen til behandling for utrolig mange sykdommer og kan bli brukt som en platform teknologi, til å bli lamslått av dette. Det overrasker meg ikke om de kommer helt til mål eller blir slukt på veien av Big Pharma.

3 Likes

Samtidig som du skriver overnevnte så må selskapet spleise for å ikke blir avnotert på børs. Dødsspirallån og en rekke R&D presentasjoner hvor det ikke klares å hente noe interesse av spesial investorer / partnere som tar nevneverdig risiko.

Håper virkelig det løsner for dere i Circio, men denne fadesen av et selskap har aldri levert noe annet enn en nothing burger :sweat_smile:

1 Like

Normalt har ikke per-klinisk biotech gjeld, så da er det vanlig og riktig å bare se på market cap for aksjene. Men Circio har vel altså 12 millioner i gjeld, så da blir den edruelige måten å omtale verdien på som MCap + gjeld = EV som i da blir +/- 70-72 mill.

Det gjør i seg selv ikke all verdens forskjell, men når det kommer en potensiell utvanning i tillegg er det kanskje greit å være litt stringent i argumentasjonen.

Krysser fingrene for at det er en god fremtid uansett, norsk bioteknologi trenger det.

Takk skal du ha. Jeg håper dine egne aksjeinvesteringer gir deg god avkastning og tilhørende glede og lykke.

1 Like

Det er overhengende fare for det, basert på den informasjonen som nå foreligger. Teknologien her er rett og slett sinnsyk!

Uavhengig av hvordan selskapet må dekke inn sin eventyrlave cash-burn, så er det lyse tider i sikte. Noterer meg kritiske røster som tidligere har klappet for hTERT, da har man begrenset evne til å vurdere produktet. Og det er det som til syvende og sist er avgjørende. Ikke Gjelsten eller avtaler som kan kanselleres.

Blir lenge til neste innlegg. Takk for meg. Lykke er for de uforberedte.

8 Likes

Pr i dag er det 5674 aksjonærer.
Som du skriver er det mange små.

2 Likes

Det kjører på videre i Boston også onsdag 28. mai, ikke bare Corporate Update den dagen.

CSO Levitsky på forsiden og en av de som skal holde hovedinnlegg.

7 Likes

2 dager igjen flere gode nyheter. Det er vanskelig å forstå børsmeldingen på annen måte:

I nettsendingen vil teknisk direktør, dr. Thomas B. Hansen, presentere Circios nyeste in vivo-resultater for circVec-plattformen. Nylige funn inkluderer validering av circVec-plattformen ved bruk av nye AAV- og DNA-vektorformater, og demonstrerer forbedrede og distinkte vevsuttrykksprofiler sammenlignet med tilsvarende konvensjonelle mRNA-baserte vektorer. Resultatene fremhever potensielle bruksområder for circVec i vevsmålrettet genterapi og in vivo-celleterapi; et felt som er i rask utvikling og får sterk momentum i bransjen.

“Forbedrede og distinkte” - da forventer man klare og tydelige forbedringer.

Det er vel mulig det kommer data fra 4Basebio samarbeidet børsmeldt 21. januar siden det er varslet resultater fra studier med DNA - vektorer:

“We are delighted to partner with Circio to develop the next generation of DNA gene therapies and vaccines. 4Basebio’s synthetic DNA offers fast, scalable and cost-effective manufacturing advantages compared to plasmid DNA. Combining these capabilities with the superior expression of Circio’s circVec technology, in addition to 4Basebio’s Hermes DNA-delivery platform, promises to establish extremely robust and durable DNA therapeutics.”

2 Likes

Er det bare jeg som tenker at selskapet kommer til å lansere en ny og utvannende emisjon?

1 Like

EDW sa jo for noen dager siden at kapitalmarkedet var helt dødt i påvente av hva som skjer 90 dager etter “Liberation Day”. Kan ikke forstå hvorfor man skulle hentet penger nå i så fall, enn så lenge man har avtalen med Atlas?

2 Likes

Hvis teknologien er så verdifull som de sier (og som de godt kan ha rett i), så bør de vel vente med å hente penger til de har fått demonstrert hva de sitter på, og vist hvem som er samarbeidspartnere. Det vil i så fall gi mindre utvanning.

2 Likes

Ingen frykt for utvanning her, da ledelsen ikke sitter på noe særlig med opsjoner eller aksjer

Man må passe på at ikke “Kua dør mens graset gror” vet du.

Emisjon behøver ikke å være bare negativt men det er ønskelig at selskapet da prises på en skikkelig måte. Og fører en emisjon til reprising av aksjen så er det noen ganger bedre å å eie mindre i et mer verdifullt selskap.

Det optimale er først få inn kapital ved et partnersamarbeid uten utvanning og få avviklet Atlas og kursen opp.

Vi får høre på onsdag hvordan ledelsen tenker, er dataene gode øker mulighetene for partneravtale om ikke alt for lenge. At det ligger slike muligheter brant de samarbeidspartene som holder på med testing og studier med circVec nå er meget sannsynlig. Og er det flere på banen så øker konkurransen og sannsynligheten for en løsning. Entos er nok ikke veldig langt unna - men de har vel holdt på i ca 2 mnd - det står 3 - 6 mnd i meldingen 3 april. Men noen indikasjoner begynner de nok å få.

Under the collaboration, Entos will develop and validate PLV-formulations of Circio´s circVec DNA vectors and perform technical testing in vivo . Initial data from the collaboration is expected in the next three to six months. If successful, the results will create the foundation for a continued collaboration to develop and test future circVec-PLV therapeutic candidates with potential applications in genetic medicine, chronic disease, and vaccines.

Det som skjedde på ASGCT har nok også flere merket seg. Og det sviver noen konfidensielle partnere i “sivet” som tester circVec.

1 Like

Hvor mange aksjer og opsjoner har ledelsen/styret? Regner med du har oversikt Helt1.

Jepp

vell ut fra kursen så ser du ut til at gresset ikke en gang er over jorda og kua er jævlig tynn! Jeg håper uansett på noen bra nyheter og litt positiv driv etter den 28.

Omvendt splitt, ny emisjon, ledelsen forventer ingen innhopp av nye investorer. Nye data og tydeligveis ingen forventninger om at kursen skal opp. Dette er bare trist og begynner å innse at dette går mot slutten……