jeg sitter igjen med en følelse at de kanskje bør begynne å fokusere litt mer på en potensiell verdi, en ball park guideding for de forskjellige mulighetene de følger. Det gjorde for så vidt det med å sammenlikne seg med et annet firma som fikk napp (husker ikke hva de het), men de sa vell ikke at vi bør forvente å være verdt det samme eller mer eller mindre…
De vet at det blir gode fasta fra TG og forventer at det vil trigge kursen og utløse kjøp fra Kina
Da vet vi kanskje litt mer.
1 Det er nok ingen partneravtale som er “klar for signering”
2 Det er nok ikke noe i Atlas-avtalen som gjorde at de trakk forslaget
3 De må ha tro på at kursen går over 1 kr innen en (utsatt?) frist fra børsen
Jeg tror de, etter å ha slengt ut åtet på konferansen, har sett såpass mange små og store fisker i vannet at de tror en av dem napper i løpet av sommeren/høsten. Hvor konkrete samtaler de har hatt blir bare gjetning. Jeg tror likevel de har hatt såpass positive samtaler etter konferansen og etter at innkalling til GF var klar at det er det som har ført til endret agenda. Så får vi se om det er “wet ink” eller “dry ink” etterhvert.
Ja det må ha følt seg relativt trygge på at børsreglementet blir oppfylt på annen måte enn ved spleis og da er det vanskelig å tenke seg noe annet enn ved kursstigning over 1 kr.
Så min tanke er at de trenger fullmakten på 40% på generalforsamlingen, som de nå reelt ba om, for å fullføre alternativ løsning til spleis, og på den måte oppfylle børsreglementet.
Samme følelsen sitter jeg igjen med. De har en investor på plass, men som krever at fullmakten fra GF er på plass først. Basert på andelen investoren får (20, 30 eller 40%) blir kursen fastsatt. Investoren ønsker 40%.
Avtalen tror jeg er på plass rett etter GF. At de har Atlas i bakhånd til Q4 er kun tiden de trenger for å få det formelle på plass i løpet av Q3.
Det er ikke sikkert de trenger å bruke hele fullmakten på 40% men de kan trenge fleksibilitet videre også.
ble ingen hyggelig dag dette, må nok leve med atlas en stund til. Føler det på gikta at det kommer nytt trekk og konvertering idag.
Så lenge man ikke kom med noe konkret ang finans i dag, så er det ikke så rart med litt korreksjon etter gårsdagen. Informasjonen vi har fått i dag har gitt meg mer tro på at noe kan dukke opp i ganske nær fremtid.
Han sier jo mer eller mindre rett ut at alt ordner seg med en kapitalinnhenting over 1kr… Wake up
Din tolkning skipper Han sier ikke noe i nærheten “rett ut”…
… ja, spørgsmålet er faktisk om markedet ikke overreagerer og måske, måske, vender på sentimentet til at se dette som noget, der potentielt kan ændre selskabets situation inden for ganske få uger.
CRNA har jo begrænset tid til at efterleve børsens krav (1,00 NOK), så dét der med at Erik snakker om at selskabet har finansiering til ultimo 2025, det er efter min vurdering langt forbi det tidspunkt, hvor børsens krav skulle være efterlevet (læs: omvendt split implementeret).
Den logiske slutning heraf må derfor være, at ledelsen står med noget i ærmet, som kan ændre på prisningen af selskabet inden for overskuelig tid, altså umiddelbart efter AGM.
Du får høre igjen… Denne synes jeg virker åpenbar nå. Emisjon på over 1kr rettet mot spesialist investor. Enkelt og greit. Jeg har handlet mer
Jeg har lyttet, og oppfordrer alle til å lytte og gjøre seg opp en oppfatning selv, og ikke stole på andres tolkninger
Er det ikke litt søkt at en spesial investor skal bli med i en emisjon på 1kr+ som er drøye 50% over dagens kurs? Alt selskapet sitter på er delt i dagens nothingburger R&D.
Finnes det faktisk en samaritan investor i dagens biotech miljø som ligger med brukket rygg tvers over hele fjøla?
Om overnvente investor eksisterer, hvorfor sopes ikke markedet for lavt hengende frukt?
Det kan virke litt søkt ja, men sett det flere ganger før. Grunnen til at de ikke soper markedet for aksjer er fordi det ikke er formålet til investoren. Formålet er å bidra med cash til utvikling
Er ikke du reist på ferie?
Spørsmålet er hvordan de skal forholde seg til børsreglementet.
Det kan jo tenkes at det kan stilles krav til et kapitalinnskudd kombinert med en samarbeidstale og da kan jo en kurs/pris for aksjene avtales uavhengig av børskurs, særlig ved lav mcap på selskapet, da kan jo prisen på eierandelen spille større rolle enn børskursen.
Men spørsmålet blir foreløpig stående ubesvart til neste utspill.
Vi tenker ganske likt her
Ja.
Det ble jo sagt i presentasjonen at de hadde tilgang på investorer/ mer kapital allerede under emisjonen i desember 24 om de hadde hatt mer fleksible fullmakter. Den interessen vil jeg si burde være betydelig større nå etter alle data og teknologi som er presentert. Foreløpig ser ikke jeg annen forklaring på avlysningen av spleis enn at de har et opplegg som vil sikre kursnivået på minimum 1 kr.
kommer transje og konvertering fra atlas idag tror jeg