Kan du uddybe denne kommentar?
Funding til Entos: [quote=âBirgitte, post:7846, topic:36471â]
CureDuchenne Ventures announced an initial $1M investment in Entos Pharmaceuticals Inc (Entos)
[/quote]
Entos har funding pÄ 1 mill USD for Ä utvikle genmaterialet. StÄr i meldingen. Det er det som mÄ eventuelt kombineres med circVec - Duchenne et konkret muskulÊrt medisinsk target. Det gjelder Ä fÄ til produksjon av dystrophin protein.
Vi vet circVec teknologien har potensialet for sterk og langvarig protein produksjon.
Duchennes muskeldystrofi skyldes en genetisk feil, en mutasjon i genet som koder for dystrofin-proteinet. Denne mutasjonen fĂžrer til at kroppen ikke produserer eller produserer for lite av dette viktige proteinet. Uten dystrofin blir muskelcellene skjĂžre og skades lettere, noe som fĂžrer til muskelsvakhet og muskelsvinn.
Fra Entos meldingen:
About Duchenne Muscular Dystrophy (DMD)
Duchenne muscular dystrophy (DMD) is a rare, progressive, inherited neuromuscular disease that occurs in approximately one in every 3,500-5,000 males. It is caused by a mutation in the gene that encodes instructions for dystrophin, a key structural protein in muscle. Symptoms of DMD usually appear in infants and toddlers as difficulty in walking, climbing stairs, or standing from a sitting position. Most individuals with DMD will require full-time use of a wheelchair in their teens, and as muscle weakness and degeneration progresses to their upper limbs, lose the ability to perform other activities of daily living. Cardiopulmonary complications are the primary cause of death.
Cardiopulmonary - svikt i hjerte og lungefunksjonen - er hoved dÞdsÄrsaken. Mulig svikt i hjertemusklaturen ogsÄ pÄ grunn for dÄrlig produksjon av proteinet dystrophin.
Entos will use this funding to create a muscle-targeting therapeutic to deliver full-length dystrophin for the treatment of Duchenne muscular dystrophy (DMD
Jeg har en fĂžlelse av at circVec er en del av strategien.
Ett av skuddene pĂ„ mĂ„lđ
Utvikling av terapier pÄgÄr, og det sÞkes etter nasjonale partnere ?
Er vel ikke spÞrsmÄl om hvis,men nÄr,partner kommer pÄ banen her med videre finansiering av Circio. Begynner Ä levere pÄ disse samarbeidene og viser at de har noe Ä fare med.
Er nok fortsatt hvis
Deilig formulering i meldingen:
"Circio is the world-leader in circular RNA-based expression systems for next
generation gene and cell therapy. "
ja la ogsĂ„ merke til den der âworld leaderâ, er jo ofte en frase, men de har kanskje litt mer begrunnelse for Ă„ bruke dette begrepet nĂ„.
NyhetsstrĂžmmen har jo vĂŠrt soppas positiv i det siste at en skulle tru at noen flere skulle begynne Ă„ fatte litt mer interesse !
Tenker med dagens omsetning vi fÄr atlas ut for denne gang.
Ja enig i det men det kommer.
Tror ikke markedet og investorene ennÄ forstÄr hva circVec teknologien er, de oppfatter selskapet fortsatt som et tradisjonelt norsk biotech selskap.
Jeg snakket selv med en meget erfaren analytiker om Circio i vÄres som innrÞmmet at han ikke hadde satt seg inn i hva selskapet utviklet.
Det som gjelder i all vurdering og verdsettelse av teknologiselskaper er om de har en skalerbar forretningsmodell.
Det er skalbarhet som trigger hÞy verdsettelse pÄ selskaper.
Bioteknologien circVec er enormt skalerbar. Gigantisk.
Jeg tror ikke markedet og investorer forstÄr dette ennÄ - det er helst bare blant sekten her inn pluss noen bionerder som ser dette potensialet fortsatt.
Meget muligt det var Atlas, der lagde det sidste Êg i min kurv i fredags pÄ 0,606 ⊠hvis Atlas lÊser med her, mÄ de gerne fortsÊtte med at lÊgge den slags Êg, bare til orientering.
Jeg anerkender, at selskabet er i en situation, hvor finansieringen vÊgter hÞjest pÄ dagsordenen, men med selskabets potentiale (@Birgitte taler om skalérbarhed, hvilket jeg er ganske enig i), partnerskaber og (allerede) svÊrt gode data, sÄ er mavefornemmelsen at finansieringen lÞser sig inden for overskuelig tid.
Det ville undre mig, om der ikke kom en mulighed her i lÞbet af Q3/Q4 for at sparke Atlas ud af dÞren. Ved en relativt positiv lÞsning pÄ finanseringen tipper jeg aktien kommer til at lÞfte sig fÞrst til ca. 2,00 NOK og efterfÞlgende til ca. 5,50 NOK.
Minder om at aktien handlede til 3,30 NOK for bare 10 mÄneder siden og selskabet har efterfÞlgende langt flere partnerskaber til portefÞljen og formÄet at skabe betydelig interesse omkring sine aktiviteter og resultater.
SelvfÞlgelig ikke en god idé at gÄ all-in her, men et stÞrre skrabelod synes svÊrt fristende
(definér selv stÞrrelsen pÄ skrabelod)
Jeg vil vÊre litt mer nÞktern og heller si at vi har spilt oss gjemmom fÞrste press-ledd, men det er ingen tvil om at dagens melding er nok et eksempel pÄ at Circio har cutting edge teknologi som vekker stor interesse pÄ forskjellige omrÄder. Det er bare et tidsspÞrsmÄl fÞr fÞrste ballen sitter i nettmaskene. I lÞpet av Äret vil jeg tro vi har en deal eller to.
Hva var Mcap da vs i dag?
Har du oversikt over totalt antall aksjer for 10 mÄneder siden, vs antallet i dag?
Hentet fra 4BB sitt investor mĂžte i dag.
So the first question is about Circular Rna:
(Hvem av dere var dette? )
Like the asker of this question, we remain Very exited about the prospects of Circular Rna and weâre working with a growing number of clients that are utilizing our opDna molecule to enable their Circular Rna therapeutic modalities.
I would say watch this space and we remain very Very keen on this application area.
Ikke sĂ„ mye nytt ellers, men positivt likesĂ„âŠ
Capstan is using mRNA to trigger CAR T-cell production.
CPTX2309 consists of an anti-CD19 CAR mRNA payload inside a lipid nanoparticle (LNP). The LNP has a targeting antibody to enable the delivery of the payload to CD8-positive T cells. In preclinical studies, the candidate selectively engineered human CD8-positive T cells into functional CAR-T cells.
@aborum ?
Dagens antall : 102 242 750
Sist konvertering av 2 mill ga 3.333.333 nye aksjer.
SÄ hva var antall aksjer i selskapet for 10 mÄneder siden?
Alternativt, sĂ„ er det greit Ă„ mine om at det er kommet shit loads med nye aksjer, siden kursen var pĂ„ kr 3.3 NOK for âbareâ 10 mĂ„neder siden.