Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1



https://www.abstractsonline.com/pp8/#!/10828/presentation/5271

18 Likes

Markedet meiner Targovax sin cRNA er en fiasko, og ledelsen lyger til markedet om potensiale og fordeler ved teknologien. Ihvertfall utifra aksje kurs,Atlas eller ikkje

At markedet faktisk har så skremmende lav kollektiv IQ er egentlig ikke overraskende.

Markedet har heldigvis hverken nok kunnskap eller kompetanse til å vurdere dette, så det eneste som bekymrer meg er at selskapet nå er svært sårbar for shorting og inkontinente eksisterende aksjonærer.

4 Likes

la inn 12 000 aksjer på kjøp no,på 0.63
trur vi får nyheter fortere enn vi frykter,tipper også Targo bruker maks 2 transjer fra Atlas.Har tru på LG fikser annen finansiering snart,naiv ???ja kanskje

3 Likes

Hvis CFO, styret og ledelsen for øvrig tror at de bare trenger å bruke to transjer av dette lånet på 300 mill, gir det da mening å betale 2 % upfront av totalrammen? Er ikke sikker på om det regnestykket går opp.

Mitt best guess er at det nå snart kommer en konverteringsmelding, de har jo nå tre dager med kurser under 0,65.

Konverteringsmelding er ikke lønnsomt før man har hatt 3 dager siste 15 dager med kurs så lav relativt sett til dagens kurs ved konvertering at man regner med å få solgt aksjene til 8% under de 3 dagene eller mer. I Targovax vil det realistisk sett kreve en oppgang på 40-50% på ganske høy omsetning over 15 dager for å kunne forvente positiv avkastning. Jeg tror de heller venter til etter/på cRNA proof of concept data. Å konvertere nå er å score selvmål. Da legger de bare et lavt lokk på kursen.

Om målet derimot er å eie så mye som mulig av Targovax når dette er ferdig, og da omtrent kjøpe selskapet for 300M, så er det greit å konvertere nå. Men da hadde de nok gjort det allerede.

4 Likes

Bunnfisker litt selv, tror dette er fine områder hvis man får napp.

Et refinansiert Targo prises nå hhv til en mcap 20 mill og 40 mill høyere enn Nano og Pcib. Begge sistnevnte har vist at deres plattformer ikke fungerer og knapt nok har verdi.

Targo har igangsatt et tilnærmet gratis studie med TG-plattformen og fokuserer primært all kapital på circRNA -plattformen. I andre tråder nevnes Merck sine kreft-studie med mRNA som vaksine. mRNA er ustabilt og mesteparten av vaksinen destrueres raskt etter injeksjon/gjenværende mRNA brytes raskt ned i cellen straks protein-translasjonen fra denne er i gang/blir transportert systemisk vekk fra tumor (basert på erfaringene fra Covid-19).
CircRNA er både mer stabilt og vil høyst sannsynlig produsere protein mye lengre siden den er beskyttet mot enzymer som bryter ned RNA.
Tg-studien baserer seg på RAS-peptid-vaksine kombinert med kanskje den beste immunstimulanten/adjuvanten (QS-21) tilgjengelig på markedet.

Targo har altså en lovende vaksine i klinisk studie (TG) og holder på å etablere ny plattform innen siste hype - RNA.
Pluss at Oncos er i dvale i vente på bedre vær.

Sorry, har null tiltro til “markedet” her…

14 Likes

Sånn utviklingen er nå tar jo Atlas over hele selskapet ved innløsning av 1 transje. Dagens aksjonærer skyter seg ikke bare i foten, men skyter den helt av. Frykten for det man frykter får det til å oppfylles….

Nå kan snart Atlas innløse til 0,6 og de er sikkert fornøyd med 10%, så da er det 60 mill aksjer som skal ut til 0,6+ et par prosent.

2 Likes

Enig her. Den største risikoen nå er aksjonærene selv som bidrar maksimalt til forringelse av verdiene i selskapet.

Skal aldri mer klage over MAGA’s, flat-jord entusiaster og kreasjonister.

2 Likes

Time-will-show, men det er etter mitt syn ingenting i det Atlas har kommunisert som tyder på at de er interessert i å eie aksjer i selskapet. De skrev jo i den første pressmeldingen at de syntes TRVX var et spennende selskap med deres ONCOS 102 og to andre løp. Men nå er jo ONCOS satt på vent uten at de endret avtalen. Så jeg tror dessverre at det kommer en konvertering snart og millioner av aksjer vil bli solgt i markedet så fort det lar seg gjøre.

1 Like

Ja, det ville da etter min mening ikke vært en god strategi fra Atlas. Jeg tror de venter på VIP for å få omsetning og oppgangen de trenger for å faktisk få solgt med avkastning. De hadde gått konk om de bare innløste og solgte uten å gjøre det smart.

Anyways, min teori er at markedet trenger tid på å stole på Atlas før vi ser det reflektert i kursoppgang. Hadde trodd det skulle gå bedre, men folk er vel erkeskeptiske her, så tar litt lengre tid enn forventet.

3 Likes

Skulle gjerne likt å vite hvem det er som legger ut 100k+ postene som presser nedover. Hva er motivet her? Er det komme seg ut koste hva det koste vil?

Selv ikke Atlas er tjent med å få kursen veldig mye mer ned nå. Var 1 transje delt opp i 5 deler? Så de kan vel velge å konvertere 1 del om gangen? Konverterer de alle på en gang må de vel gi bud på hele selskapet?

1 Like

De vil vel ikke pøse de ut uansett pris, men om de konverterer så vil det jo være enorme mengder som skal ut litt over konverteringskursen.

1 Like

Logikken er jo helt borte når kursen ble solgt ned fra 1,2x etter melding om finansieringen til her vi er nå på 0,6x. Den reduksjonen har resultert i at Atlas får dobbelt så mange aksjer ved konvertering. Så logikk og T-aksjonærer er ikke noe som passer sammen…

2 Likes

Atlas ja. Tror kanskje at det er her vi ikke helt forstår mekanismen i disse avtalene. Atlas er en sammensetting av flere affiliates med underliggende deltakere. I sum 120 obligasjoner a MNOK 2,5.

Eller så er det en kollektiv hjulpet dump som har kostet noen aksjer på veien for å få kursen ned, nå kan man begynne å plukke på helt andre nivåer med langsiktige briller på?

2 Likes

Man ser jo noen i listene som fyller opp uten å gjøre så mye ut av seg. Ser man på listene er det vanskelig å se noe man kan kalle en avtalt dump. Ser mer ut som kortsiktige som går på stopp loss etter noen dager. Vet ikke hva Healthcap driver med heller. De har ikke solgt en aksje så langt jeg kan se siden de leverte tilbake aksjene etter EGF. Så det er ikke de som har solgt forrige uke i hvert fall. Hadde vært artig om Targovax med cRNA ble redefinert til tidligfase-selskap igjen og de kunne fylle på :stuck_out_tongue:

1 Like

Så jævlig kor med aksje folk vil bli kvitt😏

… fisker videre på 0,615 og får da lidt napp af og til; må efterhånden være synlig på aktionærlisten under navnet “den danske trawler”, der løbende må pante flasker og undvære jordbærtærte i kampen mod den faldende brødkniv …

5 Likes

Fikk napp på dumpingen i formiddag.

Tror jeg må få psykolog-time snart; utenkelig men det er jo faktisk en teoretisk mulighet at min forestilling om at 95% av aksjonærene er idioter er en tvangstanke…?

6 Likes