Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

selfølgelig er det fordi dei vil snu utviklinga,men Chrkni har en anna teori

Det beste for kursen nå hadde vel vært innsidekjøp? Kanskje starte en spleis til de ansatte, tilfelle de har alt for dårlige lønninger?

1 Like

Ja, teorien går ut på at dette ikke vil snu og at dagens aksjonærer vil fortsette og bli utvannet mens kursen fortsetter ned.

Noen naive sjeler her inne snakket om de skulle kjøpe med begge armer på 60 øre, snart skal de sikkert gjøre det samme på 40 øre, så er det på 20 øre.

Et dødsspirallån berger kanskje noen jobber en stund, -men aksjonærene blir jo nullet.

god mulig det skjer ,men også sjangs for suksess med cRNA i sept/Okt i motsetning til deg trur eg EW kan ha sine ord i behold angåande Circio og cRNA .Men at Atlas er øydeleggande ser jo alle.Den som lever får sjå

1 Like

Flaggmelding

1 Like

Jeg husker ikke hva de konkrete salgs-volum betingelsene var, men her er volum og omsetning siden begynnelsen av mai:

image

2 Likes

Så for Atlas å kunne selge 3 mill aksjer på en uke, må det ha vært omsatt 12 mill samme uke.
Det er jo IKKE tilfelle, så i teorien må de snu seg rundt og kjøpe tilbake det de har omsatt for mye, ref rad 2. Fint at aksjonærene er på ballen her over LG.

4 Likes

Noen som husker om det er sanksjonsmuligheter i avtalen?

1 Like

Se rad 2 :point_up_2:

Det er bare til å frontrunne volumet Atlas i teorien burde snu seg rundt og kjøpe tilbake.

1 Like

Ja, den er jo grei, men de kan jo kjøpe de tilbake på god kurser, antakelig. Skulle ønske meg noe tøffere enn en kjøpsplikt…

1 Like

Dette er også en faktor jeg lurer på om de klarer å overholde.

Det beskrives at de dagene hvor Atlas selger aksjer før konverteringen så skal ikke VWAP legges til grunn for konverteringskursen. Jeg synes det er underlig at de klarte siste konverteringskurs som et 100 % snitt av siste tre dagers handelsvolum, men spørsmålet er hvem som eventuelt tracker det og om Atlas solgte noe disse dagene. I så fall skal de ekskluderes, så man ikke skal få dødspiraleffekt som følge av deres aktivitet i aksjen.

Kursen som legges til grunn for konvertering skal utelukkende styres av hva alle andre aksjonærer foretar seg av kjøp og salg og deretter gir av VWAP.

4 Likes

Er vel omsatt 5 mill aksjer hittil denne uken (bare 4 handelsdager) og da blir det 1,6 mill uten Atlas sine salg. Det betyr at de bare hadde anledning til å selge 400k aksjer denne uken. Er det rett forstått? Det betyr at de må kjøpe tilbake 2,6 mill aksjer? Hvilken tidsfrist har de på dette i tilfelle?

1 Like

Med uken menes nok 5 siste handledager, men ja, det ser ut til at de tilsynelatende har solgt langt over volumet det skal matches mot.

1 Like

image

De 25% er vel inkludert deres egen omsetning, men det har solgt alt for mye, ja.

Evt 5 handelsdager, medregnet fredag forrige uke:

image

3 Likes

Glemmer vi at Citi er en nominee konto ? Atlas kan ha solgt til andre utenfor børs ?

2 Likes

Her er noen av kravene som må være oppfylt mtp. hva som skjer i markedet. Også en haug andre i avtalen:

1 Like

Det høres ut som en omgåelse av avtalen. Da kan de bare finne seg en stråmann som overtar aksjer og selger videre i markedet.

Det vil jeg anta er avtalebrudd.

1 Like

Kan det være at de utnytter en forskjell i definisjoner mellom trading og selling shares ?

1 Like

Får kanskje en forklaring på spørsmål om dette ved en henvendelse til Norsk Tillitsmann. Circio har kun et final say ved salg av obligasjonene til tredjepart utenfor lista over affiliates. Ikke sikkert at de har det ved salg av aksjer utenfor børs.

1 Like

I børsmeldingen pr 23.mai skrives det at det er Atlas som ber om konvertering til aksjer, ikke Atlas and / or assosicates. I den ideelle verden burde det bety at det er Atlas som er bondholder, ikke en tredjepart som kan gjemme seg på listene og selge med unntak fra avtalen som er inngått ref volum?

Atlas has today, by a notice of conversion issued to Nordic Trustee AS, requested conversion of convertible bonds with a nominal value of NOK 2,500,000 which, pursuant to the bond terms, are convertible into 4,439,445 new shares in the Company at a conversion price of NOK 0.563133.

2 Likes