Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

PĂ„ telefon vises det riktig hos meg. MĂ„tte oppdatere siden (dra nedover skjermen).

Herregud
 glemte skifte ticker til Circio i aksjonérlistene.

Ok, jeg er offisielt dagens klovn, hjernedĂžde dimling og rablende tulling.

Dere fÄr herved lov til Ä kaste nepskrell og gamle bananer pÄ undertegnede.

@pdx - glem forrige forespÞrsel. Jeg trenger dog et klovne-badge pÄ profilen min.

5 Likes

No worries :smiley: Jeg burde hatt en indikator pÄ hver ticker som ikke har hatt data pÄ en stund om at de er gamle.

Nei, det kan ikke hende. Det ville vÊrt karriere-selvmord av hele ledelsen. De ville aldri kunne fÄtt en topp-stilling igjen.
For ikke Ă„ snakke om at de ville blitt saksĂžkt herfra til evigheten.

2 Likes

Kanskje relevant for Targo/Circio? EUs nye patentsystem: Hvordan pÄvirkes norske virksomheter? | Advokatfirmaet Thommessen

1 Like

Av hvem? SĂ„ energiske investorer tror jeg ikke Circio har. Nano hadde ikke det.

EGF. Inn med nye MNOK 100. Koste hva det koste vil. Avtalen med Atlas er totalt Þdeleggende. Mye bedre med vilkÄr som man har kontroll over, og som man ser konsekvensen av frem til det evt kan hÞstes frukter pÄ annen mÄte. Samtidig sÄ kan selskapet avhende all IP som ikke er direkte relatert til cRNA. Om det finnes interessenter og penger er en annen sak, men om MNOK 10 fra Hubro kan brukes som retningsgivende sÄ mÄ det jo vÊre verdier her ? Det er uansett ingen kortsiktig verdi i lÞpet med de akademiske studiene. Da er det bedre Ä sikre seg noen prosenter pÄ fremtidig kommers mot noe upfront. Det brenner, og avvikling er vel ikke tatt helt ut av det blÄ som en siste/endelig lÞsning.

2 Likes

Vil ikke si det brenner case-messig helt enda, de har tid kortsiktig til Ä fÄ gjort det de ville med cRNA POC. SÄ mÄ det overbevise mange, hvis ikke er det ingenting igjen i selskapet. Uavhengig av case er det ikke egentlig sÄ komplisert finansielt. De trenger rundt 1 mrd de neste 5-7 Ärene og det fÄr de ikke i emisjoner, med mindre selskapet skal bytte hender fra en emisjon til neste. Hvis de ikke fÄr BP med pÄ noe rundt cRNA innen neste vÄr, sÄ tror jeg det er lite Ä gjÞre med caset. Men pÄ den tiden er det jo Atlas som eier mesteparten av selskapet uansett, sÄ ikke sÄ relevant for oss egentlig.

Det er jo en viktig ting her: Atlas kommer til Ä eie rundt 50% av selskapet ved innlÞsning av neste transje i Q1 2024 inkludert at alt fÞr er solgt, om kursen er 0,1. AltsÄ blir det nok mer enn det. Jeg vet ikke om noen vil at det skal gÄ sÄ langt.

image

2 Likes

Den kommer jo allerede en gang mellom medio juni (slik avtalen gir rom for) og utlĂžpet av Q3-2023.

Vi veit vel ikkje 100% sikkert at den blir innlĂžst da?

Salgspost pÄ 1 mill pÄ 0.4975

1 Like

Her mener jeg transjen som kommer i q1 2024, se oversikten min. SkjĂžnner at “neste transje i q1 2024” kan leses som at det menes neste fra nĂ„, men mener altsĂ„ neste etter Q4-2023 transjen.

Det blir den fÞrste transjen hvor antall aksjer overgÄr 50% av totalen i selskapet.

I grove trekk

+ Cash 01.01 MNOK 66 - Cash Burn 1H MNOK 60
+ Atlas MNOK 28,5 = Cash 01.07 MNOK 34,5

Dersom det konverteres pÄ dagens nivÄ og Atlas IKKE selger sÄ er det +50% eierandel fÞrst i T4 .

1 Like

Dagens nivÄ? Det blir Þnsketenkning i scenarioet mitt, hvor de har solgt alt foregÄende.

Om Atlas Þnsker eller vil ta en sÄ stor del av kaka sÄ kan de heller ikke selge noe underveis. Da mÄ de i likhet med oss andre vente pÄ bedre vÊr og penger fra oven. Men Þnsketekning for kursen sin del ja om standarden som forelÞpig er satt fortsetter i de neste rundene.

Term-sheet med Atlas ble signert 10. november 2022. Sluttkurs samme dag var NOK 1,16. Det eneste reelle alternativet til Atlas den gangen var sannsynligvis EGF og fullmakt til opp mot 100% utvanning eller mer for Ă„ sikre finansiering ut 2023. Som en antikvarisk digresjon.

2 Likes

Til sammenlikning var vel kursen i BGBIO rundt 3 - 3,5 kroner nÄr de annonserte at de skulle kjÞre en fortrinnsrettet emisjon og DNB sÄ kursen i 1 NOK.

Det endte med fortrinnsrettet emisjon pÄ 0,10 NOK


Hva hadde Circio klart? 5 Ăžre og 6 ganger utvanning?

1 Like

Kanskje ikke sÄ veldig interessant, men MNOK 70 i emisjon pr 10/11/2022 hadde omtrent sikret finansiering ut Q1/2024 (80 cash -150 burn). Ser bort fra tilrettelegging.

image

Dagens MCAP tilsvarer mao en emisjon i tabellen ovenfor med en rabatt pÄ 90%.

2 Likes

De prÞvde pÄ emisjon sÄ vidt jeg vet, men fant ikke nok interesserte?

2 Likes

Det sies sÄ, eller at ingen ble kontaktet.

1 Like

Kommer det noen good news, eller en stor kanin opp av hatten den 15. juni? Er dette pga de vil snu aksjekursen?