Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Det «går fint» at aksjen faller 10 øre, hvis den har steget >10 øre i mellomtiden.

Volumbegrensningene i avtale skulle jo hindre nettopp slike dumper som kom nå, og som flyttet kursen markant ned.

Hvis Atlas opptrer illojalt til avtalen så vet jeg jammen meg ikke hvilke andre muligheter selskapet har enn en 20 % emi for å komme over kneika og kjøpe seg tid.

2 Likes

Det virker som Atlas vil bli fortest mulig ferdig med transjene knyttet til første del av obligasjonslånet. Så snart de er ferdig med det risikerer selskapet som tidligere nevnt en kansellering av resten av lånerammen pga for lav kapitalisering (børsverdi under 50 millioner kroner). Atlas vil komme ut av dette i pluss uansett på grunn av honoraret de fikk innledningsvis.

Skulle Atlas ikke si opp låneavtalen så er det trolig full fart mot 10 øre per aksje, og de skal prise seg overlykkelig over at det finnes “nyttige idioter” som stadig går inn og kjøper aksjer for å redusere gjennomsnittskursen sin istedenfor en fornuftig money management-strategi med stop loss. Ledelsen er overhode ikke interessert i å satse en ukelønn en gang på innsidekjøp, og det sier alt om risikoen her.

4 Likes

Godt mulig de vil ut og bare bryter vilkårene for å provosere det fram, ikke vet jeg.

Å selge 3,4 mill aksjer på én enkelt børsdag er helt krise, og helt sikkert brudd på avtalen.

Jeg er ikke enig i at kursen skal til 10 øre hvis avtalen blir fulgt, da får markedet tid til å ta unna. Med slike dumps går det rett i bøtta

1 Like

Har sendt mail til LG

4 Likes

Ingen flagging fra Høse?

1 Like

Høse AS burde ha flagget etter tirsdagens kjøp, ja, ettersom de er over flaggegrensen med sine 5,19 prosent av utestående antall aksjer i selskapet.

1 Like

Sitter i klisteret. Fikk neppe ut mer enn 1Q på den.

1 Like

Ikke vet jeg heller, men kanskje lav kapitalisering er en brutt forutsetning som gir Atlas adgang til å fravike de andre vilkårene i avtalen, slik at det ikke lenger er noen hindring for dem å pælme ut så store antall aksjer med en gang de får en transje inn på VPS-kontoen sin?

Høres helt absurd ut. Nekter å tro at det finnes en slik klausul. Høres ut som avtalefestet aktiv dødshjelp. :skull_and_crossbones:

1 Like

Vi får se hva ledelsen av selskapet svarer til Bompiole.

Om det massive nedsalget på én dag skulle være avtalebrudd, må jo ledelsen ta tak i det. Forholder de seg passiv, kan det tyde på at de kjenner til klausuler som de ikke har opplyst til aksjonærene? De bør også ta tak i den manglende flaggemeldingen fra Høse AS, ellers kan det vanke bot.

3 Likes

God morgen folkens.

Ny dag nye muligheter.

2 Likes

Tja, jeg ville ikke utelukket noe. Det er en grunn til at det heter dødsspirallån…

Nei, det kan jo hende de har signert på frivillig avvikling av selskapet også. Hvem vet. Er jo dødsspiraler over alt her. Identisk med Element det her. Og Atlas er Alpha i ny forkledning.

Kanskje det finnes en hemmelig konspirasjon mellom Atlas og ledelsen; de vil overta Circio AB fra konkursboet, siden det er der cRNA-verdiene ligger.

1 Like

Retningen og sluttresultatet for selskapet er jeg enig med deg i.

Men jeg tror du grovt overvurderer cRNA-verdiene.

kva er din vurdering av cRNA verdiane?

Jeg har ikke vurdert dem, så det var en litt spesiell kommentar :wink:

cRNA-delen får først signifikant verdi ved PoC in vivo. Klarer de å gjenskape resultatene fra in vitro så kan vi diskutere verdi igjen. :moneybag:

Edit: Denne var til Chrkni

Det er ikke Circio sitt ansvar å flagge endringer i aksjonærmassen, det er investors.

Melding om flagging skal fortsatt gis straks, men det oppstilles en absolutt frist som er senest innen åpning av regulert marked andre handelsdag (T+2), etter at avtale er inngått eller den meldepliktige ble kjent med eller burde blitt kjent med omstendigheten som utløste flaggeplikt (erverv, avhendelse, kapitalforhøyelse mv.).
Selv om den absolutte fristen åpner for skjønn basert på konkrete forhold, forventes det at investorer har gode systemer for å håndtere flaggeplikten, blant annet ved stadig overvåkning av deltajusteringer, konsolidering og videre. Flaggepliktige bør derfor så langt som mulig forholde seg til hovedregelen om at meldingen skal sendes straks.

Fra loven om verdipapirhandel:

§ 4-3. Flagging av andre finansielle instrumenter

§ 4-2. Flagging av aksjer og stemmeretter

(1) Hvis en aksjeeiers andel av aksjer med tilknyttet stemmerett når, overstiger eller faller under 5 prosent, 10 prosent, 15 prosent, 20 prosent, 25 prosent, 1/3, 50 prosent, 2/3 eller 90 prosent av stemmene som følge av erverv eller avhendelse, skal aksjeeieren gi melding til utstederen og Finanstilsynet eller den Finanstilsynet utpeker.

(1) Plikten til å sende melding etter § 4-2 første ledd gjelder tilsvarende for den som direkte eller indirekte innehar, erverver eller avhender

1 Like

Aksjonærlisten for Circio her på TI har vært helt skrudd siden navnebyttet. Jeg får opp at det er 17 aksjonærer på Topp 50, og at disse representerer 4,97% alle aksjene i selskapet.
Citibank/Atlas er ikke på min liste i det hele tatt.

@pdx - oppdateres ikke aksjonærlisten korrekt eller er det bare noe kluss etter navneskiftet…?

Hos meg har topp50 totalt 43,18 % av aksjene. Står det 1.juni hos deg?

1 Like

Nei, det står fortsatt 26.mai. Og det endrer seg ikke selv om jeg logger meg ut og inn igjen heller…