Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Dette er ogsÄ en faktor jeg lurer pÄ om de klarer Ä overholde.

Det beskrives at de dagene hvor Atlas selger aksjer fÞr konverteringen sÄ skal ikke VWAP legges til grunn for konverteringskursen. Jeg synes det er underlig at de klarte siste konverteringskurs som et 100 % snitt av siste tre dagers handelsvolum, men spÞrsmÄlet er hvem som eventuelt tracker det og om Atlas solgte noe disse dagene. I sÄ fall skal de ekskluderes, sÄ man ikke skal fÄ dÞdspiraleffekt som fÞlge av deres aktivitet i aksjen.

Kursen som legges til grunn for konvertering skal utelukkende styres av hva alle andre aksjonĂŠrer foretar seg av kjĂžp og salg og deretter gir av VWAP.

4 Likes

Er vel omsatt 5 mill aksjer hittil denne uken (bare 4 handelsdager) og da blir det 1,6 mill uten Atlas sine salg. Det betyr at de bare hadde anledning til Ä selge 400k aksjer denne uken. Er det rett forstÄtt? Det betyr at de mÄ kjÞpe tilbake 2,6 mill aksjer? Hvilken tidsfrist har de pÄ dette i tilfelle?

1 Like

Med uken menes nok 5 siste handledager, men ja, det ser ut til at de tilsynelatende har solgt langt over volumet det skal matches mot.

1 Like

image

De 25% er vel inkludert deres egen omsetning, men det har solgt alt for mye, ja.

Evt 5 handelsdager, medregnet fredag forrige uke:

image

3 Likes

Glemmer vi at Citi er en nominee konto ? Atlas kan ha solgt til andre utenfor bĂžrs ?

2 Likes

Her er noen av kravene som mÄ vÊre oppfylt mtp. hva som skjer i markedet. OgsÄ en haug andre i avtalen:

1 Like

Det hÞres ut som en omgÄelse av avtalen. Da kan de bare finne seg en strÄmann som overtar aksjer og selger videre i markedet.

Det vil jeg anta er avtalebrudd.

1 Like

Kan det vĂŠre at de utnytter en forskjell i definisjoner mellom trading og selling shares ?

1 Like

FÄr kanskje en forklaring pÄ spÞrsmÄl om dette ved en henvendelse til Norsk Tillitsmann. Circio har kun et final say ved salg av obligasjonene til tredjepart utenfor lista over affiliates. Ikke sikkert at de har det ved salg av aksjer utenfor bÞrs.

1 Like

I bÞrsmeldingen pr 23.mai skrives det at det er Atlas som ber om konvertering til aksjer, ikke Atlas and / or assosicates. I den ideelle verden burde det bety at det er Atlas som er bondholder, ikke en tredjepart som kan gjemme seg pÄ listene og selge med unntak fra avtalen som er inngÄtt ref volum?

Atlas has today, by a notice of conversion issued to Nordic Trustee AS, requested conversion of convertible bonds with a nominal value of NOK 2,500,000 which, pursuant to the bond terms, are convertible into 4,439,445 new shares in the Company at a conversion price of NOK 0.563133.

2 Likes

Omsatt 5.500 aksjer lite volum for Atlas Ä trade pÄ

1 Like

De finner nok en walk-around, ingen som gidder Ä fÞlge med pÄ om de tar seg friheter eller ikke uansett :sweat_smile:

1 Like

Det er vel dags for en poster eller to fra ASCO i lĂžpet av det neste dĂžgnet eller to.

1 Like

6 Likes

Hva er det egentlig vi kan forvente fra Tesla ? Ikke lenge siden FPD.

Er det kommet noen poster eller info fra Kansas presentasjonen?

1 Like

Hva er status pÄ ONCOS-102? Har jeg forstÄtt det riktig, at de har rekruttert fÞrste? Hvor mange skal rekrutteres?

1 Like

“En fase 2 studie med ONCOS-102 i fþflekkreft
er godkjent av amerikanske myndigheter, og vil starte nÄr ekstern finansiering
eller en partner er identifisert.”
https://newsweb.oslobors.no/message/587988

image

3 Likes

Jeg tar det for gitt at CFO er pÄ ballen her. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Synes det er opplÞftende at Kansas CC legger sÄ mye prestisje i studien med TG01 at de presenterer pÄ ASCO og tilsynelatende mÞter mannsterke opp.

3 Likes