Den kommer jo allerede en gang mellom medio juni (slik avtalen gir rom for) og utløpet av Q3-2023.
Vi veit vel ikkje 100% sikkert at den blir innløst da?
Salgspost på 1 mill på 0.4975
Her mener jeg transjen som kommer i q1 2024, se oversikten min. Skjønner at “neste transje i q1 2024” kan leses som at det menes neste fra nå, men mener altså neste etter Q4-2023 transjen.
Det blir den første transjen hvor antall aksjer overgår 50% av totalen i selskapet.
I grove trekk
+ Cash 01.01 MNOK 66
- Cash Burn 1H MNOK 60
+ Atlas MNOK 28,5
= Cash 01.07 MNOK 34,5
Dersom det konverteres på dagens nivå og Atlas IKKE selger så er det +50% eierandel først i T4 .
Dagens nivå? Det blir ønsketenkning i scenarioet mitt, hvor de har solgt alt foregående.
Om Atlas ønsker eller vil ta en så stor del av kaka så kan de heller ikke selge noe underveis. Da må de i likhet med oss andre vente på bedre vær og penger fra oven. Men ønsketekning for kursen sin del ja om standarden som foreløpig er satt fortsetter i de neste rundene.
Term-sheet med Atlas ble signert 10. november 2022. Sluttkurs samme dag var NOK 1,16. Det eneste reelle alternativet til Atlas den gangen var sannsynligvis EGF og fullmakt til opp mot 100% utvanning eller mer for å sikre finansiering ut 2023. Som en antikvarisk digresjon.
Til sammenlikning var vel kursen i BGBIO rundt 3 - 3,5 kroner når de annonserte at de skulle kjøre en fortrinnsrettet emisjon og DNB så kursen i 1 NOK.
Det endte med fortrinnsrettet emisjon på 0,10 NOK…
Hva hadde Circio klart? 5 øre og 6 ganger utvanning?
Kanskje ikke så veldig interessant, men MNOK 70 i emisjon pr 10/11/2022 hadde omtrent sikret finansiering ut Q1/2024 (80 cash -150 burn). Ser bort fra tilrettelegging.
Dagens MCAP tilsvarer mao en emisjon i tabellen ovenfor med en rabatt på 90%.
De prøvde på emisjon så vidt jeg vet, men fant ikke nok interesserte?
Det sies så, eller at ingen ble kontaktet.
Kommer det noen good news, eller en stor kanin opp av hatten den 15. juni? Er dette pga de vil snu aksjekursen?
selfølgelig er det fordi dei vil snu utviklinga,men Chrkni har en anna teori
Det beste for kursen nå hadde vel vært innsidekjøp? Kanskje starte en spleis til de ansatte, tilfelle de har alt for dårlige lønninger?
Ja, teorien går ut på at dette ikke vil snu og at dagens aksjonærer vil fortsette og bli utvannet mens kursen fortsetter ned.
Noen naive sjeler her inne snakket om de skulle kjøpe med begge armer på 60 øre, snart skal de sikkert gjøre det samme på 40 øre, så er det på 20 øre.
Et dødsspirallån berger kanskje noen jobber en stund, -men aksjonærene blir jo nullet.
god mulig det skjer ,men også sjangs for suksess med cRNA i sept/Okt i motsetning til deg trur eg EW kan ha sine ord i behold angåande Circio og cRNA .Men at Atlas er øydeleggande ser jo alle.Den som lever får sjå
Jeg husker ikke hva de konkrete salgs-volum betingelsene var, men her er volum og omsetning siden begynnelsen av mai:
Så for Atlas å kunne selge 3 mill aksjer på en uke, må det ha vært omsatt 12 mill samme uke.
Det er jo IKKE tilfelle, så i teorien må de snu seg rundt og kjøpe tilbake det de har omsatt for mye, ref rad 2. Fint at aksjonærene er på ballen her over LG.
Se rad 2
Det er bare til å frontrunne volumet Atlas i teorien burde snu seg rundt og kjøpe tilbake.