Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Tombola-prising

Er det det? Hvis de kan generere en netto cashflow på 200 MNOK i året og har 2 millarder i fremførbart underskudd de kan trekke av, hva er fair prising?

Men er det egentlig noe bedre grunnlag/substans for en mer korrekt prising av NANO enn CRNA ? Kan like gjerne være CRNA som er priset for høyt enn omvendt. Alt synes svært så tilfeldig. Betales en merkelig høy margin for at selskapet (NANO) foreløpig er dradd litt opp av sumpa.

Jeg synes Circio prises latterlig lavt selv, men de har så trøblete fortid med skuffelser og nedleggelser at jeg tror ikke markedet tørr å stole på at de nå endelig lykkes.
Klinisk pipe har levert så og si knirkefritt, men når alt pauses, være seg TG, melanom og mesotheliom selv om de er oppe i toppsjiktet, så blir det mye motvind.

Det hjelper heller ikke at CEO ikke tørr å kjøpe aksjer av de grunner han vektlegger.

Jeg er redd det heller ikke holder med proof of concept på cRNA, det må komme en deal før markedet våkner skikkelig, men da kan det være altfor sent å hoppe på.

Jeg synes caset er veldig attraktivt og mener det er verdt oddsene man får med på kjøpet.
At aksjen kan gå 30 - 50 gangen ved suksess er et faktum, men de har mye å bevise.

7 Likes

koffor konverter ikkje Atlas?

Oppgangen ser ut som den forsetter i dag. Med denne økningen i kursen så vil vel fort Atlas innløse resterende aksjer senest neste uke til ~0,5. blir fort et stup da om det ikke kommer veldig positive nyheter.

Hva tenker dere andre om årsaken til oppgangen nå? Forventninger til morgendagens oppdatering? Atlas som «tvangskjøper» tilbake aksjer de solgte for mye? Annet?

Alt for stor spread til at man kan lese noe fornuftig ut av ordreboka ?

1 Like

Ja, ikke mye som skal til for at vi er nede på 0,5 igjen.

… gevinst på 0,6 :heart:

Er en PI med +3 mill aksjer som har solgt unna en god del de siste dagene. jfr listene.

Privat Investor. Kjøpt fra siste dump av konverterte aksjer. Billig inngang, og kjapp gevinst.

Blir tungt å komme opp på 0.80 tallet I dag ser eg

… ser lidt bedre ud nu, enig? :wink:

Herlig at noen kan tjene på at Atlas på død og liv skal ut raskest mulig uten å ha lengre briller på enn to dager om gangen.

1 Like

Det har vært eneste måte å tjene penger på i dette selskapet, såfremt du ikke er utenforstående som får mye penger for å garantere for emi.

De har kanskje skiftet navn, men det er fortsatt samme folkene, så å forvente at de skal endre seg på det punktet er nok å be om for meget.

~490.000 aktier til 0,78 viser, at der stadigvæk er interesserede i markedet, og dét med god grund, efter min mening, særligt når man tænker på de massive udfordringer som i angiveligt konkurrerende LaRonde står i.

Men aktien bevæger sig mod 1,00 og står overfor et modstandsniveau, der potentielt er blevet cementeret siden juni '22 og et brug gennem dette niveau må betragtes som værende et massivt signal … ved et brud på 0,8, så hedder næste stop 1,00.

Selskabet signalerer, at aktionærerne bør følge med på morgendagens opdatering og jeg garanterer, at jeg personligt vil sidde klar.

1 Like

Hvis jeg forstår vilkårene rett så er Atlas sin mulighet til å konvertere aksjer basert på prisingen de siste tre dagers VWAP. Nå begynner den å bli vesentlig høyere enn sist gang.

Er ikke hele konseptet riv ruskende galt hvis dødsspiralen skal begynne å stige?? :sweat_smile:

The convertible bonds will be issued at 92 percent of nominal value and thereby provide Targovax with a total of up to NOK 276 million in net capital. The bonds will not carry any interest and can be converted into shares at the discretion of Atlas, at a price determined as 100 percent of the average volume weighted share price (VWAP) of three of the last 15 trading days preceding the bond conversion request by Atlas. After conversion, Atlas may sell the Targovax shares in the market subject to certain pre-defined restrictions. Targovax retains the right to repurchase unconverted bonds at any time at 110 percent of nominal value.

Ikke helt umulig?

Ikke helt rett. De kan velge 3 dager blant de siste 15 handelsdagene. Noe som gir de gode muligheter til å veksle inn til aksjer rundt 0,5 en stund til. Så bli ikke overrasket om det plutslig blir trykket opp et titalls millioner aksjer klare til å bli lempet ut.

Fra dagens latterlig lave prising håper jeg den kan gå ytterligere 5-10 gangen etter det.
Absolutt muligheter, dersom cRNA blir så gullkantet som man kan håpe på.

1 Like