Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Når kommer da neste konvertering og til hvilken kurs??

1 Like

Listene ved børsslutt onsdag kommer i kveld.

1 Like

Liten dupp i går, men det snur snart. Snart bikker vi 1 kr. Stor avkastning på kort tid har jeg stor tro på :blush::+1:

Så da er vi tilbake til scratch ? Atlas dumper på nytt.

1 Like

tragiskt og trist,her ser du E.W konsekvensane av å inngå pakt med djevelen,desverre

2 Likes

Rødt flagg med utsettelser, selv om det ikke påvirker resultatet, så påvirker det finansene og investorenes tid. Å ikke klare å holde frister har vært et av Targovax sine problem hele veien og har kostet dyrt. Enten er fristene for optimistiske, eller så tar de dem ikke seriøst nok. Vanskelig å forholde seg til som investor, når fristene selskapet selv setter, ikke overholdes. POC skulle vært her.

Hva angår kurs var det fint å få avklaring på at Atlas faktisk følger det med tilbakekjøp/salgsvolum og retter opp når feil er gjort, så da vet vi det framover. Kommer nok ikke til å bli en sånn mulighet igjen da.

1 Like

Går som skinnet på en viss kar dette, opp og ned

Stemmer vel ikke helt. Dette hadde muligens passert uten at aksjonærene i selskapet hadde reagert. Og Atlas slipper svært billig unna etter avtalebrudd og voldtekt av MCAP.

2 Likes

Det er jo det de skal. Det er avtalen. Eller de skal voldta kurs, går litt bedre med MCAP siden de også fører til flere aksjer i markedet.

Ja, og hva er da vitsen med å beholde vår CFO? Hva gjør han egentlig, annet enn å bedrive klønete kommunikasjon til markedet? Kan snart begynne å se seg om etter hatten sin, IMHO………

Det er det avtalen åpner opp for ja, men denne dumpen var stygg. Derfor uttrykket voldtekt. Noen aksjonærer har vært våkne og frempå dersom dette var et avtalt blokk salg.

tipper vi skal opp igjen til ca 70 øre før børsslutt

2 Likes

… køber alt under 0,55; Atlas er under streng overvågning fra selskabet going forward.

2 Likes

synst du kunne kjøpt alt opp til 0,70 eg;)

1 Like

Er vel en del mangler på dagens aksjonærliste? Det er solgt store poster, men ingen store kjøp. Er det Atlas som står for de uten at de synes på kjøperlista?

Edit: Ser Citibank er kommet inn på topp 50 lista. Er det Atlas?

Ja, det er Atlas.

Hvilket antall aksjer står dei oppført med?

1,46 mill. Og største selger smiler hele veien til banken etter at Atlas må kjøpe tilbake det som han/hun (ikke hen) kjøpte i dumpen sammen med Høse.

Var vel dei som solgte i går da muligens,var vel en PI som gjor seg nokre raske krone ja

Ikkje har Circio bedt om mere penger og Atlas har ikkje konvertert meir

Etter mine beregninger så må Atlas kjøpe 2,57 mill aksjer i markedet for reparere bruddet som skjedde 30/5 med salg av 3,9 mill aksjer og samlet handelsvolum i den uka (uke 22) som var på 5,3 mill aksjer. Basert på siste liste så er det dermed sannsynlig at Atlas gjorde sitt siste kjøp onsdag 14/6 på 1 mill aksjer, og har solgt unna fra sin beholdning på torsdag 15/6 og fredag 16/6.

Jeg ser hva EDW har svart @Bompiole men jeg finner ingenting (Remedy Period) i “Investment and Subscription Agreement” om hvordan slike brudd skal reguleres i praksis i forhold til tid og tidspunkt for ny konvertering. Så ikke lett å forstå hva som bestemmer at f.eks 30/5 (dumpen) ikke kan benyttes som selektiv dato når neste konvertering kommer, eller hva som faktisk bestemmer når perioden for “15 trading days” starter etter et slikt brudd på avtalen. Svaret er kanskje at innholdet i “Investment and Subscription Agreement” som er gjort kjent for markedet ikke er helt komplett.

Uansett. Det EDW skriver må jo være riktig, og den eneste fornuftige løsningen/“straffen”. Neste gang Atlas konverterer så startet “15 trading days” som grunnlag for VWAP 15/6. Så det betyr vel i praksis ingen ny konvertering før medio juli eller deromkring, og tilsvarende et godt ballegrep på kursutviklingen frem til da.

2 Likes