Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Antar at denne oversikten er ajour pr 13/6.

Epost er sendt.

6 Likes

her blir det interssant å sjå kva han svarer,spent på den 15 dagers penalty .Håper virkelig L.G tar tak

1 Like

Ble forresten omstendighetene omkring Laronde nevnt i dag ?

1 Like

Ja, det ble snakket rundt både i preso og på Q&A. Er nok greit å lytte selv på hva de sier, men EW mente at det objektivt sett er i favør av fordelaktig for Circio.

Han snakket også om dette med modenhet i feltet; hvorfor har andre gjort dealer og ikke de.
Svaret er at de andre jobbet i kulissene i mange år før de lanserte hva de jobbet med og gjorde dealer på data produsert gjennom den perioden.

Circio er ikke så modne ennå med tanke på data, men når datapakkene foreligger, håper de å gjøre dealer på dette i løpet av 2024.

De har flertallige interessenter som har gitt beskjed om hvilke data og info de ønsker / foretrekker, så dialogene er i gang. Men som alltid; det vil handle om dataene de leverer hvilken deal / om det blir deal. De virket veldig trygge på PoC de har produsert så langt.

7 Likes

Det ble ikke nevnt idag, men det pågår også en jobb med å finansiere datterselskapet i Sverige. Får de til noe her så kan det lande langt tidligere.

2 Likes

Hjalp ikkje på kursen med Company update desverre

… alt er jo relativt, men 11,67% i minus på dagen er sgu’ efterhånden nådigt sluppet, alt taget i betragtning. Aktien sætter p.t. higher lows på 10. handelsdag og dagens korrektion er fortsat på svagere volumen …

1 Like

Er igrunn mest spent på svaret til L.G på mailen fra Ruben

1 Like

Syns det var lite nytt i denne “oppdateringen”, og det hjelper hvertfall ikke på kursen at Atlas holder på som de gjør, uten smekk på pung :sweat_smile:

Du er meget godt orientert!du veit altså hva som har blitt etterspillet?du må vel snart bli lei av å heile tida vere negativ,og å vinkle alt negativt?

Bompiole.

Pk2k hater Targovax (Circio) jeg vet ikke hvorfor men han har sikkert vært inne i aksjen tidligere.
:rofl:

Ut over det så er vel kommentaren hans ganske riktig - det var ikke noe nytt i denne presentasjonen - eller rettere sagt null nytt - kanskje med unntak av at de skal redusere kostnadene.

Men der ble jeg også litt forundret over svaret i spørsmålsrunden. Han fikk spørsmålet hvor mye. Han sa det var betydelig om man tar utgangspunkt i studiene de hadde planlagt å gjennomføre!!! altså Oncos 102 mente han vel da,??? og den studien har aldri vært igangsatt så i forhold til den kostnaden er det vel bare en teoretisk besparelse? og det varslet de i mars.

Jeg tror neppe det har vært reduserte kostnader i H1 men det er mulig det blir reduksjoner i H2. Så kom det likevel et lite varsel om at de vurderte økt bemanning i cRNA prosjektet. Så vi får se hva som kommer - noe besparelser blir det forhåpentligvis.

Kanskje de skulle tatt å halvert styret også så hadde de spart litt der også. Det er ny strategi nå og de som sitter i styret har vel blitt valgt inn da selskapet hadde en annen strategi, så det er mer å ta av.

Men at prosjektet crna er spennende og har potensiale mener nå jeg, og med så lavt priset som dette selskapet er nå bør det absolutt kunne vurderes som en aktuell investeringsmulighet.

Om man da greier å legge historien bak seg og se fremover.

2 Likes

Ref webcast. EDW er fortsatt entusiastisk om cRNA og hva som er oppnådd så langt. Med referanse til radforsk i mars så er nok en del skjedd underveis, både på godt og vondt, som gjør at vi nå må vente lengre på POC og forhåpentligvis en kommersiell avtale. Det er pr dato kun 2 patentsøknader inne, mens planen var 3-4 innen utløpet av 1H. Det var også et lite håp om POC på et tidligere stadium enn det som nå guides. Men alt i alt i samsvar med forbeholdene som ble tatt i mars - vi må se an underveis, f.eks nye/repeterende forsøk og “overraskende” resultater i forhold til planlagte patentsøknader.

Når han svarer på spørsmål om Atlas så blir jeg derimot ikke noe klokere, og han kunne vel spart seg for å argumentere med at siden kursen nå omsettes på et høyere nivå enn ved de to siste konverteringsrundene, så er det et bevis på at vilkårene i avtalen fungere som planlagt og at den dermed ikke er til hinder for en positiv kursutvikling. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal lese “it is cured” med referanse til de daglige aksjonærlistene.

3 Likes

Den der irriterte meg også ganske så grenseløst, spesielt hvis kursen nå ligger høyere fordi Atlas måtte dekke inn bruddet fra avtalen.

3 Likes

Det er kanskje mulig å få et klart og tydelig svar fra NT. Har gjort det i andre sammenhenger.

2 Likes

dette her er ting som E.W bør få soleklar tilbakemelding på vi som aksjonærer bør sende mail og fortelle om vårt inntrykk og oppfattelse av det heile,eg sender ihvertfall.Synst dei har komt lett fra dette,uten at eg veit kva som har blitt avtalt mellom dei og Atlas.Håpte L.G skulle svare Ruben

1 Like

her er svar fra E.W til meg angåande avtalebrudd Atlas

Vi er i hyppig dialog med CEO i Atlas, som bekreftet skriftilig til oss på onsdag at overskuddsantallet av aksjer ble kjøpt tilbake i markedet tirsdag-onsdag denne uka. I perioden hvor Atlas har vært i brudd med volumregelen på 25% har de vært blokkert fra å konvertere nye obligasjoner, og dagene hvor de solgte over 25% volum vil ekskluderes fra prisingsperioden ved fremtidige konverteringer.

Atlas er tydelige overfor oss på at dette var en glipp som skyldes manglende intern kommunikasjon. Normalt ekskluderer volumbegrensningen i deres finansieringsavtaler direkte blokkhandler, noe vi forhandlet bort. Grunnen til bruddet er visstnok at en trader ikke var klar over dette. At de måtte kjøpe tilbake aksjer på høyere kurs og ble blokkert fra nye konverteringer i perioden med høyt volum og stigende trend er naturligvis negativt for dem. Vi forventer derfor at dette var et engangstilfelle, og at slike større brudd på volumregelen ikke vil forekomme igjen

Håper det var oppklarende. God helg!
Hilsen Erik

3 Likes

Blokksalg… det virket da mer som at de lempet ut over børs? Skjønte ikke helt den der.

Men takk for deling! :+1::blush:

1 Like

Dersom listene på TI stemmer, så kjøper og selger i så fall Atlas samme volum intradag. Forutsatt at lista som ble lagt ut i går kveld er pr close tirsdag eller onsdag denne uka.

1 Like

Høse AS og en PI (også fra Rogaland) tok 3,5 av 3,9 som ble dumpet. Kanskje det det vises til her.

1 Like