Etter mine beregninger så må Atlas kjøpe 2,57 mill aksjer i markedet for reparere bruddet som skjedde 30/5 med salg av 3,9 mill aksjer og samlet handelsvolum i den uka (uke 22) som var på 5,3 mill aksjer. Basert på siste liste så er det dermed sannsynlig at Atlas gjorde sitt siste kjøp onsdag 14/6 på 1 mill aksjer, og har solgt unna fra sin beholdning på torsdag 15/6 og fredag 16/6.
Jeg ser hva EDW har svart @Bompiole men jeg finner ingenting (Remedy Period) i “Investment and Subscription Agreement” om hvordan slike brudd skal reguleres i praksis i forhold til tid og tidspunkt for ny konvertering. Så ikke lett å forstå hva som bestemmer at f.eks 30/5 (dumpen) ikke kan benyttes som selektiv dato når neste konvertering kommer, eller hva som faktisk bestemmer når perioden for “15 trading days” starter etter et slikt brudd på avtalen. Svaret er kanskje at innholdet i “Investment and Subscription Agreement” som er gjort kjent for markedet ikke er helt komplett.
Uansett. Det EDW skriver må jo være riktig, og den eneste fornuftige løsningen/“straffen”. Neste gang Atlas konverterer så startet “15 trading days” som grunnlag for VWAP 15/6. Så det betyr vel i praksis ingen ny konvertering før medio juli eller deromkring, og tilsvarende et godt ballegrep på kursutviklingen frem til da.