Det er kun aksjonærene som skal straffes for økt risiko i markedet…
Etter 30:1 hvor lang tid tar det før vi er nede under krona igjen?
(jeg har enda noen få aksjer, så jeg sier “vi”)
Så lenge Atlas har lånt penger til Circio er de å regne som aksjonærer.
Faller aksjekursen godt under konverteringskursen går de på en smell. Og den blir ekstra stor siden de sitter på flere millioner aksjer som må ut skal de hente tilbake beløpene de er lånt ut.
Jeg mener det er veldig feilaktig å påstå at Atlas er en motpart som er fristilt for risiko. De tar en kjemperisiko spør du meg.
atlas kompenseres for at det ikke er nok volum de kan selge på… helt utrolig hvordan denne aktør kan holde på. Tipper det blir en vanskelig avtale å komme seg ut av også for targovax uten at kursen barberes ytterligere.
Bruker som regel å være en sikker oppskrift på reduserte aksjonærverdier det ja. Og ikke noe bedre med Atlas som fortsatt henger som en klamp om foten.
De burde kanskje korrekturlese før de poster PDF: https://mb.cision.com/Public/17093/3830823/94c7b7b3a279748c.pdf
(c) The Company may issue Convertible Bonds up to a total aggregate Nominal Amount of
NOK 300,000,000 as follows: Subject to Clause Error! Reference source not
found.Error! Reference source not found.,
Kan den som har vært med på tidligere emisjoner be om refusjon ?
Spørgsmålet er hvordan aktiekursen forventes at reagere på denne melding … hvordan skal det på nogen måde hjælpe på likviditeten at lave et reverse split?!
Reagerer vel som ved alle andre meldinger fra denne gjengen,med nedgang. Ikkje det at det hjelper men sendte en mail til ledelsen i skuffelse
Konverteringskursen ligger godt under 0,40 pt, og det er vel heller ingen som tvinger Atlas til å selge aksjer via børs ? Synes dette er litt “problematisk” når emisjon fortsatt ikke er aktuelt. Her blir jo sittende aksjonærer nærmest tvunget til løsninger som innebærer unødvendig mye usikkerhet. Hadde det ikke vært bedre med en “liten” emisjon for å dekke runway frem til medio 2024 ? Kommer vi dit uten annen finansiering så vel løpet uansett kjørt.
Kan bli et brutalt fall. MCAP ved slutt i dag MNOK 106. 30:1 gir da en kurs på NOK 16 med samme MCAP. Gir bra fallhøyde det om Atlas finner kjøpere på et vesentlig mindre antall aksjer som skal ut.
Jeg tror det er bra med en aksjespleis.
Les følgende link:
Dette bør du vite om pennystock trading - Skilling.com
Småspekulanter man kanskje ikke ønsker å ha tiltrekkes ofte av slike «billige aksjer». Høyere inngangsverdi skremmer bort en del av disse.
Måske du lige kunne hjælpe med et resumet?
Tviler vel på at konverteringskursen blir 16 på denne - det er tre uker til EGFen. Blir vel bra fall både før og etter
Jeg tar gjerne mine penger fra emisjonen tilbake. Snart to år siden og ned fra 6.5kr pluss 1.7kr i innskudd med Wiklund ved roret. Det er påtide å vise resultater og komme med noe som påvirker aksjekursen. Gjerne før EGF.
Dette er tragikomisk. Og ikke minst, det går for smått. Tiden er fiendtlig.
Absolutt ikke uenig i det. Dette skaper vel først og fremst luft under vingene til Atlas. Halmstrået - om enn så lite - er at det ligger et lite håp i oppdelingen av transje 2, og at det settes en stopper for galskapen primo Q1-2024. Jfr guidinga Q2 (inkl mulig IND/opsjon Kina).
Nå mistet jeg argumentene dine en del.
Skal Atlas kunne drepe kursen mer enn før fordi aksjen går i spleis?
Deres kurs settes på samme betingelser som før, og det blir vel rent teoretisk verken mer eller mindre kjøpere av at kursen ligger på 16 NOK versus 53 øre?
Det som styrer kursen fremover er tre stk avlesninger fra cRNA-plattformen og mulig Kina-deal.
GF settes til 27.september og de har lovet første serie med data i september. Ergo kommer det nok før 27.sept.
Noen må gjerne forklare meg hvorfor MCAP skal falle brått på GF-terms. Det var vel intet nytt her? At Atlas kompenseres og tranchene blir redusert kom frem på callen for noen uker siden.
(Mulig jeg ikke skjønte ironien din her Ruben, men dette fremstår som non-event for meg…)
Enkelt dette, bare å bruke stemmeseddelen
Et første vilkår for å stemme for dette er at styret skroter dagens incentivmodell, og kommer opp med en ny modell for opsjoner til styre/ledelse som plasserer de i samme båt som aksjonærene. Ikke som nå, at de sitter sammen i båten med Atlas og er likegyldige til at selskapet tynes nedover til lavest mulig kurs.
Aksjonærbasen i CRNA er fortsatt så retailtung at det er mulig å påvirke. Ved AGM23 var det eiere som representerte 49,7 mill aksjer tilstede.
Dersom dere vil se hva som er galt med incentivstrukturen anbefaler jeg denne posten når gavepakken ble tildelt AGM23