Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Kan den som har vært med på tidligere emisjoner be om refusjon ? :slight_smile:

Spørgsmålet er hvordan aktiekursen forventes at reagere på denne melding … hvordan skal det på nogen måde hjælpe på likviditeten at lave et reverse split?!

1 Like

Reagerer vel som ved alle andre meldinger fra denne gjengen,med nedgang. Ikkje det at det hjelper men sendte en mail til ledelsen i skuffelse

Konverteringskursen ligger godt under 0,40 pt, og det er vel heller ingen som tvinger Atlas til å selge aksjer via børs ? Synes dette er litt “problematisk” når emisjon fortsatt ikke er aktuelt. Her blir jo sittende aksjonærer nærmest tvunget til løsninger som innebærer unødvendig mye usikkerhet. Hadde det ikke vært bedre med en “liten” emisjon for å dekke runway frem til medio 2024 ? Kommer vi dit uten annen finansiering så vel løpet uansett kjørt.

2 Likes

Kan bli et brutalt fall. MCAP ved slutt i dag MNOK 106. 30:1 gir da en kurs på NOK 16 med samme MCAP. Gir bra fallhøyde det om Atlas finner kjøpere på et vesentlig mindre antall aksjer som skal ut.

Jeg tror det er bra med en aksjespleis.

Les følgende link:

Dette bør du vite om pennystock trading - Skilling.com

Småspekulanter man kanskje ikke ønsker å ha tiltrekkes ofte av slike «billige aksjer». Høyere inngangsverdi skremmer bort en del av disse.

2 Likes

Måske du lige kunne hjælpe med et resumet? :slight_smile:

Tviler vel på at konverteringskursen blir 16 på denne - det er tre uker til EGFen. Blir vel bra fall både før og etter :disappointed_relieved:

Jeg tar gjerne mine penger fra emisjonen tilbake. Snart to år siden og ned fra 6.5kr pluss 1.7kr i innskudd med Wiklund ved roret. Det er påtide å vise resultater og komme med noe som påvirker aksjekursen. Gjerne før EGF.

Dette er tragikomisk. Og ikke minst, det går for smått. Tiden er fiendtlig.

1 Like

Absolutt ikke uenig i det. Dette skaper vel først og fremst luft under vingene til Atlas. Halmstrået - om enn så lite - er at det ligger et lite håp i oppdelingen av transje 2, og at det settes en stopper for galskapen primo Q1-2024. Jfr guidinga Q2 (inkl mulig IND/opsjon Kina).

Nå mistet jeg argumentene dine en del.

Skal Atlas kunne drepe kursen mer enn før fordi aksjen går i spleis?

Deres kurs settes på samme betingelser som før, og det blir vel rent teoretisk verken mer eller mindre kjøpere av at kursen ligger på 16 NOK versus 53 øre?

Det som styrer kursen fremover er tre stk avlesninger fra cRNA-plattformen og mulig Kina-deal.

GF settes til 27.september og de har lovet første serie med data i september. Ergo kommer det nok før 27.sept.

Noen må gjerne forklare meg hvorfor MCAP skal falle brått på GF-terms. Det var vel intet nytt her? At Atlas kompenseres og tranchene blir redusert kom frem på callen for noen uker siden.
(Mulig jeg ikke skjønte ironien din her Ruben, men dette fremstår som non-event for meg…)

3 Likes


Svar fra Mr.Gaal

4 Likes

Enkelt dette, bare å bruke stemmeseddelen

Et første vilkår for å stemme for dette er at styret skroter dagens incentivmodell, og kommer opp med en ny modell for opsjoner til styre/ledelse som plasserer de i samme båt som aksjonærene. Ikke som nå, at de sitter sammen i båten med Atlas og er likegyldige til at selskapet tynes nedover til lavest mulig kurs.

Aksjonærbasen i CRNA er fortsatt så retailtung at det er mulig å påvirke. Ved AGM23 var det eiere som representerte 49,7 mill aksjer tilstede.

Dersom dere vil se hva som er galt med incentivstrukturen anbefaler jeg denne posten når gavepakken ble tildelt AGM23

4 Likes

Fint med svar fra Gaal, men jeg mener at de ikke bare kan kreve årevis med tolmodighet fra eierens side meds de samtidig ser verdiene sine fordufte. Fortsatt mener jeg at skal de få lov til å holde på må de vise kortene. Patenter er i boks? Burde ikke være så stor risiko da gitt forspranget?

Minner meg mer om barn som bare vil ha og ha enn våre ansatte. Det er på høy tid at eierene krever.

1 Like

For oss enkle her. 30 aksjer blir 1 aksje?

Atlas dreper ikke kursen fordi den går i spleis. Selve spleisen er for å tilfredsstille Oslo Børs sine krav til minimum aksjekurs.

Som du så lenger opp skal Atlas derimot “kompenseres for den økte risikoen” og det gjøres ved at de har forhandlet frem nye betingelser for Atlas sin omsetning av aksjer. Rekk opp en hånd de som tror disse blir strengere enn før.

Det siste jeg fikk ut av pressemeldingen var at de deretter skal redusere aksjekapitalen fra 3 til 0,50, og bruke 2,50 pr aksje for å dekke akkumulerte tap (og kanskje kompensasjon til Atlas?).

Er det virkelig en non-event?

2 Likes

Nei, å redusere aksjekapital, eller øke for den saks skyld, er kun formalia.
Det er for å tilpasse pr nye aksje at de gjør endringer, dette har ingen cash-effekt for noen. Det står også at de gjør dette for å møte kravene til egenkapital.

Kompensasjonen Atlas fikk var det selskapet opplyste om på callen; 500K grunnet tynn likviditet i aksjen.

Ingen som sier at Atlas-dealen er gull, men den ER bedre enn BGBIO-varianten fra 3 NOK til 10 øre.

6 Likes

@TheObserver vel, de antyder vel endrede betingelser for handel i aksjen også, så det er vel mer enn nevnte kompensasjon. Jeg husket ikke detaljene fra denne saken sist, så mulig jeg var litt kjapp i svingene. Så, dersom dette er de samme betingelsene som allerede har blitt formidlet, og det ikke er nye endringer, forstår jeg bedre at du betrakter det som en non-event.

Likevel vet vi jo hvordan markedet reagerer på meldinger som kommer fra biotek selskaper - nesten uavhengig av hva de handler og om innholdet var kjent fra før.

Det er selvsagt ikke lett å argumentere for den absurde BGBIO emisjonen vs denne Atlas dealen, men jeg har mislikt Atlas-avtalen fra dag 1 og misliker den fortsatt. Den vil til slutt vanne meg ut til bortimot ingenting - det er som å sakte blø ihjel midt i Sahara og det eneste håpet er å bli funnet av en tilfeldig forbipasserende.

Alt som handler om biotek om dagen er bare vondt, gjelder både norske og svenske.

Jeg tror ikke det er store endringene i vilkårene for handel, men dette kan Ruben mye mer om enn meg.

Jeg stusser dog på en call option de har på 30 MNOK som løper i 24 mnd fra denne GF. Lurer på om den er ny? (Jeg orker ikke å bla i gamle docs nå, jobber med helt andre ting i kveld som er viktigere :sweat_smile:)

Jeg har et stort håp, og det myntes på det CFO sa 5 minutter ut i siste callen; de håper de finner andre kilder til finansiering innen 2024 og at dette blir andre og siste tranche med Atlas :pray:t2:

2 Likes

Til selskapets forsvar så tror jeg da faktisk at det er noe som de faktisk prøver å unngå. Men incentiv-ordninger og at at man faktisk må endre på avtalen underveis (nokså oppsiktsvekkende) undergraver og overskygger det meste av intensjoner og det som finnes av håp i horisonten. Ironien i dag er jo at denne spleisen burde ha vært gjort før avtalen med Atlas ble inngått. Utgangspunktet var allerede skjørt på tampen av november 2022 når term-sheet ble signert.