Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Selskapet har annonsert at de kommer med de fÞrste cRNA dataene i lÞpet av sep. Om disse er positive, sÄ tipper jeg at vi kommer til Ä fÄ en formidabel oppgang. I tillegg kan det komme pos. Nyheter fra Kina-avtalen. Om 3-5 mÄneder er tipper jeg at aksjen har dobbelt seg 2-3 ganger og at stÞrre investorer er inne i selskapet. Jeg tror dette gÄr veien selv om vi nÄ henger utenfor stupet og klamrer oss fast med noen fÄ fingre.

4 Likes

Hvorfor aksjesplitt om dataene som kommer er gode? :sweat_smile:

Er vell d som er faren at dataene er réva,derfor d er splitt😬Bare synsing.

Muligt jeg er pÄ bÊrtur her, men kan dette ikke vÊre et krav fra OSE med tanke pÄ kravene til handelspris pr. aktie? (EuroNext)

2 Likes

Kursverdien av Utstederens Aksjer skal ikke vÊre lavere enn NOK 1. Dersom kursverdien har vÊrt lavere enn NOK 1 over en periode pÄ seks mÄneder, skal styret iverksette tiltak for Ä tilfredsstille kravet sÄ snart som praktisk mulig og senest fire mÄneder etter utlÞpet av seks mÄneders perioden.

1 Like

Dette er nevnt fÞr av andre, men her er en enkel skjematisk oversikt over hva som skjer med selskapets aksjer og egenkapital etter det som styret foreslÄr for GF:

image

Selskapets egenkapital endres ikke (som noen kanskje tror) etter at aksjenes pÄlydende verdi fÞrst Þkes ifm spleisen, for deretter Ä nedskrives med en tilsvarende overfÞring til annen egenkapital. AltsÄ ingen cash effekt, og ingen forringelse av verdier til fordel for noen andre. Og absolutt ikke noe som forsvarer en rasering av selskapets MCAP pÄ isolert grunnlag. Det som skjedde pÄ bÞrs i dag mÄ forklares pÄ annet vis av de som kjÞpte og solgte.

Men det gir liksom ingen mening at man Þnsker Ä nedjustere pÄlydende verdi pÄ aksjene fra NOK 3 til 0,50 etter spleisen nÄr belÞpet som kan overfÞres til annen egenkapital/udekket tap ikke utgjÞr mer enn MNOK 16,8. Brura blir ikke mye penere av den grunn, og det er vel kun en stakkars advokatfullmektig som vil glede seg over noen timer ekstra som kan fÞres pÄ timelista pga dette.

Men hva med RSU`ene som BOD+MAN sitter pÄ. For disse sÄ har vel aksjenes pÄlydende betydning ved innlÞsning ? Eller tar jeg feil ?

2 Likes

Siden selskapet har forlova seg og ikke har noen andre alternativ pt, sĂ„ er det vel Atlas som er premissleverandĂžr for hvordan avtalen skal skrus sammen. Åpenbart en kynisk aktĂžr som har et solid balletak pĂ„ sine debitorer og lett kan pĂ„virke sentimentet i markedet. Men om vi kan utelukke at Atlas sitter pĂ„ innsiden, sĂ„ kan vel dataene fortsatt vĂŠre gode. Eller rĂŠva.

1 Like

Siden vi venter pÄ H2H mRNA
Q2 2023: LNP still a first-choice delivery

Hvor gÄr kursen I dag? PÄ stedet hvil,rett opp?

I dag blir det nok pÄ stedet hvil.

@RubenAyala egenkapitalen endres vel dersom de skal bruke “Annen EK” til Ă„ “cover a portion of the Company’s accumulated losses” som de skriver. Kursen ble vel gruset i gĂ„r av samme Ă„rsak dette alltid skjer ifm biotek nĂ„r det kommer nyheter som ikke er overveldende positive. Alle er redde for at alle andre skal dumpe sĂ„ de dumper selv. Jeg tror ofte tanken er Ă„ snitte ned, men andre ganger er det vel i ren redsel.

SÄ mye som Circio har jazzet opp forventningene til deres tech og kassetter, bÄde mot mRNA og andre cRNA, har de bare en option: Ä levere enorme data!

2 Likes

Du mener kursen er hypet opp sÄ enormt at den kommer til Ä kollapse om det ikke er ekstraordinÊre resultater? Vi er jo snart der at inventaret pÄ kontoret er mer verdt enn selskapet


4 Likes

Hvor mye mer rabatter vil Atlas forlange fremover siden de sier risken er for stor mtp tradingvolumet?

Nei, det er dette mange misforstÄr. Det eneste som skjer er at det overfÞres MNOK 16,8 fra det som kalles innskutt/bunden EK til opptjent EK (herunder akkumulerte tap). Totalen for selskapets bokfÞrte EK endres ikke av at pÄlydende verdi pÄ aksjene nedskrives fra NOK 3 til NOK 0,50. Det skjer jo ingen utbetaling fra selskapet verken til deg, meg eller Atlas.

2 Likes

Da var det bedre med PCIB og Per fÞr i tiden. Han lovte i det minste gull og grÞnne skoger. Selv om det gikk til faen det óg, sÄ var det litt spenning underveis pÄ veien ned til helvete. Man mistet liksom aldri helt hÄpet. Men her er det jo bare rÞr.

3 Likes

OK, sĂ„ da snakker vi bare om hvordan egenkapitalen er representert i regnskapet. Uansett er det vel ikke det punktet som skaper “panikken”, men snarere redselen for at Atlas nĂ„ fĂ„r bedre betingelser til Ă„ fortsette nedsalget, utvanningen og presse kursen ned.

1 Like

PÄlydende er vel egentlig bare et tall som ingen i verden bryr seg om fÞr en eventuell emisjon. Den kan ikke vÊre lavere enn pÄlydende. SÄ hadde de ikke endret den kunne ikke emi blitt satt lavere enn 3 kr pr aksje.

2 Likes

Amen, i tillegg til at ordlyden i meldingen understreker at caset ikke har blitt mindre binĂŠrt akkurat, og at det kortsiktige handlingsrommet stadig blir trangere.

Konverteringen av lÄn til aksjer fra Atlas er jo emisjoner, og disse har vel til nÄ skjedd til kurser lavere enn pÄlydende? SÄ kanskje en CFO omsider har sett at det ikke riktig?

4 Likes

Hvor lang runway har man igjen i Circio? Inkl muligheter for lÄn.