Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Med transje 2 som det delvis skal stemmes over; max ut Äret. Om selskapet kan leve videre etter 2023 basert pÄ avtalen med Atlas er vel hÞyst tvilsomt uten annen finansiering.

edit: kanskje viktig Ă„ understreke - leve videre som et bĂžrsnotert selskap.

1 Like

Ok teknologien de bygger dette pĂ„, er det innlisensiert av grĂŒnderne eller er den skapt i Circio fra begynnelsen? En ting er hva de skap skape, men tenker med pĂ„ det de allerede har av IP (hvis noe) som kreves i cRNA

Godt spÞrsmÄl, men alt er vel kjÞpt og betalt for av selskapet. cRNA mÄ i det minste vÊre 100% egenutviklet, men er sannsynligvis delvis basert pÄ teknologi som er utviklet av Targovax OY / ONCOS (virus vektorer). Andre har kanskje mer Ä tilfÞye om det.

1 Like

SÄnn ved ettertanke. Er det egentlig et problem, evt et brudd pÄ bÞrsreglene ? Det utstedes vel aksjer til pÄlydende verdi til Atlas, og den er fortsatt NOK 0,10. Om pÄlydende ble stÄende til NOK 3 etter spleis sÄ er det neppe noe problem heller ved fremtidige konverteringer. Problemet er MCAP og omsetning av aksjer under krona som selskapet/styret er forpliktet til Ä gjÞre noe med.

2 Likes

Edit: dette innlegget er basert pÄ en misforstÄelse om at pÄlydende var 0,50kr nÄ.
Men om jeg bare sletter det blir svaret bare hengende i luften. My bad!


Er vel ikke et problem finansielt, dvs skader ikke aksjonÊrverdier. Men regnskapsmessig blir det nok feil nÄr de har utstedt nye aksjer og ikke fÄtt inn ny kapital som dekker den Þkte aksjekapitalen. Egentlig veldig slÞvt av revisor og CFO, men de sover vel i timen de ogsÄ.

Dette blir jo feil. Ved siste konvertering sÄ fikk Circio MNOK 2,5 inn som ny kapital, av dette sÄ gÄr det MNOK 0,6 den andre veien som rabatt pÄ obligasjonen og totalen. NÄ husker jeg ikke alle detaljene pÄ strak arm, men ca 4,4 mill aksjer a NOK 0,10 i pÄlydende verdi utgjÞr omlag MNOK 0,44 som ny AK, mens resten (nto ) MNOK 1,46 gÄr til overkurs.

Konverteringskursen gjÞr ikke noe annet enn Ä bestemme antall aksjer som de fÄr tildelt.

2 Likes

Som en ytterligere oppfÞlging til spÞrsmÄlet ditt om IP/cRNA. Dette ble besvart som oppfÞlging etter Q2.

  • what is the current status of your IP-filings (cRNA); how many applications have been filed, and how many are pending as of today ?

We have filed two broad patent applications covering fundamental aspects for circRNA biogenesis which give us a strong position. We believe it will be challenging for others working on similar vector-delivered circRNA approaches to circumvent this IP. We are continuously improving and broadening our expression system and adding new technical features, and have planned multiple future filings based on these (likely two in 2H 2023)

Hos Radforsk i mars i Är sÄ ble det signalisert hÄp om at det totalt skulle sendes 3-4 sÞknader (inkludert den fÞrste fra desember 2022) innen utlÞpet av 1H. SÄ ikke helt i vater i forhold til det som tidligere er kommunisert pr utgangen av august, og det vites jo heller ikke om dette skyldes pos eller neg forhold som har blitt avdekket underveis i de prekliniske studiene. Det siste ble det tatt forbehold om nÄr EDW var gjest hos Radforsk - det kan dukke opp noe (helt genialt ikke mine ord :slight_smile:) som vi mÄ patentere.

4 Likes

StÄr ihvertfall her at emisjonskurs kan ikke vÊre lavere en pÄlydende.

Og det har heller ikke skjedd her nÄr det gjelder avtalen med Atlas og konvertering av bonds.

Ja jeg mÄ innrÞmme jeg er ikke helt oppdatert pÄ selskapet. Men sendte ikke styret ut en bÞrsmelding hvor de fÄreslÄr Ä senke aksjens pÄlydende frÄ 3,0 til 0,5 kr?

Det skjer fÞrst etter spleisen som Þker pÄlydende verdi fra NOK 0,10 til NOK 3. Begrunnelsen er (god eller dÄrlig) for Ä dekke opp for deler av udekket tap som ligger i den opptjente (frie) delen av egenkapitalen.

1 Like

Etter omvendt splitt 30/1 ja.

1 Like

Ka vente m pÄ nÄ???

FÞrste skikkelige proof of concept pÄ deres cRNA versus konkurrentenes mRNA / cRNA.

Skal komme i lĂžpet av september.

6 Likes

Bliver interessant at se timingen til Atlas’ konverteringer vs selskabets proof of concept data. Jeg skal indrĂžmme, at jeg ikke har det fuldstĂŠndige overblik over antal udestĂ„ende aktier, som Atlas kan konvertere jfr. trancher, men det er vel stadigvĂŠk et betydeligt antal der “mangler at blive solgt i markedet”?

Hvis selskabet frigiver sĂŠrdeles solide proof of concept data, mĂ„ markedet antages at reagere ganske positivt og jfr. Atlas’ konverteringsprocenter, der aktuelt (dvs. inden EOGF) baseres pĂ„ en kortere periodes gennemsnit, sĂ„ fĂ„r de svĂŠrt ved at udnytte et stĂŠrkt momentum 
 med mindre de self. bare shorter 25 mio aktier.

Rent teknisk ser aktien ud til at vĂŠre oversolgt og jeg tĂŠnker forventningerne, givet selskabets guiding om proof of concept data her i september - sammenholdt med Atlas’ tidligere salg, kunne give anledning til et lĂžft mod ~0,6 NOK; aktien ser p.t. ud til at ligge i stabilt sideleje pĂ„ nuvĂŠrende niveau.

MĂ„ske @RubenAyala kan kommentere pĂ„ Atlas’ nuvĂŠrende position vs. muligheder for at konvertere ved ovenstĂ„ende melding?

Vi har tidligere set omsÊtninger i nÊrheden af 40 mio aktier pÄ ugebasis (primo aug, 2022), sÄ hvis markedet fÞrst ser signalet, kan det blive sÊrdeles spÊndende at vÊre aktionÊr.

1 Like

En ting som er underkommunisert i forbindelse med denne aksjespleisen er at den har voldsomme konsekvenser for kursmÄl. For Ä opprettholde mitt inntjeningsmÄl mÄ jeg sette kursmÄlet til 150.000 etter spleisen. Det hÞres veldig mye ut og jeg begynner Ä kjenne litt pÄ tvilen.

1 Like

KursmÄl er jo bare en lek med tall. Det er jo Market cap. du skal se pÄ. KursmÄl er jo bare en funktion av MC delt pÄ antall aksjer. Om du spleiser betyr det ikke noe for MC, men kursen og kursmÄlet blir i dette tilfellet 30 ganger hÞyere.

Hvorfor tror du ikke selskapet skal nÄ den samme MC etter spleisen?

Veldig fÄ aksjer har sÄ hÞy kurs, de pleier Ä gjÞre en splitt lenge fÞr de nÄr sÄ hÞyt. Finnes unntak, som Maersk i DK som var oppe i 50 000 Per aksje


Utrolig at vi mÄ bruke 4 desimaler for Ä kjÞpe og selge aksjen.

Stem for aksjespleis.

NÄr du ser responsen til aksjonÊrene, som mener det er store reelle effekter av forslaget som ligger til GF, tror de vel at de er blitt rike nÄr spleisen gjennomfÞres, og selger seg ned til 50-Þringen igjen :stuck_out_tongue_winking_eye:

SvĂŠrt spennende de neste Ă„rene cRNA