Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Clear Blue Technologies

Er i en aktiv “investor” periode nå fremover hvor jeg søker potensielle intressante case innfor 2021. Har blitt et par siste tiden, og Clear Blue Technologies er det siste case jeg setter meg inn. Har så langt kun tatt en initial posisjon. Tenkte presentere selskapet litt kort, og har håp om at kanskje noen andre av dere flinke investorer på forumet har lest/hørt om selskapet.

Clear Blue Technologies

Market cap: $11.78 MCA
Aksjer: 49.44 milioner
Public float: 15 milioner
Insider holdings: 40%

Clear Blue Technologies er et kanadensisk selskap som ble startet med en visjon om å tilby ren, managed, “wireless power”. Selskapet produserer og håndterer innovative produkter og løsninger for å møte det økte globale behovet av pålitelig, off-grid energi til lave kostnader; for å bringe energi til lys, telekom og IoT produkter, infrastruktur de mener er en nødvendighet i neste-generasjonens verden.

Selskapet eier en patentered Smart Off-Grid teknologi som kobler solar-, hybrid- og vinddrevne enheter til en cloud-based management system. Sammen med Clear Blue’s pågående administrasjonstjeneste forbedrer denne teknologien påliteligheten til disse systemene og reduserer vedlikeholds- og driftskostnader med opptil 80%.

Selskapet gnererer inntekter på to måter. For det første genererer de inntekter gjennom salg av maskinvare, inkludert Smart Off-Grid Controllers, Nano-Grid Power Pack-systemer og deres Illumient soldrevet gatebelysning. For det andre genererer de recurrent revenue fra Illumience, Clear Blue’s skybaserte administrasjonsprogramvare og -tjeneste, og gjennom salg av Energy-as-a-Service (EaaS).

Samlet opererer selskapet idag i 37 forskjellige land. Hver system er solgt med 3 års garantert tjeneste inntekt. Fornyelse av tjenester etter dette er hvor stor del av tilvekst potensialet foreligger. I nord amerika spesielt har Clear Blue kunder i 25 forskjellige stater, og 8 kanadensiske provinser. Globalt har de siter i Europa, mellomøstern, Afrika og sydøst Asia.

Q3 - 2020
Revenues $940k, +40% YoY
Gross profit $376k, 40% gross margin
Operating expenses $735k, hvorav en engangskostnad på $609k
Adjusted EBITDA $796k.

Q3 conference call https://www.youtube.com/watch?v=v4wAbjeo6F4

Selskapets omsetning Q3:

Omsetning per vertikal:

Omsetnings per land:

Det som fanger mitt interesse i selskapet er at de nylig har begynt å konvertere lange pilot prosjekt til kunder, som igjen betyr recurrent revenue. Her er to av årets store nyheter.

November 17, 2020, TORONTO, ON – Clear Blue Technologies International Inc. (“Clear Blue”) (TSXV: CBLU) (FRANKFURT: OYA), the Smart Off-Grid™ company, today announces that a major innovative telecom infrastructure operator selected Clear Blue to power 400 telecommunications sites in rural Africa. The initial order of Smart Off-Grid Power Systems is worth approximately $5 million CAD in revenue to Clear Blue during Q4 2020 and Q1 2021, with gross margins in line with what the Company has historically reported.

October 28, 2020, Toronto, ON – Clear Blue Technologies International Inc. (TSXV: CBLU) (FRANKFURT: 0YA) (‘Clear Blue’), a provider of Smart Off-Grid power solutions for telecom, today announces an agreement with NuRAN Wireless Inc. (‘NuRAN’), a leading supplier of mobile and broadband wireless infrastructure solutions. NuRAN and Clear Blue will provide Rural Telecommunications systems and ongoing operational services in Cameroon to Orange S.A. (NYSE: ORAN), one of the world’s largest mobile network operators.

Clear Blue will provide its Smart Off-Grid solar-powered telecom solution as part of the ‘Network-as-a-Service’ (‘NaaS’) project. Phase 1 roll-out across 120 sites will take 12 months, commencing in Q4 2020.

The initial contract value for Clear Blue’s participation in Phase 1 is approximately $650K CAD. The rollout is expected to begin in early 2021 once final financing contracts are executed. Subsequent phases planned for Year 2 and Year 3 of roll-out are valued at an additional estimated $800K CAD combined for Clear Blue, bringing the total contract value to $1.45M CAD. Clear Blue’s ongoing Illumience management services will be provided to NuRAN on an ongoing basis.

Videre kan jeg anbefale å se igjennom Q3’s conference call som bidrar med mye bra informasjon. Håper noen har några intressant inputs.

Ingen aksje presentasjon er komplett uten en teknisk analys. Som dere kan si er det all-time high volume og “multi-year breakout” etter siste nyhetene. Handler per idag rundt 52w high.

Som dere kan si har jeg sakte men sikkert begynt å interessere meg i den pågående ESG trenden, og synes det er flertallet intressante selskaper som arbeider på den fronten. Har nylig pratet en del om svenske Bioextrax, og som tidligere Talkpool. Hvordan disse kommer til å utvikle seg kommende åren vet jeg ikke, men legger en spek på samtlige selskaper.

Fortsatt god uke tekinvestor!

  • Tillegg *

Angående finansiering så finns det et par konvertibler og lån ute:

On February 22, 2019, the Company secured a $1.0 million revolving credit facility and a credit card facility of $150,000 to fund operating cash flow needs. The credit facility bears interest at a rate equivalent to the bank’s prime lending rate plus 1.5% and is secured by the assets of the Company.

On February 22, 2019, March 22, 2019, and March 28, 2019, the Company closed three private placement equity raise tranches for a total of $2,669,875 representing 10,679,500 units. Under the terms of the offering, each unit is comprised of one common share of the Company and one common share purchase warrant of the Company. Each Warrant will be exercisable at $0.50 per share for 36 months following the closing and will be subject to accelerated expiration of the 10- day volume-weighted average trading price of the Company’s common shares is, at any time, greater than $0.80 per share.

On November 1, 2019, the Company issued 10% convertible notes in the principal amount of $811,000. The convertible notes mature on November 1, 2022. They are convertible at any point before maturity, at the option of the noteholders, into units comprised of: (i) one common share of the Company (each, a “Common Share”); and (ii) one-half of one Common Share purchase warrant (each whole warrant being a “Warrant”). Each Convertible Debenture is convertible into that number of units computed based on the principal amount of the Convertible Debentures divided by the conversion price of $0.20 per unit.

5 Likes

Kanskje noe for dere IoT bois @Defender @colzjek?

Et onkelig risk-reward case. Kan bli flopp, kan bli en multibagger. Jeg er svakt positiv mtp de siste ordrene. Q4 burde bli ett greit kvartal ettersom 30% av $5musd ordenen kommer inn.

Tja, får ta en runde å lese litt rundt det. Ser de er inne i litt det samme som Talkpool med solar power og grids til telekom installasjoner?
Har selv heller ikke vært spesielt gira på ESG før nå, men vi er nå kommet dit at sustainability skal presses frem med både gulrot og pisk, så da er det på tide å orientere seg i sektoren.

Samme her. Så selskapet idag, kjøpte en initial posisjon. Lest på et par timer nå. Synes det er intressant nok til å vurdere en større posisjon. Tar gjerne inputs. Anbefaler conference call fra Q3 som kom nå 18 november.

Skal se på caset, takk for tipset.

Skrev en litt mer utfyllende tweet for interesserte.

Toget gikk hvis her…

Jeg holder mine. Føles godt innfor 2021-2022.

Sykt hvor mye denne gikk idag! God timing om noen kjøpte seg inn igår vertfall.

Har du sett noe mer på den @Defender?

Såvidt sett på den, ser jo lovende ut.
Men er litt redd for at de vil litt for mye litt for fort, og vokse i alle tre trensjene krever kapital all mass.
At de satser mye i Afrika er også fra investor stå sted risikabelt.
Jeg skal høre Q3 callen og lese meg mer opp før jeg trekker noen sluttninger.

1 Like

Selskapet har vært etablert og forsket frem teknologi i 8 år. Først i år de konverterer større kunder. Til idag 3 av 5 store roll-outs, hvorav den siste for en uke siden var den største. Første order $5 musd på 400 siter med 40% bruttomarginal pluss recurrent revenue. I tillegg nevner selskapet man forventer ytterligere 2000 sites i samma order. Mao, finns potensial till ytterligere $15-20 musd i order de nærmeste 2 åren. Dagens rørelse er helt syk, men ikke urimelig sett i relasjon mot 2021-2022. Spørsmålet blir ju om de planlegger hente penger mens de kan etterhvert. Anbefaler sjekke litt videos på youtube, finns et par gode siste året.

:astonished: :astonished: :hushed: :hushed:

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/11/27/2135438/0/en/Clear-Blue-s-Illumient-Smart-Off-Grid-Lights-Up-the-American-Parkway-in-Allentown-Pennsylvania.html

Jeg har ingenting å bidra med her bortsett fra å berømme trådstarter for sin tilsynelatende enorme nese for gode caser!

1 Like

Flaks.

Kan hende akkurat timingen på denne nyheten var flaks, men jeg har også fått med meg tidspunktet du lanserte Clearpoint Neuro på som en attraktiv kandidat. Ikke noen bombe kanskje at noen er flinkere enn andre, men for oss som er ganske nye på børs og kanskje har hatt flaks med å investere i hypede sektorer i et skikkelig bullmarked kan det være inspirerende å se at det finnes en del folk der ute som har kunnskap og forståelse på et imponerende nivå. Skjønner hvis du ikke vil fremstilles som noen guru, du har sikkert din andel feilslåtte investeringer, men likevel, kudos og god helg! :slight_smile: Nå; tilbake til trådens egentlige tema :smiley:

1 Like

Men dagens nyhet highlightar litt av potensialet jeg synes selskapet har på sikt. Ny order på $650k, hvorav $95k annual recurrent revenue. Selskapet fortsette stacka upp “bookings” som kommer stå for stor andel av revenue i fremtiden. Det er selve nøkkelen i denne investering. Bare recurrent revenue er opp 150% YoY. Tror selskapet kan komme å vokse 150-200% over mange år. Og på dagens lille market cap er det høyst interessant å eie aksjen.

Takk, det var hyggelig sagt!

3 Likes

Den faller antakelig noe tilbake til uka, noe som kan gi en god inngang i et uhyre spennende selskap. Evnen til å lande avtaler bevises her og det kan være starten på noe veldig bra! BIOEX er i lignende fase og begynner å flekke tenner de også.

Takk, @babyrage - verdifullt med din teft og kompetanse her på TI og Twitter!

1 Like

Blir spennede å følge helt klart. Har så pass liten posisjon att om den går ner til 0 har det ingen betydelse. Vil se litt bedre cash flow før jeg evt øker.

1 Like

Driver de med litt lignende service som Volue?

Vet ikke, you tell me.