Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

Hm, opp på 9,5 i dag.

2 Likes

Veldig fin dag :smiley: Min spådom er at dette er kun starten.

Meldt dette i dag:

CO2 Capsol AS announces General Meeting scheduled for May 12, 2021.

The main purpose of the general meeting is to appoint two new board members. The two new board members who will be proposed for election are John Arne Ulvan and Monika Inde Zsak.

The new board members will replace the current board members Jan Kielland and Christian Kongsli.

Chairman of the board Endre Ording Sund and board members Einar Lange and Claes Nygren are not up for election and we will continue on the board with a total of 5 members.

An invite to the general meeting will be sent to CO2 Capsol’s shareholders in due course.

1 Like

På 10kr har selskapet en markedsverdi på 350 millioner.Ikke vanskelig å se for seg at CAPSOL vil ta av når første kontrakt meldes.

3 Likes

Her er litt info om de som skal inn i styret.

Monika Inde Zsak.:

John Arne Ulvan:

Det som er spesielt interessant gjelder artikkelen om Monika som også er BKK-Spring sjef. Jannicke Hilland og kompani setter av 130 millioner kroner til investeringer i grønne oppstartsselskaper gjennom investeringsselskapet BKK-Spring. De var tidlig inne i Bergen Carbon Solutions. Skal ikke se bort i fra at de har eller kommer til å investere i Capsol.

1 Like

Noen som vet hva den enorme oppgangen de siste dagene skyldes? Har neste doblet seg denne uken, men finner ingenting som forklarer oppgangen…
Omsettes nå for 11kr

Fredly som har solgt slik at kursen ble presset ned mot 5,- Naturlig at kursen henter seg inn litt når ett stort nedsalg er ferdig. Kan heller spørre seg hva var grunnen til den store nedgangen :smiley: . Samtidig har det vært bra fart I BCS som også smitter over, flere som oppdager Capsol og hvor lav MCap den har

1 Like

Det er en kommende generalforsamling den 12.5, og det er jo lov til å spekulere på hva de vil komme med av informasjon etter denne.
Om jeg skal spekulere så tror jeg en notering på Growth vil hugges i sten. Videre tror jeg nok at det vil komme informasjon før / etter GF på kontrakter / strategiske samarbeid.

Det har blitt jobbet mye og godt fra selskapet på det siste punktet, og det at det nå vil tilflyte informasjon til markedet frem mot overførsel av selskapet til Growth er vel ikke far fetched?

Hva tror øvrige spekulanter? :slight_smile:

3 Likes

Enig i det du skriver. Noe å legge merke til er at det heller ikke er meldt noe nytt fra selskapet siden de ble notert på OTC i februar. Selv tror jeg ikke det blir meldt noe før GF, kommer nok i tiden etter. Blir en spennende periode :D.

1 Like

Blir nok ganske stort fokus på co2 fangst i årene som kommer. Prisen på co2 utslipp vil nok stige for hvert år.

2 Likes

Disse to selskapene kan vel ikke sammenlignes? Mulig jeg har misforstått, men de driver ikke med det samme?

2 Likes

Det ser ut til at du har rett :slight_smile:

De er i samme segment så ikke noe galt med å lime inn slike linker

Ingen som har sagt noe på det. Det som jeg kommenterte var at det kanskje ikke er like rett frem å sammenligne prising på de to.

Alltid greit å sammenligne epler og epler, ikke epler og pærer :slight_smile:

Uansett er det en realitet at selskapet er priset lavt holdt opp mot hvor selskapet står. Har øket min posisjon opp til et greit nivå sist uke, og der blir jeg sittende.

Snedig å se ACC priset til 8,9 mrd NOK… uten at ACC og Co2 Capsol nødvendigvis er epler begge to.

Noen som plutselig ville ut her…

Ja, så det jeg også så da plukket jeg raskt det jeg rakk. Har tro på at vi vil se en pris på selskapet etter hvert som faktisk avspeiler verdien i teknologien opp mot potensialet i markedet.

Fikk plukket litt også, men hadde ikke så mye “ledig” :wink:
Håper og tror du har rett!

Volum 300 791 i dag… Kan det være en av disse som har tømt seg helt?
|24.|MELBERG PARTNERS HOLDING AS, 300 000 aksjer, 0,84%
|25.|F2 FUNDS AS, 300 000 aksjer, 0,84%

Garantert (20)Apollo Asset Limited som er Fredly og (33) Titan Venture. De løste inn opsjoner i går totalt 618k aksjer. Som da ble dumpet ut i dag.

1 Like

Var nok opsjonsaksjer som ble dumpet ja. Det ante meg at det ville komme en dipp, så jeg satt klar :slight_smile:

1 Like