Syntes unektelig det begynner å mye positivt for capsol nå. Energi neste år. Kan bli en sterk aksje i 2023. Har ikke aksjer nå, men håper jeg kan frigjøre noe. Det bygger opp til noen store kontrakter i 2023 tenker jeg.
Fredrik Daylemani Sneve har håven ute for tiden og plukker opp det meste av tilgjengelig bunnfisk. CO2 Capsol utgjør en av hans større posisjoner.
Har du noe info om når han startet å bygge posisjonen?
Vært med fra starten og kjøpte jevnt også i hele fjor.
Han nærmer seg halvveis til flagging… (2,3 %) lurer på hva det betyr… kanskje noe ift Magnora? Spennende uansett, og flink fyr.
Fine dager, får håpe det fortsetter
7,5% free float, som betyr at den går ekstremt i begge retninger. Trenger nok noen nyheter av fundamental art for å få kursen til å ta det store løftet, men potensialet ser man tydelig.
Hvordan kommer du frem til 7,5%?
Alt for tvetydig skrevet av meg. Free float utenom topp 50 er på 7.5%
At vi nå ser noe liv over intervallet 8 - 12 som den har vært i i evigheter uten noe nyheter må jo kunne ses på som et godt tegn, kanskje Q4 i slutten av måneden blir gjerne ikke så spennende?
Ja, kanskje. Men kan også være lykkejegere som oppdaget plutselig kursoppgang og kjøpt seg inn og drevet videre oppgang. Volumet på fredag var jo litt, men har vært større enkelte dager da den vaket mellom 10,50 og 12 hvis jeg husker rett. Overrasket meg at den plutselig bikket 12 kr uten nyheter. Kan fort smelle nedover igjen hvis de nye har aktivert stopp loss, jf den/de som konsekvent har prøvd å aktivere stopploss med salg av 2 aksjer til svært lav pris.
Du husker feil. Har ikke vært i nærheten av samme volum. Oppgangen kom som følge av at sperren på kr 12 ble tatt ut på en dag med voldsomt volum (relativt sett). Som ikke var voldsomt overraskende mtp at sammenlignbare aksjer har gått sterkt i det siste. Da får man en slik effekt når det er så få frie aksjer i omløp. Kan åpenbart fint falle tilbake på kort sikt. Men denne vil gå som en rakett når bare flere kontrakter faller på plass. Uavhengig av om det tar 1 måned eller et halvt år.
Jepp, da gjør jeg nok det. Har ikke tallene fremfor meg, men mente å huske på at det hadde vært noen dager med omsetning på over 1mil tidligere i år, enten må det være drømmer eller forveksling med noe annet. Uansett, blir spennende når det kommer gode nyheter.
Var Arne Fredly og Apollo Asset som like så godt kjøpte samtlige 1 mill aksjer fra AS Clipper. Mange drevne investorer som har vært tungt på kjøperen i det siste: Fredrik Daylemani Sneve (F2/F1 Invest), Ketil Skorstad (Tigergutt Invest/Tigerstaden), Arne Fredly og Guttorm Bjerke (Guttis AS). Til sammen håvet inn rundt regnet 1,3 mill av totalt 1,7 mill omsatte aksjer i 2023 (grovt regnet).