Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Chop Chop [Mighty Kingdom][Funcom]

1 Like

Har faktisk litt tro på Conan Chop Chop. Det jeg ser av spillet virker relativt bra. En morsom artstyle og stemning, samt gameplay som ikke ser så gærent ut. Mtp. på hvor liten investering jeg antar dette har vært for Fun, burde det være gode muligheter for å tjene penger. Spillet kan selvsagt floppe totalt, men om det oppnår positiv WOM og det kjøres litt aggressiv prising ved salg etc, så tror jeg det finnes muligheter for en positiv overraskelse.

Hva mener folk at spillet må selge for at vi skal omtale det som en liten hit? 100-200 000?

Det er vi ganske så alene om - spillet er for lengst erklært dødt her inne.

Med Co-Op og launch på samtlige plattformer er det potensial for å overraske positivt - ikke at det skal noe til.

Uten sammenligning for øvrig har Castle Crashers som opprinnelig kom ut til XBOX solgt 20+ millioner kopier. Så om CCC treffer bare litt blink i rogue / sofa sjangeren vil det selge bra.

De är både dött här och i google trends och wishlist. De behöver hända mer för att spelet ska nå ut till massan.

3 Likes

Selvfølgelig er det stille.

Det som må skje er at spillet er bra og markedsføres + WOM. Per i dag er det ikke brukt én krone på PR. Greit nok å erklære flopp, men det er jo underlig i all den tid dette er en bitteliten tittel som kun kan overraske positivt. Og det vil CCC gjøre hvis det er morsomt å spille. Mye tyder på nettopp det, så fremt ikke alle med early hands-on fabrikkerer artikler.

Folk har för stora förväntningar på en alldeles för liten titel med en liten budget. De är bara å hoppas några stora streamers vill spela spelet :slight_smile:

2 Likes

Ikke uenig i det dere sier. Jeg har liten tro på at dette er spill som kommer til å trende særlig før launch, håpet er at en del anmelder-sider gir det en positiv omtale ved lansering, som igjen får ballen til å rulle hos kunder og at spillet prises lavt nok for impulskjøp.

1 Like

Jeg føler vel de fleste er åpne for at det kan overraske men at man observerer at interessen så langt er totalt fraværende og man setter derfor sannsynligheten for suksess rimelig lav.

Dette er jo ikke helt sant. Man har jo 1. april traileren, reveal trailer og julespesial videoen blant annet.

1 Like

Du var jo akkurat like gira på CU og du så jo hvordan det gikk. Du er i overkant positiv til alt Funcom legger fingrene borti.

1 Like

Eh ja? Jeg var faktisk MYE mer gira på CU. Men så fucket de opp totalt med både prising, dlc-paywall og null markedsføring av en tower-defence (hvis previews ga grunn til optimisme på vegne av spillet som sådan) som døde allerede første uken.

Jeg er ikke “gira” på CCC, jeg sier bare at det er en knøtt-tittel med potensial hvis det treffer noenlunde i sjangeren.

Hadde jeg ikke hatt tro på spillene, hadde jeg da ikke eid aksjer.

Tror du CU hadde blitt en suksess med lavere pris, alle helter inkludert og litt pr?

1 Like

Aldeles ingen suksess, men heller ingen flopp.

Hva gjelder CCC: Er spillet morsomt vil det overraske (veldig) positivt. Parameterene i forkant av launch er stille fordi minitittel og minibudsjett.

Men hurra da dere, endelig null forventninger pre-launch!

1 Like

I min mening er det største grunnen til at CU floppet at de prøvde for mye å kopiere They are billions, men ikke forstod hva som gjør spillet morro: stemningen. En av risikoene ved å reskinne alt Funcom tar i til et Conan spill.

2 Likes

Førstesida på steam iløpet av launch uka bør være innenfor👍

CU ble jo heeelt krise!

Om man ikke antar det var slik de fikk fatt i Dune.

Da er det ikke umulig CU etterhvert bør regnes som en av de største suksessene i Funcom’s historie.

9 Likes

Den stora suksessen med CU var tveklöst Dune-avtalen. Den hade troligtvis inte existerat utan våra vänner i Petroglyph :point_up:t2:

Edit: Såg att det redan hade skrivits en kommentar om detta -sorry @alano

Enig, lyden i spillet var så bråkete at jeg følte det som ubehagelig i de 2 timene jeg gadd å lide meg gjennom bråket.

Heller trist google trends utvikling for Conan Chop Chop. Måtte sjekke om jeg hadde skrevet inn riktig søkeord. Sammenlignet med CU som floppet, så er interessen rundt 1 for CCC vs 14 for CU på en måned før lansering…

1 Like

Er det trist. Hva som er TRIST at Funcom blir heleid kinesisk.

Føler det ikke betyr noe lengre ass :smiley:

3 Likes