Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Chop Chop [Mighty Kingdom][Funcom]

Nei det betyr ikke det. Det er nemlig bortimot umulig å separere forskjellige ting i regnskapet til funcom og så vidt jeg vet har ingen tatt utgangspunkt i endring av intangible assets for å estimere kostnader.

Du kan ikke se om kostnadene i regnskapet skyldes investering i moons of madness, coop shooter, eller conan single player, eller conan exiles dlc, eller noe annet, så vidt jeg kan se.

3 Likes

Er klar over det. Men man har jo estimert basert på de titlene vi viste om. Chop chop har jo også bidrat til økt kost. Så da blir det lavere på alle de andre?

1 Like

Hvis dette er negativt på noen måte så måtte det være at dere selv har satt forventningene alt for høyt. :stuck_out_tongue:

Håper det bare er en spillsjanger jeg ikke er kjent med/vant med.

1 Like

Helt klart . Chop chop investeringen bör vara tagen redan. trevligt

1 Like

Egentlig ikke.

Altså, greia er at spill som har blitt lansert kommer over i avskrivninger på driftsregnskapet hvor de blir satt opp som kostnader over tid (fra lansering og framover i 18/36 måneder). Mens spill som ikke har blitt lansert har kostnader som ikke føres i driftsregnskapet, men som flyttes inn i intangible assets (og skrives ned fra lansering og framover).

Så når man ser på driftsregnskapet til Funcom, så har man ikke med investeringer i kommende spill, men man har med kostnader knyttet til spill prototyping og jobbing mot kontrakter fram til det blir signert kontrakt osv. Det er i hvert fall slik jeg har forstått det.

Så avskrivningene på Q1 2019 inkluderer ikke conan chop chop, myz dlc, myz retail, moons of madness, coop shooter, eller conan single player. Disse finnes som en del av intangible assets. Mens avskrivninger inkluderer en del av kostnadene for conan unconquered, conan exiles, conan exiles dlc, og mutant year zero. Problemet er at det er bortimot umulig å separere disse ut fra hverandre på en fornuftig måte, så jeg har i hvert fall ikke brukt disse tallene for å estimere totalkostnader, og det tror jeg ikke noen andre har heller.

3 Likes

Det er uansett et ekstra spill der å fordele på.

1 Like

Så hvordan mener du at dette ekstra spillet påvirker estimerte kostnader til conan single player og coop shooter?

1 Like

Nice! Dette her blir knallbra :grin: nå har de lært; så de priser spiller riktig, dropper day one dlc, fyrer på med humor så tar sosial media med storm :tornado: gøy gøy gøy! :partying_face:

3 Likes

Har ikke nevnt de to. Chop chop gis ut drøye 3 mnd etter CU🙂

Ligner litt på samme sjanger som Critical Annihilation.

På q1 rapporten er det det intangible assets som inkluderer conan unconquered, conan chop chop, myz dlc / switch / retail, moons of madness, coop shooter, conan single player, eventuelle framtidige DLC, og faktisk vel også eierskap i heroic signatures og ZPX. Totalt er vel dette omtrent $30 millioner, og jeg er usikker på hva “right-of-use” betyr for spillselskap (@Konamixx er det Dune IP som ligger i de $3.25 millionene?).

Når du konkluderer med at dette må gjøre noe med kostnadsestimatet for conan unconquered, så er det det samme som å si at det må gjøre noe med kostnadsestimatet for moons of madness, coop shooter, conan single player, og eventuelle DLC.

Det er da så vidt jeg kan bedømme en helt umulig oppgave ut fra regnskapstallene, og derfor blir påstanden meningsløs.

Hvis du mener at conan chop chop gjør noe med kostnadesestimatet for conan unconquered så utfordrer jeg deg til å forklare hva det gjør med kostnadsestimatet for coop shooter eller moons of madness.

2 Likes

Enkelt.
Det blir lavere

1 Like

Ah.

Du tar selvsagt feil da.

Burde vi sendt en mail til funcom og spurt om “right of use” Det er vel ikke så mye annet enn Dune de har betalt direkte for? HS ville ikke ligget der siden det er et selskap de eier.

Nei.

Om noen har forsøkt å fordele dette på de titlene vi viste om, however grovt, så må det nå legges til en tittel.

Det skjønner du vel?

Helt korrekt.

Har noen forsøkt dette, som du vet om? Ikke som jeg vet om.

1 Like

At du ikke vet om noen, har vel ikke noe med hva som er rett eller ikke?

Point still stands.

Edit: Flytt gjerne dette til småprat☺

Jeg mener kostnadsestimatene ikke er basert på dette tallet. Og dermed vil ett nytt, mindre spill, ikke endre på kostnadsestimatet.

Hvis conan chop chop påvirker kostnadsestimatet til conan unconquered, så må man samtidig kunne forklare meg hva kostnadsestimatet for moons of madness og coop shooter og conan single player er, og hvordan det blir påvirket av conan chop chop. Dette er nemlig akkurat samme logikk.

Og det kan man ikke, og derfor så blir selvsagt ikke kostnadsestimatet påvirket av dette.

Redigert: jeg ordla meg mer som en drittsekk, og angret meg og redigerte på teksten for å være mindre negativ.

Jeg tror vi snakker litt forbi hverandre.

Jeg skjønner hva du mener og jeg tror du skjønner hva jeg mener også.

Tror ikke det er vits i å kaste bort flere minutter på dette🙂

3 Likes

@anon80503862 det @Shadowsbane mener er vel at den kostnaden som ligger der nå, skal deles på et spill til. Som betyr at kostnaden på de andre spillene egentlig er lave.