Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Chop Chop [Mighty Kingdom][Funcom]

No worries.

Jeg er ikke noe regnskaps kompetent, så jeg har sikkert ordlagt meg veldig klossete.

Kan godt hende det er ubetydelig i den store sammenhengen, som jeg tror du mener?

Jeg fikk det bare for meg at her kommer det en tittel ut av det blå, som vi ikke hadde regnet med, og den har jo sikkert kostet Funcom noe de siste kvartala, som vi har trodd skulle høre til de ellers kjente titlene🙂

Peace out.:+1:

1 Like

Ja, og mitt poeng er at så vidt jeg vet har ingen kommet fram til kostnadsestimat på MYZ, Conan Unconquered, eller Moons of Madness ved å se på det tallet og prøve å fordele det på framtidige spill på en logisk måte. Men kanskje jeg tar feil der. Jeg har mer inntrykk av at folk har sett på dette tallet og så tatt en magefølsestest av om det man gjetter er innafor.

Selvsagt så har ingen estimert noe som er umulig i forhold til regnskapstallene, men eksempelvis nedjusterte jo RedEye kostnadene med Conan Unconquered med ca $1 million uten å vite om Conan Chop Chop. De kunne like gjerne ha oppjustert, og det var fortsatt innenfor hva som var forsvarlig ut fra regnskapstallene :slight_smile:

Jeg tror at når man gjetter på kostnader, så må man være litt oppmerksom på prosessen man bruker. Primært har vel mange av oss tatt Funcom sin guiding på kostnader, og så forsøkt å plassere tallene ut fra hvor innenfor den rangen de har guidet spillene kan ligge.

redigert: koe hadde mer og bedre info.

Nå er jo denne videoen faktisk en gameplayvideo :laughing: Håper humoren fortsetter inn i det faktiske spillet :partying_face:

4 Likes
2 Likes

Åh nei…nok et spill som Funcom sikkert har brukt alt for mye penger på å utvikle og som de nok aldri vil gjenvinne utviklingskostnaden på. Jeg savner de gamle dagene der man ikke hadde så forferdelig mange inntektsstrømmer, ingen komplisert selskapsstrategi og der alt stod og falt på et spill. MYE enklere å forholde seg til som investor…:roll_eyes:

8 Likes

Right-to-use asset er bare en annen måte å regnskapsføre leasede eiendeler på. Nå balanseføres disse og avskrives over levetiden til eiendelen. I Funcoms tilfelle en husleiekontrakt. Tidligere ble dette regnskapsført som en driftskostnad.

Ellers kan man finne ut en del om de immaterielle eiendelene ved å lese rapporten. 7300TUSD stammer fra Heroic Signatures DA, som måtte inn i regnskapet som immaterielle eiendeler i Q1 2019. Derav den store økningen som vi så i det kvartalet. Videre kan man se at valutaendringer hadde rimelig stor effekt på eiendelene, siden disse holdes av Funcom Oslo og altså er i NOK. Da vil forholdet USD/NOK kunne påvirke disse ganske mye. Faktisk var dette med på å påvirke resultatet til Funcom negativt med USD 791 tusen.

Videre er 7338TUSD av eiendelene relatert til PC, 3115 til konsoll og 9410 under utvikling.

Sammenligner vi med kvartalet før, Q4 2018, ser vi at det har vært en reduksjon på PC (7906), en liten reduksjon på konsoll (3484), og en bra økning på spill under utvikling (6254).

9 Likes

Interessant å se denne videoen på nytt nå. De snakker jo faktisk om en slags Battle Royal modus inne i den (kan selvsagt være knyttet til aprilsspøk-delen av den nyheten) som de har kalt “Eye of the Sandstorm”. Morsomt om de legger opp til flere moduser enn “kun” 4 player onScreen. Er selv moderat trigget av dette. Kjøpte hype’n rundt Darkborn (som forsåvidt fortsatt kan være reelt) og når jeg kom inn på forumet her ikveld var det litt “smack in your face” å lese at den store reveal’en var dette spillet. Men som flere har nevnt - etter at mesteparten av skuffelsen har lagt seg så er kanskje dette 2019’s største joker som faktisk kan utgjøre relativt stor påvirkning på resultatet ikke bare for Q3 men året sett under ett. Blir artig å følge dette fremover…

Noen som har fått med seg hvem MightyKingdom er? Når jeg klikker på linken deres på CCC sin steam store side kommer jeg kun til Funcom sin steam side.

Sakset fra deres nettside: https://www.mightykingdom.com/

Our portfolio of games are all crafted in our Adelaide studio, by a team deeply invested in mobile free to play

Skal de inn å tjene penger på micro / in-App transactions på denne her…?

Blir nok en «rimelig pris» a la Castle Crashers - typ 100 - 200 kroner. Så antar jeg det blir muligheter for MTs og DLCs.

Funcom liker å være litt dyre, så $19.99 er det jeg tipper.

Satser bare på at det ikke blir en day 1 dlc :slight_smile:

1 Like

Mhm, men håper de legger seg på 10-15 USD - såvidt jeg har sjekket rundt i aften er det innstegspris før tillegg i sjangeren.

7 Likes

Kan bli et bra samarbeid framover med den gjengen der. At de holder til i Australia er sikkert et bra pluss for han, og han har kanskje fått vært i hjemtraktene sine nå. Hvis CCC gjør det bra, kan jo bare Funcom kjøre på og kjøpe opp selskapet og la Joel styre skuta der.

Her en artikkel med general manager i Mighty Kingdom som omhandler det voksende spillmarkedet.

My own organisation, Mighty Kingdom, has dozens of games in distribution, a partnership with LEGO and more than six million players a month across our portfolio of games. Mighty Kingdom employs 50 creatives, all of them permanent hires.

3 Likes

Med tanke på hvem som spiller denne type spill håper jeg også på en billig pris. 10$ høres fint ut

3 Likes

Heller og mot 10 dollar pris. Er så mye enklere å kjøpe et spill for å teste i den priskategorien. Så får en heller smelle inn noen dlc’s etterhvert som folk er blitt hekta :slight_smile:

3 Likes

Kvalitetsmessig ser det ganske bad ut, men det er vel litt intensjonelt. Kunne fungert på mobil, konsoll? IDK. Blir pass for min del, men skal revurdere dersom grafikken skrus opp noen hakk.

Tipper også rundt 15 dollar.

MAKS 20.

Håper virkelig de ikke priser seg ut igjen…

Sett opp mot hva? For sjangeren, så er det ganske bra. :see_no_evil:

2 Likes

Traileren de har lagt ut på youtube har fått overraskende mange dislikes?! Er det fordi forventningen rundt nytt Conan spill er skyhøy og så kommer det noe cartoon-ish?
Sammenligner vi CCC med spill i samme sjanger så virker det som en høydare :+1:

Fordi folk som spiller CE bruker alle kanaler for å klage, samt at mange (heller) vil ha Conan single player (som de ikke vet at kommer i 2020).

Ser du på traileren som ligger på PlayStation sin kanal, så er det en mye bedre like-dislike ratio der, fordi det er et skritt lenger unna «Funcom». Men man ser det samme der også.

På en måte er det er godt tegn at mange er engasjert i CE, og at mange vil ha et Conan single player.

1 Like

Det skal sies at det er endel dislikes, men det ser ut til å være enten elsk eller hat. Blir salg av sånt :see_no_evil:

2 Likes