Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

IGN Plays Live - Conan Exiles - Starter nå!

-https://youtu.be/ssUecOHMoq4

5 Likes

De streamer på facebook også med 82k viewers

4 Likes

Jeg regner med at antall viewers er totalt antall som har vært inne på streamen, ikke antall nåværende seere.
212 k nå, så det er jo god reklame dette :slight_smile:
444 shares, 2.5k likes og 1700 kommentarer også, sprer seg som ild i tørr ørken :smiley:

4 Likes

Ja, så det selv nå. Var antall som har vært inne og sett. Bra uansett :slight_smile:

edit: Lirik er inne og spiller dag 2 nå. Han skal spille i morgen også i følge han. Det lover veldig bra. Vanligvis spiller han nye spill kanskje en dag, noen ganger noen få timer. Når han har det moro blir det over flere dager. Han har sagt at spillet er helt ok. Kjedelig alene men morro når man spiller med folk. Effekten av og ha store steamere over flere dager er betydelig. Dette gjelder Lirik med flere

4 Likes

Han sa han kan spille CE fram til fredag om spillet “Doesn’t suck”, tydeligvis syntes han det er bra ^^ Han har jo også dratt med mange andre streamere!

Edit: LIRIK sa nå han vil spille litt blandet i morgen. Så blir nok ikke full uke nei.

CohhCarnage som ligger mellom 10k og 20k viewers har begynt å ordne sin egen server for å streame fra i lang tid framover i følge han selv.

Strippin er en litt mindre streamer, men han har vært semi-stor i RP/humor miljøene. Nesten alltid gøy å se på det han finner på.

1 Like

Hørte det jeg også nå. Maybe 50/50 tomorrow. Bare det at han har spilt 2 dager er mer enn jeg hadde trodd

2 Likes

Btw, om man vil se på noen som har kommet langt i spillet: -https://www.twitch.tv/strippin

3 Likes

Gamespot streamer også live nå :slight_smile:

2 Likes

Blir litt matt over å se den virale effekten Funcom oppnår her. Det er ikke en sjel som driver med online dataspill som ikke blir eksponert enten direkte eller indirekte via kamerater.

Så er det vel en del som uansett ikke er interessert i sjangeren men.

5 Likes

Samme her… Sitter og måper av den enorme interessen… over all forventning. Klarte ikke telle antall kanaler på twitch som spillte CE, var en god del. Samtidig er det hauger med streams på youtube og facebook.

3 Likes

@holmes Triggeren jeg ventet på for at jeg skal bli sittende kom nå. Husker jeg nevnte den tidligere da du spurte om hva jeg ventet på. Hele gjengen som ARK har brukt til markedsføring av sine oppdateringer og som har bygget opp sine karrierer på ARK og Minecraft har startet første sesong av Conan Exiles. Totalt rundt 3-4 mill subscribers fordelt på 6-8 kanaler. Og de fortsetter å lage videoer i lang tid i motsetning til streamerne som spiller en dag-en uke før de legger vekk spillet for neste markedsføringsdeal :slight_smile:

Yogscast Sjin, Pyrion og en til har også begynt å teste ut spillet på stream.

Tidligere Yogscast Strippin, nå Strippin etter at han gikk ut av the Yogscast for et par år siden har også begynt å streame med flere andre streamere.

+flere andre store som har sagt de vil spille dette lenge og har fått satt opp egne servere for dette.

Dette sikrer dekkning av spillet på Youtube framover, noe jeg ser som viktig for å få en langvarig strøm av nye spillere/kjøpere og for å få kommunisert oppdateringer og store nyheter ut til massene.

Så nå er bekymringen om at spillet blir borte fra mediabildet når hypen legger seg mye mindre enn for noen dager siden. Jeg forventer også at flere melder seg på Conan Exiles hypen i dagene som kommer og at spillet holder seg i top 5 på twitch i allefall ut uka.

Om Funcom kommer med nye oppdateringer som gjør combat mer flytende, retter opp i rubberbandingproblemene vi ser noen eksempler på, at de fjerner muligheten for å slå ned andres vegger og at de viser mer av dybden i spillet gjennom dev bloggen/streamere vil jeg se det som enda en positiv trigger, men det kan bli mye å forvente på en ukes sikt.

Vi har allerede sett at review negative/positive hadde en bunn rundt 50% for nå å være 40% not recommended, 60% recommended hvor nesten alle usefull reviews er positive. Så regner med at med litt oppdateringer går vi over på mostly positive etter hvert.

Salgstallene vet vi ser lovende ut.

Er kjempe positiv til utviklingen på litt sikt også nå. Tror ikke neste 6mnd topp kommer i denne måneden.

5 Likes

354 000 visninger!

Skjermbilde 2017-02-01 kl. 00.57.47

-shttps://www.facebook.com/ign/videos/10154476767696633/

7 Likes

Takk Funcom, for å ha gitt meg ett fantastisk spill,som igjen vil gi meg a pile of money :stuck_out_tongue_winking_eye: Takk Leif Inge for att du hadde trua og lot Halling sitte over release. Dette kommer til å bli avsindig morro, det beste av alt er att vi bare er i startgropa kursmessig. :grinning::grinning:

12 Likes

Dette fortjener du. Du var urokkelig i din tro, i
motsetning til oss som hadde brent oss før, og nå får du betalt!

Har du noe kursmål? Hvor langt tror du vi kan gå, si, til sommeren?

1 Like

Tikket opp til 61% positive, baby steps, men i riktig retning.

10 Likes

Sitat frå facbookgruppe : “Begge de største streamerne lirik og Summit1g sa i natt mot slutten at de ikke kom til spille mer Conan Exiles, lirik hadde mange andre spill å teste, Summit1g var ganske lei serverproblemene i natt, sa han fikk nå fikk lyst å spill Rust igjen…”

1 Like

YouTube stats: 1,351,234 views and 8,112 comments for videos uploaded last week, over 50 new videos uploaded yesterday

Spørsmålet er om disse to har gjort jobben sin nå og om andre mindre streamere kan ta over for å spille en mye lengre periode.

1 Like

Blir en spennende dag. Klokken 10 begynner tall på steam å klatre igjen.

83983 medlemmer i steam-gruppa nå. Det er strålende økning her.

6 Likes