Har steam en sånn “x antall spiller akkurat nå spill y”?
I så tilfelle, mulig å dele link?
På twitch de siste dagene har det vært en syden reise reklame når enn åpner ett vindu for og se en spille!!! GJETT hvem som kjører advert på den vidoen nå CGI traileren til CE !!!
Ah, Ok. Takk.
Martins skrev for 22 timer siden, dvs kl. 11-ish, at vi lå rundt 13000 spillere. Nå har vi ca 18000 spillere, men det forventes å være flere kl 11. Dvs. at vi i dag sannsynligvis ligger minst 38 % over gårsdagen og kan forvente oss en peak på 33k*1,38 = 46k i dag om jeg tolker tallene riktig? Da ligger vi i såfall flere plasser opp på den lista der
Med unntak av Dota2 og CS ligger toppen på ca 60k peak, dvs. at spillet er oppe “med de store gutta”.
Current Players - Peak Today - Game
706,583 - 912,614 Dota 2
214,683 - 693,730 Counter-Strike: Global Offensive
44,887 - 67,114 Grand Theft Auto V
39,008 - 59,094 Team Fortress 2
29,314 - 61,489 ARK: Survival Evolved
28,583 - 45,282 H1Z1: King of the Kill
20,394 - 58,629 Football Manager 2017
19,937 - 34,930 Warframe
17,875 - 32,980 Conan Exiles
16,170 - 37,485 Rust
Kurven går brattere opp mot 13-15:00 for da våkner USA.
Jo flere spillere, jo mer oppmerksomhet, og jo flere spillere blir det igjen Kan se for meg at vi får en høyere effekt av høyere tall enn det man kan trekke lineært ^^ Peak på 65k eller noe i den duren hadde vært konge i dag. Jeg blir hvertfall en av dem
Derfor jeg skriver “minst” 38 % høyere. Jeg liker å ha størstedelen av usikkerheten på rett side.
Det gjør jeg også ;D
fra xtrainvestor sitt nyhetsbrev:
I går lanserte spillselskapet Funcom spillet ‘Conan Exiles’ som raskt havnet på toppen av salgslisten på spillplattformen Steam. Få timer etter lanseringen tydet statistikken på at over 15.000 spillere hadde kastet seg over Conan. 60% av anmeldelsene var positive. Spillet koster knappe 30 USD – av dette skal distributøren Steam ha sin andel. Aksjekursen steg i går 37% til knappe NOK 4 per aksje ved børsslutt som priser selskapet til over 1,2 milliarder kroner. (FA)
Statistikk fra Steamspy viser at antall samtidige spillere av Conan Exiles har vært oppe i knappe 33.000 det første døgnet etter lansering. De anslår at dette tilsvarer et salg på 43.000-67.000 eksemplarer. Kl 0700 i dag deltok 19600 spillere online – på samme tid i går (en time etter slipp) var tallet 13300.
Litt spekulasjon:
Jeg mistenker at Funcom vil komme med en børsmelding som forteller hvor mange CE spill de har solgt. Kanskje meldingen kommer når de passerer 100.000 (?)… eller kanskje de venter lenger for så å annonsere at de har solgt 200.000 el.
En slik melding vil antakeligvis gi kursen et løft.
Syns den løfter seg kraftig selv jeg !
Nesten skummelt
Ark sine tall gikk opp fra 9:00 til 10:00:
http://steamcharts.com/app/346110#48h
CE gikk ned fra 09:00 til 10:00:
http://steamcharts.com/app/440900#48h
Ikke mye, men alikevel. Blir spennende å følge denne i dag i hvertfall.
CE toppede også et par timer senere end ARK i nat, hvilket nok tyder på at der er mange fra europa og usa der spiller
Ser ut til at Ark har en faseforskjell på ca +2 t ift CE.
Vet vi noe mer om hvordan situasjonen er på public servers nå? Er det helt uspillelig pga lag/rubber-banding etc.? Det er min eneste lille bekymring nå. Er det server-partner som ikke duger? Mange spørsmål…
Fra det jeg har hørt er det mye bedre nå etter at patchen kom og at battleeye ble fjernet. Men har kun lest dette i kommentarer og har ikke fått sjekket selv enda.
Spillertallene er paa vei opp igjen.
Ser ut som at bunnen var paa ca 17.573
Hvor henter du spillertall da? Neste tall her er 11:14:
http://steamcharts.com/app/440900#48h
Den annonsen der hadde urealistiske forventinger i bunnen. Dette er ikke et MMO, som han bruker som sammenlikning og han glemmer en av de viktigste grunnene til å ha EA, at spillerne bestemmer hva som skal skje videre med spillet. Allikevel et helt kurant synspunkt fordi det deles av en del av spillermassen i alle EA-lanseringer, lite tålmodighet Bare nå 24 timer etter launch er mange av problemene som ble nevnt fikset opp i eller forbedret.
Ser også ut som han har noe han vil bevise: “No players I’ve encountered have chosen to have anything less than the maximum length of penis, the great big thing lolloping around uncomfortably between their legs. (I opted for the smallest winky available, because it’s important to roleplay characters very dissimilar to yourself.)”