Jeg er fersk! Og takket være dette forumet så frykter jeg lite. Har nå fått litt erfaring med bevegelsene til denne aksjen og har troa på god utvikling!
Sitter med snitt på 2.83. Jeg ville teste aksjer rett over nyttår og leste da en artikkel på gamer.no om Conan Exiles. Deretter måtte jeg lese meg opp en del og så at det var forventingsrally ved stort sett hver lansering.
Tenkte raske penger, men fikk fort troa og sitter nå med litt lengre tidsplan.
PS! Har 54 timer i spillet og klarer ikke å legge det fra meg!
Så bra! Jeg vurderte å sitte over lansering, men endte med å selge ut nesten alt, før jeg kjøpte meg opp igjen, til mye høyere kurs.
Tror det er lurt å sitte nå, hvis en ikke klarer noen gode trades. Mine ender ofte med å selge for å kjøpe igjen på høyere kurs…
Lykke til
Jeg ville solgt nå, eller i hvert fall det øyeblikket den runder 5 kroner. Da har du god gevinst, og kan se det litt an.
Jeg var i tenkeboksen da vi passerte 5 første ganga. Irriterer meg som ikke solgte over 5.50 når vi var der. (Som sikkert flere gjør…)
Jeg tar nye vurderinger hele tiden, så vi får se hva det blir. Nå har ikke jeg store summer inne, så tar det med i beregningen. Takk for innspill!
Jeg også ville selge når vi var over 5. Men jeg lot grådigheten ta meg. Grådighet og følelser passer dårlig inn i aksjemarkedet.
så så, jeg kjøpte på 5,6!
De er her, finner de ikke på topconanservers.com enda
https://www.battlemetrics.com/servers/search?feature%3A25=True%2C+Official&game=conanexiles&page=27
PATCH 10.02.2017
10. FEBRUAR - COMMUNITY MANAGER (ANDY B)
A new patch has been released!
Once your server has been updated, please restart your game and make sure it gets the latest update.
Added ability to directly connect to a server by entering its IP and port. This may be done from a new button on the bottom-left of the ingame server browser.
Her er patchnotes fra siste patch som kom for litt siden:
http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/142261352660363713/#c133256758579964028
De burde adde så folk finner hverandre på mapet . de som er i guild…
Det er naturlig at man tilpasser seg informasjon løpende, spesielt i en aksje som kan svinge 10-20% opp eller ned ila. 1 dag. Med nok volum er det mange 1000-lapper det er snakk om (i allefall for min del).
At man endrer mening fra dag til dag henger i stor grad med (igjen, for min del), at man har så mange kanaler å forholde seg til, og bli påvirket av (steamspy, reddit, offisielle meldinger, twitter, google, HO, Tekinvestor osv. osv).
Denne uken har jeg vel blitt enig med meg selv om at jeg er bull på lang sikt og bearish hint på kort sikt. Det eneste jeg må finne ut av nå er tidshorisonten jeg ønsker å være eksponert i Funcom på.
Dette har med mange andre faktorer igjen: andre aksjer jeg kikker på, nedbetaling av gjeld osv. osv.
Så ja, jeg kan forstå at det fra utsiden må virke rart for mange at man svinger fra negativ til positiv om man er ute eller inne, men så lenge det er saklig og teknisk eller fundementalt begrunnet, ser jeg ingen problemer med det.
Vi ønsker alle å tjene penger og se Funcom lykkes, men samtidig ønsker vi alle en god inngang. Derav et paradox som kanskje oppstår jf. posisjon, og svingningene
Godt sagt!
Jeg synes salgstallene falt litt fort, men liker at CE fortsatt er #1 på steam nå på starten av helgen.
Støtter meg på det Nocturne sier, men jeg synes ikke plasseirng har noe å si så lenge volumet er blitt såpass lavt. Er spent på hva helgen bringer.
Vel, CE må jo faktisk stå for en grei prosent av salget på Steam nå for å kunne ligge på førsteplassen? Det lover jo bra for senere når volumet er større?
Hei,
Jeg har selv eid aksjer i Funcom siden i sommer og jeg har også selv kjent på kroppen hvordan svingninger føles.
Swings på opptil flere mnd lønner intradag har ført til dårlig konsentrasjon på jobb og dårlig nattesøvn.
Dette forumet har bidratt til å holde motet oppe både i opp og nedturer.
Så selv om jeg ikke har vert med lenge her har jeg på ingen måte stått på utsiden.
Men mitt poeng var at volialitet og store penger gjør noe med hva vi mener til en hver tid.
@Nocturne
Ha en fin kveld.
Ja, og det er jeg helt med på. Det jeg synes er fint med dette forumet er at det er en viss takhøyde for å være kritisk, så lenge det er saklig begrunnet, og jeg håper det fortsetter slik. Hvis man baisser ut fra posisjon blir det ganske åpenbart, og det er synd hvis noen føler seg anklaget for det. Men hvis man selger seg ut, så har man kanskje en grunn til det.
Jeg er ute nå pga. to ting: teknisk synes jeg den formasjonen som nå er i emning er skummel, og jeg vil se om PAS m.fl. ser det og utnytter det. Det andre er at salget har falt noe mer enn det jeg forventet og jeg håper det tar seg opp igjen når public servers + modding er på plass.
Aldri kjedelig å følge med på Funcom uansett om man er ute eller inne