Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Synes det er veldig rart med slike meldinger til markedet når vi i følge enkelte her inne og veldig mange på HO nesten ikke har salg av CE i det heletatt.:wink:

2 Likes

Kan du linke til hvor folk sier det nesten ikke selges CE?

De fleste her bruker steamspy og meldingen til Funcom for å estimere salget. Kan man tolk det du sier som at funcom egentlig har solgt fryktelig mye mer enn det de meldte?

1 Like

Ta på deg brillene dine Evil, så ser du blunkeren til slutt i innlegget mitt. Trodde vi kunne spøke litt med hverandre her inne. Så lenge vi ikke drar det til HO trolling.:grinning:

2 Likes

Så ikke HO referansen, trekker det tilbake :wink:

2 Likes

CE selger jævlig bra, men ikke ARK bra foreløpig. Anser topp 5 i sjangeren som stor sannsynlighet ila 1 år. Jeg tror vi bør kunne se effekt om ett par uker når flere som servere er oppgradert og klare til å ta i mot sultne spillere

1 Like

Hvis funcom hadde et uendelig antall offentlige servere tilgjengelig nå som fungerte greit, hvor mye bedre tror dere salget hadde vært. Dobbling, 50% ???

2 Likes

Tror faktisk det påvirker salget mindre enn mange liker å tro. Det baserer jeg på antallet private servere folk har leid.

3 Likes

Jepp, tror veldig mange setter opp som egen server.

Nitrado, og også spillvert.no sier pågangen har vært langt større enn de kunne forutsi.

Dessverre er det sånn at hvis de setter opp en egen server, blir det mange problemer på grunn av for dårlig hardware.

1 Like

Owen Spencer i Prestigo hooker meg opp på mailing liste og kommer med ny oppdatering til sine investorer onsdag. Han mener salget er rundt 400k nå

15 Likes

Tipper mellom 400k-415k. 6964*60 = 417840.

1 Like

Det er ikke annet enn formidabelt, blir uhorvelig spennende å se utviklingen fremover og hvordan kursen responderer på suksessen

Morsomme er jo at spillvert sier de har stor pågang når de har sånnd 2x -3x pris av de større aktørene.

Med salg på 10k hver dag og 20k på fredags tallene, så er han nok ikke ekstremt langt unna. Tipper vi ligger på 370-.380k nå.

Spillvert.no pr. dags dato

En bør derimot se på hele tilbudet de gir. Da tenker jeg hardware og tillegstjenester som er inkludert i prisen.

Jeg er derimot med deg i at det koster mer å kjøpe gjennom norsk leverandør. Er vanskelig å konkurrere med leverandører med såpass lavere lønningskostander og lignende.

JEg sliter faktisk med å se hva de gir ekstra kontra de andre. Jeg valgte iallefall gamservers. 650kr for 3 måneder 40 manns server.

Samme greia hos spillvert. 1200. Og strengt tatt gir de ingenting utenom Norsk support, men jeg synes egentlig engelsk support funker like fint om ikke bedre.

Det går på hardware og tillegstjenvester. Hardware er vel så billig i Norge som i resten av verden.

Alt det der er standard hos de fleste.

1 Like

Ja, lokasjon derimot er vesentlig for Ping. Men uansett, jeg er enig med deg der at en bør velge det som passer best. Prisen er gjerne best utenfor norges grenser, men utenfor er det veldig vanskelig å konkurrere hardware og pingmessig.

1 Like