Åja. Mine desidert mest spilte spill gjennom tidene. Du får nr 3 på steam under navnet war for the overworld!
Kan starte med å si at jeg tror Funcom har truffet innertier med byggingen i CE. Det er nok veldig mye av grunnen til at CE har solgt bra. Jeg føler meg rimelig trygg på at Funcom vil bygge videre på PvE delen av CE og gjøre den delen av spillet en suksess.
Så er det PvP-biten. Jeg begynte å researche litt om hvordan det står til og fant dette foruminnlegget som ihvertfall tar for seg en side av saken:
https://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/133257636770396734/
There is no PVP in this game
none not even a little ive been raided 25-35 times now not once have i been online for it not once
Thanks trolls and griefers your killing yet another game you and a lot of other people payed good money for! your the reason some game die in EA!!
Noen som tror Funcom kommer til å klare å få PvP morsomt i CE? Eller at det kommer mods til CE som gjør det morsomt? Jeg vet at spillet fortsatt er i EA, og de kommer med nye features. Spørsmålet her blir hva Funcom kommer til å levere som gjør at PvP blir bra nok til å dra spillere alene. Jeg antar da at “moroa” med griefing kommer til å ta av etterhvert og at de kommer til å trenge noe som kanaliserer PvP-en til noe annet enn griefing.
Hvis man er ute på tokt og noen kommer for å ta basen din, så tar de basen din,da det ikke er noen der. De burde balansere det slik at hvis man setter opp nok Archers og sterke nok vegger så skal det være vanskelig. Ellers er det bare å spille 24 timer i døgnet eller pve
De har PVE servere… jeg ser ikke problemet, det er også rimelig lett å få seg Thralls og lager man flere små wheels of pain så må en angriper jobbe med å ødelegge alt.
Kan skrive under på det. Logget meg av for siste gang på en server hvor det helt tydelig er en som går rundt og knuser og raider andre folks bygg. Litt kjipern å miste timevis med arbeid når man ikke kan være på 24/7.
Joda, men ikke så lett å bygge fort nok før en idiot river det ned. I alle fall ikke om man er alene. Blir nok PVE på meg fremover tror jeg. Eller egen server. Har to nå.
Er masse snille mennesker på serveren vi har. Lite raiding enn så lenge.
Bra! Jeg tar meg nok en tur neste gang jeg spiller CE. Jeg tar ikke så stor plass med 2x3-tårnet mitt. Hehe.
Veldig bra miljø på serveren vår. Litt få som har spilt i det siste, men jeg vil tro det blir flere når det kommer en content-oppdatering. @irathi har laget en veldig bra festsal som vi må samle folk i snart
Jeg kommer innom en tur og bygger himmeltårnet mitt, men vet ikke helt når det blir. Typisk at det er 14 dager til kona igjen skal ha kveldsvakt.
Jeg ble raidet en gang, men når de kun tok kistene går det an å ta det med humør.
Når jeg tenker over det, ligger det vel en bildeserie over et hus som fikk møte med en 200 krukker sprengstoff… så helt snille er vi ikke
Men det huset var antatt fraflytet ;D
Det var rett ved siden av mitt hus nr 1! Jeg hadde ihvertfall aldri sett noen andre enn meg på den øya.
Tror det stod igjen fra den gamle serveren. Vi sprengte også hus nr 1 som jeg hadde. Om du vil kan vi jo sprenge det gamle huset ditt også… føles ganske godt egentlig ;D
Ny målsetting for CE: topp 3 survival i 2017
Neineinei, bruker det av og til faktisk.
For deg?
Tenkte vi kanskje ser noe slikt
Ja, det bør jo helt klart være et mål. Spørs bare om de tør å si det enda.
Jeg har ikke fått helt grepet på sprenging. Prøvde meg med et par krukker, men endte bare opp med å sprenge meg selv. Så ikke ut som om huset fikk noen skrammer.
Hvordan tenner man lunten f.eks. uten å sprenge selv samtidig? noob