Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Millionen kan skje i sommer, krever at de lager noe content og kjører litt rabatt.

8 Likes

Hmm, var likt hos de andre på Steam også etter at jeg sjekket litt rundt.

Etter det jeg kan se på tilbakemeldingene på steam så kommer antall spillere til å øke betraktelig med disse nye oppdateringene. Siden kursen ser ut som den følger antall spillere online samtidig (noe som er helt borti natta spør du meg) vil dette også øke kursen mye.

Bunnen i dag blir all time low igjen, men den skulle vært under 5k om trenden skulle fortsatt nedover med likt momentum. Nå treffer den 5,3k i stedet som kan sees som positivt på kort sikt. Vi har begynt å flate ut. Lavere enn jeg trodde vi skulle, men det viser seg at Funcom er mer tålmodige i sin strategi enn jeg trodde de ville være også. Og kortsiktig betyr det dårligere tall, forhåpentligvis fører det til bedre tall på lang sikt.

Deilig å se Joel Bylos med en god og herlig selvtillit… DT har du virkelig fortjent mr bylos :sunny:

9 Likes

Yup, man ser når det har blitt jobbet for :slight_smile:

This game is a must-grab! Wait if you want, but in my honest opinion Conan Exiles is incredible! Unique and fantastic in a variety of different ways; with features such as the thrall and religious system that I have never really encountered before.

13 Likes

Både gameren og aksjonæren i meg får tårer i øynene av å lese dette! :grin:

1 Like

Reviews er også mye negativt og jeg tenker da på steamreviews, men vi må huske på at de kanskje aldri kommer til å få gode nok reviews eller så gode som det etterhvert kanskje fortjener, og det har noe med at de har gått rett i strupen på ARK å gjøre. ARK spillerne / fans vil for alt det er verdt skrive dritt om funcom, leser mange av tilbakemeldingene og de som er negative er ofte magelfulle og direkte feil i hvordan spillet er. Det snakkes til stadighet om lagg som ett stort problem, det skjønner jeg lite av.

Wildcard har jo historie med scummy ting. Som i avstemningen på steam så oppfordret de folk til å stemne på Ark for best use og farm animal, selv om det ikke er noen farm animals i Ark. /tinfoil

Jeg har fulgt diskusjonen rundt funcom på tekinvestor ganske tett, og vi er heldige at vi har folk som kan TA og er generellt drevne når det kommer til presentere caser med funcom i sentrum. Vi må bare ikke glemme at vi er i early release og de aller fleste casuals som spiller kommer nok å hoppe på Exiles vogna når spillet er ferdigstillt. slik er det bare. Tror også at måten funcom har gjort det på er spot on, da peker jeg på det faktum at de tar brukerne seriøst ved å slippe spillet med sine feiler å mangler for så å fikse de på brukernes premisser. Funcom har en broket fortid når det kommer til spill releases og jeg mener at de nå har tadd de grep som trenges for å kunne vokse i takt med sine andre prosjekter. (dette vises med relaunch av tsw).

Personlig er jeg forbi stadiet der jeg ser funcom som en hype aksje som skal handles inn for så å selges før release. Dette er ene og alene basert på den informasjonen som mine venner her på Tekinvestor så gladelig deler og forklarer. dette er viktig! Dere vet hvem dere er !

Jeg hoppet på funcom vogna med dollartegn i øynene bare for å se flathanda treffe meg i bakhodet når kursen raste. Det var fullt fortjent da jeg ikke hadde satt meg inn i aksjen nok men fulgte grådigheten som oppstår med et slik kurs rally. Nå har jeg lært å sitter ydmyk og klar til å forstå funcom på min måte.

10 Likes

Hei, jeg så heller ikke det fallet komme :slight_smile:

1 Like

Jeg og, og jeg har fulgt aksjen siden 2008… Jeg er fortsatt litt noob og klarte å få dollar i øynene på feil tidspunkt. Hadde egentlig planlagt å kjøpe nå uti mars. Fikk ihvertfall brukt den anledningen og snittet meg ned til 3,74 da. :slight_smile:

3 Likes

Eurogamer spør spørsmålet om hvorvidt Funcom var kynisk når de lagde Conan Exiles. Joel Bylos forsikrer om at det ikke var tilfellet.

Conan Exiles was definitely made out of passion," he said. "In fact, one of the main reasons we decided to make the game was simply because many of us are huge fans of the genre. For example, our VP of Digital Products and Executive Producer had spent hundreds of hours in similar games and championed the decision for the company to make Conan Exiles because it was the kind of game he believed in and he himself wanted to play.

"In regards to the quote on quality, I think most people would agree that there are a lot of games in this genre of subpar quality. There are some very good ones too, but there is a lot of unrealised potential in the genre. When we set out to make Conan Exiles, we made a very conscious decision to try and push performance, stability, and quality level higher than many other Early Access releases we’ve seen.

“This was definitely not,” he added, "an opportunity to make a quick buck on minimum effort. "In fact we felt it was our responsibility as an experienced studio to make sure we pushed the genre forward.

That is why, Bylos said, Funcom revealed “a very clear and honest update schedule and launch timeline” at GDC.

“We’ve gone out there and told everyone we’ll leave Early Access in Q1 2018, we’ll do six major updates, and we’ll launch the game on consoles,” he said. “We’re putting our timeline out there and we’re committing ourselves to not drag our players through an unnecessarily lengthy Early Access period. We want to make sure we set a good example for future Early Access titles.”

But, he added, it’s important to also remember Funcom is a business with staff to pay.

“Over 100 people rely on their Funcom paycheck to pay their bills and feed their families,” he said. "Last year, Funcom was in dire straits and we knew that deciding on what game to make could mean either life or death for the company. We felt the survival genre had unrealised potential that we could act on and hopefully save the company with.

"I wouldn’t conflate cynicism with practicality. Funcom has been making online multiplayer games for the last 15 years, and you’d be hard pressed to find a genre that fits our skillset in multiplayer design better than online survival games.

"Funcom needed to make a new game, and it seemed to us that choosing a genre which played to our skillset, which our devs enjoyed, and which didn’t put us in direct competition with Valve, Blizzard and Riot was certainly practical!

“Thankfully,” he added, “it was the right decision. We turned the company around, and now we get to spend the time we need to make sure Conan Exiles turns into a great survival game that we can comfortably remove the ‘Early Access’ label from in a year’s time. Our journey to full launch will be a long hard road but if we stand firm in our convictions and keep a rigid timeline we are confident we will be able to bring the game to completion.”

20 Likes

Bra svart :thumbsup:

2 Likes

Funcom 2.0

Apropos:

2 Likes

Jeg holder et lite øye med community som nå har passert 160k med god margin (162497 medlemmer) (og man kan også se hvor mange som spiller et spill på steam (grønn) og sammenligne det med tallet fra CE 8252.)

10 Likes

In other News…

Måtte tenke på noe annet enn svindel og svertekampanje, så poppet innom twitter litt. Og ja… der fant jeg retweets på retweets om Microsofts Xbox nei til Endowement slideren. Dette har skapt uproar i Xbox-samfunnet og på reddit ropes det “Save the penises!” - Microsoft skal visstnok nå tillate den mye omtalte featuren, hvis ESRB (esrb.org) sier OK :slight_smile:

23 Likes

Hype, hype er bra :+1:

1 Like

Det er faktisk dritbra! Fordi det betyr at Funcom allerede begynner å få et større community som skal handle CE på xbox! på LAUNCHDAG!

14 Likes