Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Merket peak i dag/kveld. Serveren vi spiller på har ligget på 3-7 spillere i det siste. I dag lå vi rundt 20. Serveren var litt ustabil av og til samt plassering av building blocks var super laggy. Det kome en hot-patch for ikke lenge siden som virket å gjøre laggen mindre men den er fortsatt til stede. :confused:
Bed-roll respawnen e fortsatt buggy. Irriterendes for nye spillere!
Kompisen min har sucky laptop og han nevnte at det var blitt mer “smooth” fps.
Jeg tror det blir mer aktivet i morgen da, mye nytt i teste ut! :slight_smile: Jeg ser et par lvl 50’s har kravlet ut av hølet sitt på serveren også… :open_mouth:

3 Likes

Ja, men det var en del andre bugs (som også var påpekt på Testlive) som ikke var fikset på release. Se forumet så ser du at det er en del klager på det. Siste builden kunne kanskje også vært kjørt der, da ville de kanskje ha fanget opp denne buggen?

Men jeg skal ikke klage, synes de gjør en god jobb. De jobber lange dager.

1 Like

Nå har de 9 måneder på seg å løse alle bugger, så å forvente at alle skulle bli løst på denne patchen er vel litt i overkant?

1 Like

Nei det er snakk om nye bugs som blir introdusert sammen med patchen.

Dette er vel også helt normalt, det er begrenset hva man rekker å teste ila. 1 uke.
Men har du noen eksempler på hva som dukket opp nå?
Bankelyder fra furnace har jeg fått med meg, men hva mer?

2 Likes

nå koblet jeg nettopp furnace med blacksmiths. =) tidlig morgen idag…

Men ja… ikke noe sjokkerende eller dårlig med dette, helt vanlig spillutvikling.
Man fikser 10 feil og skaper 2 nye.

Det som er avgjørende her er hvor fort funcom kommer med neste patch.
Det har vært stille alt for lenge før denne patchen som nettopp kom.

1 Like

Den buggen som skaper lag ved byggingen er såpass gamebreaking at den skulle vært fikset før de kjørte patchen. De får kritikk for ikke å ha lest kommentarene om dette på TL.

De jobber med å fikse den nå så det ordner seg sikkert snart.

4 Likes

Hva slags bygging gjelder dette? Spilt 6 timer etter patch nå, og ikke merka noe bugs ved bygging…

2 Likes

Det er nok bygging som delvis er inni et fjell. Dette er nok ikke helt lett å tune. På den ene siden skal bygging inni fjellet være forbudt, på den annen side skal bygging på fjellet være lov. Selv om funcom finner den riktige algoritmen for dette skal man fin-tune parametrene slik at det fanger opp begge tilfellene over og det skal heller ikke være lag mens man bygger på fjellet, så algoritmen må være rask nok også. Spill-utvikling…

3 Likes

Hvordan ser spillertallene ut nå i forhold til forrige fredag ?

Ikkje imponert ennå…
edit: kanskje det ikkje var så gæli, sjekka rett etter patching på veg ned…

Funcom sliter dessverre med patchinga for tida, ny patch/hotfix fikser noe, men ødelegger noe annet.
Nå er det bygginga som sliter:
http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/3/133260492062641322/

Nå er det helg så da blir det neppe fikset før tidligst mandag. Mulig funcom bør vurdere å gi ut hoved-updaten tidligere i uka i tilfelle hotfixer er nødvendig før helga setter inn.

Jeg synes det er litt merkelig at ikke QA fanger opp såpass alvorlige bugs som blir avdekket på live.

3 Likes

Prøv deg på litt koding, så finner du fort ut at alt går ikke på skinner :wink: De gjør en sinnsyk bra jobb så langt med patchingen, de har tross alt 10 mnd med patching igjen!

1 Like

Koding er komplisert ja, men hvis man fikser en exploit, men samtidig ødelegger bygginga som er spillets store styrke da har man muligens et større problem enn man hadde i utgangspunktet. Det er faktisk lov å rollbacke til en tidligere versjon f.eks. Funcom jobber ikke i helga så nå har man et spill der bygginga ikke fungerer som tidligst blir fikset mandag neste uke. Og i mellomtiden koker det på forumet…

5 Likes

Jeg spiller nå. Syns bygginga fungerer helt fint. Det tar bare 5sekunder lenger å plassere ut en trapp da den vrir og vender seg 5ganger om du rører datamusa 1mm

1 Like

På jobben patcher vi større ting på mandag kveld, så hvis det er noe som blir oppdaget, så kan vi fikse det til senest tirsdag kveld uten å måtte jobbe i helgen, som er noe dritt.

Patchingen Funcom gjorde første uka var eksemplarisk, men da jobbet de døgnet rundt. Nå har de samme kvalitet på patchingen, men tregere patcher av patchene. Noe må helt klart gjøres for å tilpasse seg den nye hverdagen.

3 Likes

Enig, det er f.eks. helt unødvendig av få exploits som er fikset tilbake igjen i live-koden. Den eneste måten å “garantert” fikse dette er at QA har en liste over alle kjente exploits og går igjennom den lista før hver ny update/hotfix. Er exploiten kommet tilbake igjen så gir man beskjed om det, får en ny versjon av koden og går igjennom exploit-lista igjen til alt ok.

Vet ikke om den har vært postet før?

1 Like

Serverbrowseren er fikset jo. :slight_smile: Nå fant jeg serveren på et blunk

1 Like