Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)


4 Likes

Hehe, tenkte faktisk et øyeblikk tidligere at det kom til å komme en slik


3 Likes

Hva tenker folket om Conan Exiles som type spill på konsoll. Det visste seg at The Park solgte ca det samme på konsoll som til PC. Det hadde vært fint med litt synspunkter og hvis noen har erfaringer fra andre titler.

Ett annet viktig aspekt er prising på henholdsvis PC og konsoll. Jeg tenker at konsoll release vil skje når spillet er ferdig. Og siden da spillet vil være større og mer omfattende så kan de ta feks 40-50dollar, som er normal pris i dette markedet. Da vil summen de sitter igjen med være betydeligere enn summene @Christian har i sitt innlegg rundt salg og inntjening, noe han har sagt han ikke tok hensyn til.

Det er umulig å spå salg, men er viktig å gjøre seg tanker da aksjekurs vs potensielt salg og derigjen inntjening bør henge på greip.

1 Like

Early access spill på console er en utfordring fordi det er vanskelig/dyrt å patche ofte. Men survival på console bør være en god ting. Husk at vi ikke vet hvordan betalings/inntjeningsmodellen ser ut.

Man vet ingenting om mikrotransaksjons eller DLC planer, eller andre ting.

De skal ikke ha early access på konsoll, de launch er konsoll når spillet er ferdig, altså Slutten av 2017/starten 2018

Du har helt rett, regnestykket jeg har satt opp har ikke med inntekter fra konsoll i det hele tatt. Det øker oppsiden på suksess-scenarioet betraktelig.

Det hadde vært fantastisk for Funcom om de hadde klart å følge opp /kanskje doble salget på neste minispill for å bekrefte at dette funker og avlaste Conan Exiles noe. Ingen automatikk i salgssuksess men jeg er begeistret for typen spill og jeg tror med mulighet til å utforske mystikken rundt sandstorm, huler og ruiner samt purge systemet er unikt basert på det jeg kjenner og har spilt. Først nå vil jeg se en forbedring i grafikk og byggeaspektet i spillet.

1 Like

Det nye minispillet… fra Tsw skal vel ikke lanseres på konsoll. Men kun på pc. Eller har jeg tolket feil ?

Usikker, jeg antok begge deler, er ikke det en del av poenget for at teamet i USA skal lære det ?samme

2 Likes

Står ingenting om det i rapporten uten at det slippes mellom nå og CE.

1 Like

Siden The Park ble sluppet på Konsoll, og begge produktene er utviklet i UE, så tror jeg det er sannsynlig at det nye TSW produktet også kommer på konsoll, så fort det er klart for PC. Kan være litt etterslep på lanseringen, da de sikkert fokuserer på PC først.

Ta hendelsesforløpet til The Park som et utgangspunkt her.

1 Like

Jeg tenker de venter og ser hvordan det selger på PC før de tar avgjørelsen om det skal gis ut på konsoll.

2 Likes

Mener de har sakt at det skal ut på konsoll uansett, så lenge det ikke går helt ræv med pc salget.

Minimum specs på spillet oppdatert på steam:
i5 2500, GTX660 m/2ded, directx 11 og 25GB ledig plass

2 Likes

Får selge noen hundre Funcom aksjer da for å kjøpe en rååå gaming pc :slight_smile:

Dette lover bra!! :smiley:

8 Likes

Det skal da være mulig for de fleste å spille dette, har du en PC til over 7000,- så er du i mål

25 GB - det betyr en god del innhold i hvertfall!

Synd det ikke er DX 12 - tror det kunne vært et selling-point for enkelte :slight_smile:

1 Like

Trenger ikke pc til over 7k på dette her :wink:
4-5 høvdinger og man er langt på vei :smiley:

2 Likes