Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Så bare at frankie la ut en alpha video med invitasjon til beta.

2 Likes

Tror ikke for honor er en stor konkurent egentlig, det går jo på en annen sjanger.

Vel, CE skal såvidt jeg ha fått med meg ha fokus på meelee combat, så hvis den er mye dårligere enn dette, så vil det bli dratt fram helt tida.

Blir ikke det å sammenligne med GTA versus Call of Duty ?

Nei. GTA er et tredjepersons skytespill/bilspill. Call of Duty er en first person shooter, ofte lagt til en større krig.

@Christian
Vil det ikke være naturlig å sammenligne combat i CE med de andre survivalspillene?

Jeg må jo si meg litt enig, men CE må jo ha noe de gjør bedre enn eksisterende spill. Siden det er et Conan spill, tror jeg mange forventer et bedre kampsystem. Hvis de bare gjør det alle andre gjør, så er de et par år for seint ute.

2 Likes

Og Ce er et Survival/minecraft spill ? Så pga av Funcom er Funcom skal det da sammenliknes med et rent combat spill ?

Sammenlignes med spill som har mye til felles tenker jeg. GTA Online Heists for 4 spillere i co-op ble jo påstått at skulle være en kjempekonkurrent til Payday 2. Men sånn ble det ikke likevel.

1 Like

Denne diskusjonen for meg til å lure på hva som vil selge CE. Payday 2 f.eks. slapp unna med helt middels grafikk siden de mer eller mindre oppfant en ny sjanger.

3 Likes

Det er jeg også enig i :slight_smile:

Men hvem kommer til å spille spillet? La oss si de ønsker å kapre spillere fra Rust eller Ark, hva har de savnet?

Mange yngre (og eldre) har hatt gleden av den enkle, men kompliserte verden i Minecraft med alle de mulighetene du har der. Mining etter mineraler for å bygge de kuleste “gadgets”, disse er i dag eldre og kan kanskje være en potensiell målgruppe. De vil kanske forvente huler, grotter, ruiner osv hvor man kan oppleve farer, mystikk osv og dette bør kanskje være av god kvalitet. Eller hva med byggemulighetene, Minecraft er genialt enkelt og komplisert rundt dette, og man kan fint sitte alene med kun byggeprosjekter i mange timer.

Så har vi jo målgruppen som elsker å spille alene - disse vil ha utfordringer som de kan bryne seg på. Purge systemet og sandstorms kan bli elementer som, hvis det funker bra, være noe for disse spillerne - kombinert med punktene over KAN dette bli en gamechanger i sjangeren. Det kan også bli mye likt de andre, forhåpentligvis i det minste med flottere grafikk og bedre innhold fra starten!

1 Like

Kinoer er i konkurranse med tv kanaler også. Ikke bare andre kinoer. De sloss om pengene til kundene. Selv om 2 spill er konkurrenter så kan begge selge til rekordsalg selv om de blir lansert samtidig. Men noen går det ut over.

1 Like

Ny sak ute på Facebook nå:


6 Likes

Ser at det er mye diskusjon rundt inntjeningsmodell for CE. mekker en poll. Dersom noen kommer på andre alternativer som bør være med i pollen, gi et vink.[poll]

    1. CE blir F2P med P2W mikrotransaksjoner
    1. CE får en engangspris + P2W mikrotransaksjoner
    1. CE får en engangspris + Kun kosmetiske items mikrotransaksjoner
    1. CE får en engangspris + Betal DLC/Expansionspack + P2W mikrotransaksjoner
    1. CE får en engangspris + Betal DLC/Expansionspack + Kun kosmetiske items mikrotransaksjoner
    1. CE får engangspirs + Betal DLC/Expansionspack, ingen mikrotransaksjoner
  • 7.CE får ulike versioner, Standard og Deluxe hvor Standard er uten DLC/Expansionpacks mens Deluxe inneholder alt ( Slik som TSW hadde). Ingen mikrotransaksjoner
    [/poll]
1 Like

@pdx noen grunn til at jeg ikke får opp punkt 7 i pollen?

Punkt 7 er da To versioner av CE Standard og deluxe, Deluxe inneholder alle fremtidige expanions slik som TSW hadde og ingen mikrotransaksjoner.

Early Access nå i Januar eller Full Release 2018 du tenker på?

1 Like

Mener å huske å ha lest en kommentar fra funcom at de forventet full release 12 måneder etter lansering på steam forum som svar på et spørsmål. Men hvor mye det er å stole på så lang tid før er uvist. Tenker det ikke burde gå for lang tid for at markedet skal være mottakelig til x-box + ps4 fremdeles.

Du husker riktig
Minecraft kom mange år etter på konsoll, ikke noe problem.
Ett annet marked hvor mange som gamer konsoll gjerne ikke gamer PC.

1 Like

Tenker Early access.

Tror ikke det kommer ny prismodell ved full launch.

1 Like