Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

dE har utatlt at dersom PC salget er tilfredstillende vil de allokere ressurser for en konsole port.

However, det kommer kanskje en annen prismodell ved release på konsoll, mtp at spillet er “ferdig” og har mer innhold? Samt betalingsvilligheten på nyheter er større på konsoll?

Hvis det er snakk om å ta betalt for DLC, så er det vel sannsynlig at det kommer ved full launch? Ellers blir det vel samme bråket som på ARK. Og ved full launch så er det vel naturlig å se på betalingsmodellen. Skulle jeg lansert et spill, så ville hvertfall jeg gjort det sånn.

3 Likes

Jeg tror evt betal DLCer kommer etter EA er avsluttet, funcom har jo vært tydelige på hvor lenge de ønsker en EA periode. For ARK sin del så kan de jo ikke gå ut av EA da det trigger forfall på erstatningskravet.

Deluxe edition blir jevt litt som en kickstarter, man putter litt mer penger inn for å støtte utviklingen og får fremtidige oppdateringer ( etter endt EA gratis).

Om modellen endres etter EA så tror jeg det vil være at man evt legger til/fjerner mikrotransaksjoner.

For ordens skyld så tror jeg det blir en modell som ligner på den TSW hadde.

Standard, Deluxe + kosmetisk mikrotransaksjoner.

TSW hadde subscription (betalingsmodell)

Den ble lansert med det, men dette ble jo endret ganske tidlig?

Det ble byttet ut med betalbare editions eller DLCer?

1 Like

Jeg tolket det som lansering siden du skrev “hadde”, du mente kanskje dagens modell?

Jeg rotet litt. Gikk litt i glemmeboka at de hadde subs i starten. Husker bare at de som hadde den Deluxe supah edition fikk alle editions gratis. + en bunch med ingame currency

1 Like

Men er det sagt de ikke skal ha microtransactions? Jeg tenker at det ville jo vært gull å gå på grotte, hule, tempeljakt, finne skattekister med ingame skins som kan åpnes for noen kroner ala CSGO?

Mulig skins bryter med ‘immersion’ eller innlevelse i et crafting spill. Regner med du må lage deg klær. Og da gjerne finere og finere klær etterhvert som en låser opp blueprints og finner de rette ressursene.

Om du tar rust som eksempel. Alle kan krafte en kasse, men du kan få skins som gjør at kassen ser ut som en julepresang eller at det står AMMO, Weapons etc på den.

Mange måter man kan gjøre ting på uten at det ødelegger spillet.

3 Likes

Hei, vet ikke, jeg fjernet et mellomrom og da dukket den opp :slight_smile:

Takker og bukker!

https://twitter.com/witchingbones/status/781457965152862209

https://pbs.twimg.com/media/CthLxAMWAAASXkC.jpg

4 Likes

4 Likes

får nå håpe at det ikke blir krav om i5-6600K, GTX 960 og 16GB RAM som blir “minimum” for å få god grafikk.

Da bommer vi på 70% av markedet ville jeg tro, om ikke mer!

1 Like

Hvorfor tror du det…?

i følge steams hardware survey august 2016;

Ser at gtx 960 går greit nå, der har mest populære kort økt til å bli et gtx970.

Ellers så har 80% av brukerene 8GB eller mindre! 37% har 4GB eller mindre!

46,87% har 2 kjerner(i3-4150) eller mindre dog har 46,8% 4 kjerner (i5-6600K)

Så det er egentlig 16GB ram som er det største problemet der kun 20% har 12 GB “and higher”.

2 Likes

EDIT!!

970 går kanskje ikke greit likevel. Steamsurvey viser kun det mest populære, ikke snittet. 970 er altså mest populært, men om du legger sammen populariteten på alle kortene ser det ut til at snittet ligger rundt GTX750 ti

Kilde; http://www.digitaltrends.com/computing/average-gaming-pc/

Nvidia’s newer GTX 970 certainly fits the quality of what appears in the most rigs. But it claims just five percent of Steam’s hardware survey. Below is the GTX 750 Ti and a long roster of less powerful card like the GTX 960, the GTX 650, and the Radeon 7900 series. A card quicker than the GTX 970 doesn’t appear until the GTX 980 shows up — in 24th place.

As such, we think it’s right to call the GTX 750 Ti a median card for both popularity and performance.

Dette stemmer bedre med min opprinnelige påstand og mitt syn om hva som er en gjennomsnitts pc. 8Gb eller mindre, GTX 760 ca ytelse eller mindre og 4 eller mindre kjerner.

1 Like

Mener du at Funcom nå gjør den samme feilen som under AOC ? Eller har vi ikke fasit ennå ? Dette er virkelig Gresk for meg…