Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Foreløpig er det lite å bry seg om. Fordi spillet er i Alpha, det er ikke optimalisert.

Og lurer man på hva spillet krever.

System Requirements
MINIMUM:
OS: Windows 7 64 Bit/ Windows 8 64 Bit/ Windows 10 64 Bit
Processor: Intel Core i5 2500 or AMD equivalent
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia GeForce GTX 660 (2GB) or AMD equivalent
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Storage: 25 GB available space

Så er dette avslørt på steam siden.

2 Likes

Snakker vi Laptop grafikk eller desktop? Har man en stasjonær pc i dag så får du gode nok specs til 7000 i forhold til kravet. Kjøper du laptop til 7999 så har du god nok pc til minimumskravet. Alle andre som ikke har disse som minimum er ikke potensielle kunder på PC, da vil man trolig fange opp disse på konsol :slight_smile:

2 Likes

Nettopp dette. De jobber med saken, og forhåpentligvis senkes kravene noe etter hvert.

1 Like

Kan av erfaring si at mange spill kan spilles med hardware som ikke er tilfredsstillende til minimumskravet, så vil ikke bekymre meg for mye for dette.

1 Like

Det skulle vært inntresant å vite hvor mange % Funcom bommet på når de lanserte AOC i sin tid contra hva de da vil gjøre med CE.

Noen som sitter med den kunnskapen ?

Det største problemet var at spillet krasjet på windows xp.

2 Likes

Det også ? Jeg var en av disse spillerenne som ga opp og spille Aoc den gang på grunn av spillet hacket og brukte år og dag for laste inn. Likte spillet jeg , men ga til slutt F etter en uke.

What a Waste… a lage et spill flesteparten ikke kan bruke, for at de da skulle være best i klassen. Snakk om ta med seg “stoltheten” i graven.

Jeg hadde sjelden et problem i aoc. Var inne første dagen og daglig i 3 år. Hadde vel vista eller noe jeg da. Husker ikke.

1 Like

AoC var jo litt flopp på det tekniske. Det kom jo ut som et av de tidligste DX10 spillene og det var er stort salgsargument den gang! Så gikk det et par uker etter release og så måtte de trekke DX10 versjonen for det var så bugga. Tok år og dager før de fikk det inn igjen.

Ellers så var spillet lagt opp slik at du kunne sette alt på max og da så spillet syyyykt bra ut, men de fleste måtte holde seg på low / medium.

1 Like

Ca alle jeg kjente kjørte alt på MAX. komplett lagde jo en Conan PC til 10k NOK som kjørte det på max.

For oss i Vesteuropa var ikke kravene til AOC et problem, men jeg forstår at et par russere og sånt slet.

Jeg tunet ned innstillingene siden jeg var PvP fokusert, men tunet opp når jeg spilte PvE. Spesielt Khitai expansion tok seg godt ut på Max settings. Nydelig var det :slight_smile:

Så du mener at Funcom ikke hadde for høye krav den gangen. Dem traff markedet bra ?

2 Likes

Jeg syns problemene er særdeles overdrevet, når man ser salgstallene til AoC kontra TSW så tyder dem jo også på t aoC traff langt bedre ( da salgstallene der er mye høyere).

Det var ikke det jeg spurte om. eller prøver å få kunnskap om :slight_smile: Tsw var en ukjent Ip og uten markedsføring og da, kan kanskje ikke sammenlignes ?

Så det jeg har hørt om pc krava til Aoc er feil. Det er ok . Men da er det heller ingen grunn til at de selger bedre med CE. Siden de traff markedet så bra den gangen og. Så synd.at det ikke finnes muligheter for forbedring på salg der da, når vi tenker spec. på Pc krava.

Lager spillet en god sinnstemning eller ikkje tenker eg for min del er en avgjørende faktor, som fargespill, nyanser lys skygge hva lyd/musikk hvor og når… generell dynamikk…

tsw gav meg lyst til å bare se og høre noe annet, forstyrrende, det var bare så mye greier, kanel og sjokoladepudding på pizzaen. men dog har eg ikkje vært noe mmo player tidligere.
Håper funcom tar meg med storm og leverer gode grafiske detaljer med fin lydsetting.

Gleder meg villt til å se neste trailer :slight_smile: klarer bare å sitte helt stille, selv med snitt på 1.27 :0

Ikke har jeg hatt muligheten til det på Tsw. eller tar jeg feil ?

For mangen forskjellige sjarmer var vel helst den metaforiske meningen med det utrykket.

Kontrastene ble for mange og derfor og for svake i forhold til hverandre til å være et gjennomført vakkert spill, dårlig fargelegging og ingen veldig fengslende verden, bare veldig veldig mange verdener… mener kun eg, som eg vet om, men så har eg fortsatt igjenn å bli bergtatt av et mmo.

Ikkje meningen å stille meg opp mot katedralen her på noen måte. Eg har både ønsker og aksjer, hos fantastiske funcom :stuck_out_tongue: bare tenker det var sikkert mange som synes det ble too much med greia til tsw,. Conan exiles er et mye mer sentrert tema og sikkert lettere å gjøre både rått utfordrende barbarisk og helst litt sexy,. Fengslende på en lystbasert måte istedenfor en tvangstanke rundt mye masse eller mer.

Dynamikken i tsw virket for meg litt på grensen til schisofreni og multi splittede personligheter… det er ikkje sikkert markedet har toppsvingning på det nå. På søttitallet skulle det være oransj… det tok tredve nesten førti år før alt på ikea fikk svingningen på det osv.

Beklager kritikken til dem som synes tsw var supert men som sagt er eg bare en helt vanlig konsoll-gamer liker det som er kult uten videre innsikt… fortell meg gjerne hva dere vet :slight_smile:

2 Likes

Jeg ser absolutt hva du mener.

Men hadde TSW solgt like dårlig hvis det hadde hatt den massive markedsføringen som AoC hadde ?

1 Like

karnival med svakt tema… Conan har utvilsomt en stil over seg, røde tråder man kanskje husker som ørken flere soler krom og pupper idk… noe og samles i nostalgi og nyvunnet tro om. Om alle hadde sett tsw like mye som aoc så kanskje færre hadde kjøpt det…? Hvor er conan 2 hadde eg sagt om eg var i det her på den tiden,

Lettere å være etterpåklok da… men kresen på hva info bilder lyd eg vil ha i hodet. Har og alltid vært veldig ‘trofast’ eller fastlåst i serier av spill eg liker. Gjerne over ti år. Kjøpte alle gta spillene mer enn en gang. Da snakker vi helt fra ps1.

Jaja så var ikkje tsw en veldig vinner, kanskje den gir noe godt rundt halloween der det hører hjemme, men!

Conan er jo et varemerke funcom got going! det er jo bare å ri den hesten som er klar frisk salet og skodd, pokker skal man med olabil med to bremsehåndtak og et ratt da…? :wink: