Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jag hoppas inte marknaden hade förväntat något annat än det vi ser just nu. I princip hela Steam-katalogen är på salg, varför skulle helt plötsligt CE krypa fram ut sin gömma och sälja högvis med spel när alla andra spel framför på listan också säljs med rabatt? Man har i princip varit tvungen att söka efter spelet (sedan efter e3) för att veta att det skall vara med på steam-salg. Om CE skall göra ett ordentligt kliv på listan krävs lite mer marknadsföring; exempelvis streaming hos “någon av de stora”. Det var ju effektivt pre-release… Men när det är sagt är jag nästan mer nyfiken på SWL och CE på Xbox i augusti :grinning:

3 Likes

Kanskje bedre å vente til spillet er bedre før man får store salg. Spillet er temmelig likt dom ved launch, feature messig. SWL på mandag derimot. Der er juuusen.

1 Like
3 Likes

@Tomjoh spiller du noe på server 264 nå? Hvilken klan er du i?

CE kan nå følges her når det kommer til evt plassering på topp 100: http://tools.garry.tv/steamchart/?show=440900

Verdt å merke seg er at denne oppdateres en gang i timen. Alle topper/bunner kommer mao ikke med.

1 Like

Noen som vet om Xbox og PC kan spille på samme servere?

Här är steamspy-statistik från förra årets summer sale. Intressant att se hur många kopior som säljs på de olika placeringarna:

Runt plats 150-160 för 50k kopior. Utan ny biome eller features. Kan verka ganska realistiskt

3 Likes

Jeg vet ikke, men mener å huske at det er sagt at pc og xbox ikke skal på samme servere. Har ikke noen referanser på det

Finner det heller ikke igjen, men rimelig sikker på å ha lest at det ikke blir mulig med crossplatform-spilling i CE.

1 Like

Då är det inte omöjligt att sälja minst 50t kopior :wink:

Listen er omsetningsbasert, så du må finne et spill som koster ca like mye som CE gjør nå, dvs 20€. På 144. plass fant jeg Star Wars Empire at War til 20€, det hadde solgt 9k. På 135. plass fant jeg Call of Duty Ghosts multiplayer som hadde solgt 15k. Det er også greit å merke seg at feilmarginen fra Steamspy på så lavt salg er veldig stor.

Kort sagt, 150-160 plass for 50k kopier av CE til 20€ er urealistisk.

1 Like

Du ser nog på en helt annan lista än jag, eller så missuppfattar jag datan? På 144 plats ligger 7 days to die där jag läser med drygt 53k sålda.

Listan är från i fjol, PUBG är tex inte inne heller… det ju annars lite märkligt iom att de legat på topp bland “popular” hos steam sedan starten av årets summer sale :slight_smile:

Haha ok! Trodde det var fordi PUBG ikke var på salg :smiley: Skal slette innlegget

7 days to die ligger på 124. plass iflg ditt eget screenshot og solgte 53k kopier, og kostet nok 9,99$ under salget. Listen på mobil er litt fucka :stuck_out_tongue:

Inte sorterat på antal “sales”. Då visar listan jag skickade spelen i sjunkande ordning. Exempelvis:

Där ska “sales” visa antal sålda kopior

Siden CE koster 2x så mye, så ville en tilsvarende plassering, 124, vært 53k/2 = 27k solgte. Nå har CE ligget mye lengre nede på listene mesteparten av tiden.

Du kan ikke referere til plassering på den omsetningsbaserte global bestselger listen samtidig som du sorterer på antall solgte. Du sammenligner da epler og bananer.

CE på plass nr 65 nå, 8 plasser foran Ark.

5 Likes

Fortsetter det, så er ihvertfall diskusjonen mellom meg og xfrox verdiløs. :smiley:

@Koe og grunnen til at det selger bedre igjen er jo at de er på forsiden igjen.

Litt interessant, for jeg er rimelig sikker på at det er Steam som bestemmer hva som skal ligge på forsiden, og at de optimaliserer den for å få solgt mer (de tjener jo bedre jo bedre spillene på Steam selger). CE fikk vel mye ut av å ligge på førstesiden til å starte med. :slight_smile:

11 Likes