Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Hehe. Ja, var på bussen med mobil så ble ikke helt riktig referert. Den riktige quoten er jo fantastisk!

Beklagar at eg ikkje har hatt anledning å svare tidlegare, har vert ekstremt opptatt med patcheBEDRIFTA MI!

8 Likes

Æsj. Kan se ut som kinamann igjen har funnet en omvei til å fucke opp de offisielle serverne. Noe med at de har skaffet seg tilgang til admin panel og russisk vpn.

Hva pokker er det som feiler disse kineserne egentlig? Er de helt blåst i hodet, eller ligger det noe / noen andre bak?

1 Like

1 Like

Kanskje det er håp om at dei oppdaterar etter ny biome?

–>

Har skjedd litt sidan den gang…

1 Like

Antar du er helt ute? :wink:

Nei 45k her. Kom over den saken der som jeg linket. Ble laget for 16 dager siden.

Guide to the games of 2017

By PC Gamer 16 days ago

1 Like

Du kan da umulig ha gjort noe penger på salget nå? Forventer du nedgang?

Det var ikke rare aksjeposten, har du mistet troen på XBox releasen i august?

Eller skal du fram med bunntrålen i juli…?

Er vanligvis ikke konspiratorisk av meg MEN at noen kinnesere tar seg jobben med å skaffe seg VPN, bruker masse tid for å finne exploits i et EA spill som blir wipet(Les: ingen potensielle økonomiske grunner) synest jeg er veldig merkelig. Så da kan vi bare lure på hvem som evt. står bak… :mask:

2 Likes

Tar seg jobben? Er jo ikke rare jobben og de syns vell det er gøy :slight_smile: Funcom vinner i det stille ganske mye på at disse kineserne driver på, de tilegner seg mye kunnskap som de har klar til de andre spillene!

Dette hadde de ikke klart uten ståpå viljen til kineserne :joy:

1 Like

Jeg synes det er litt komisk at @Evilfreud, @Paddy80 og @Slobo reagerer med like mye på at @Morti har solgt seg ned en god del. Spesielt kommentaren til @Evilfreud får meg til å lure på om jeg burde spørre, for alle innlegg han kommer med om han fortsatt er “all in” :stuck_out_tongue:

Jeg solgte ned selv (fra for meg medium til liten aksjepost) etter at jeg så hvordan sommersalget så ut til å gå. CE var kun inne på topp 100 på bestselgerlisten når spillet var featured.

SWL lanseringen vil jeg si gikk greit, hverken bra eller dårlig. Det ser fortsatt ikke ut til å være et spill med veldig bred appell, men treffer nok greit nok til at de øker inntektene noe.

Hvis det er noen som ønsker å dytte aksjen nedover nå i sommer mens omsetningen er lavere enn vanlig, så tror jeg ikke det blir veldig vanskelig.

Xbox-lanseringen tror jeg blir bra, men 6 uker dit. Spørsmålet blir hvor mange ting de får fikset til den lanseringen og perioden før.

Jeg har fortsatt tro på Funcom/CE, men tror det kan bli litt dødt framover.

1 Like

Hvis alle selger for å posisjonere seg mot xbox, så blir det jo forsterket ytterligere, og vi får den samme gamle pump og dump. Men det er kanskje ikke mulig å ta Funcom seriøst og det er den eneste muligheten?

2 Likes

Nei nå må Funcom fortsette å holde ballen i gang. Funcom 2.0! Jeg tror uansett at det vil komme div i løpet av de 6 ukene som sørger for at den klassiske kursutviklingen ikke kommer denne gangen :slight_smile:

PS i dag er det tacomandag hos funcom :joy::joy::joy::joy: #fakefuncomnews

4 Likes

Ja det ser ut som det blir en klassisk Funcom pump & dump ved Xbox release. Investorer som @Morti og @Christian er det mange av og det bærer Funcom kursen preg av…

Angående PC Gamer sin guide for 2017:
Spørs hvor mange av de MMOene som faktisk kommer i 2017, halvparten blir sikkert forsinket hvis erfaringen min er bra nok. Spill som ikke er i en senere beta stadium allerede, blir neppe lansert før jul.

Det store spørsmålet er hvor mye FC får ordnet før 16.august, er tross alt knapt 45 dager til, og innen da skal de både ha klar et nytt område og en Xbox one versjon på prelansering. Det jeg frykter her er at en av de blir salderingspost, og blir “fikset ferdig” senere, altså patching etter lansering. Det viktigste mener jeg er Xbox lanseringen uansett i så fall.

Det er vel på grunn av investorer som kjøper og selger at kursen stiger såpass høyt. Samt at dette er grunnen til at det finnes omsetning i aksjen.

Jeg er glad flere her på forumet sitter med en pot og trader med en annen. uten disse pengene tror jeg det hadde blitt fryktelig kjedelig å være funcom aksjonær.

2 Likes

På en annen side så er det jo helt greit å justere posisjon på fundamentale endringer, selv i det korte bildet.

Hvis man ser før lansering så ville ett totalsalg på dagens nivå være akseptabelt for hele 2017? Men måten salget startet på gjorde at forventningene til videre salg muligens ble for høy. Jeg sa lenge i forkant av lansering at Funcom ville få en boost i salget ved release som følge av AoC, og trodde tidligere fans av spillet ville kjøpe CE ved release. Det er kanskje det som skjedde? Vi fikk en unaturlig forventning pga dette?

Funcom har en rufsete historie og hvis du i all tid har oppført deg som en tosk er det vanskelig å bli tatt seriøst i etterkant? En alkoholiker som har vært nykter i flere år sprekker garantert, ikke sant?

Det neste vi nå venter på er jo xbox, og med kanskje snart 600.000 solgte så tror jeg fremdeles spillet vil selge mellom 1.3-1.7 millioner totalt i 2017. Pc vil selge når spillet utvides, markedsføres for xbox og ved salg. Men, det er kanskje ikke andre som tror på disse salgstallene? Og selv med slike salgstall, så kanskje ikke Funcom skal prises annerledes, fordi de sprekker jo sikkert siden er tidligere har vært på kjøret?

Jeg tror forøvrig den nye biome er så klar som en bløtkake som akkurat har fått på krem rundt, fullt spisbar, Med litt bær på toppen blir det litt mer innbydende. Videre så innbiller jeg meg at outsourcing av AI primært går på å få til en rå Purge, som vil gi PVE serverne mer å bryne seg på.

4 Likes

Enig i mye du sier, Biome bør og vil sansynligvis trekke mye salg og ikke minst mye folk tilbake.

The Purge vil også trekke MYE folk tilbake. Jeg gleder meg også til det utvidede Thrall systemet. Da vil flere av NPC kampene blir til Thrallbyer som i utgangspunktet er vennlige. Mistenker dette avventer ny AI.

Tror Høsten blir bra og spennende. Jeg mener det er viktig å trade. Men vi har alle ulike strategier.

3 Likes