Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

The Park var en test, og det besto testen med glans. Det er klart at det har en større verdi med CE siden det er multiplayer og større.

Hvis jeg kjenner Joel Bylos rett, kommer kartet til å være fylt med godsaker. Han ville blant annet ikke lage et større område for The Park, siden han ikke ville at folk skulle måtte gå så langt mellom de forskjellige plassene. Først kunne man også gå til hvilke karuseller man ville. De bestemte seg for å kutte dette da de heller ville fokusere på spillfølelsen. De bestemte seg også for en springeknapp for å unngå at folk klagde på dette, selv om det gjorde at spillet føltes kortere.

Så nei, Joel Bylos kommer ikke til å putte en masse “fillers” i kartet.

1 Like

Det kommer garantert til å være “hull uten innhold” i kartet, det er jo det som er med på å skape følelsen av tøff villmark og kampen om å overleve. Du skal løpe i 10 minutter for å komme ett sted, dette er ikke CoD :slight_smile:

Å direkte sammenligne med feks DayZ blir litt feil, DayZ er vel basert på Arma 2, som er en “simulator” som bla militær har brukt for å trene på stridstaktikk mener jeg!?. I tillegg er zombie og postapokalypse veldig inn de siste årene /nå. Hadde de klart 1/4 del så er FUNCOM på god vei. Hadde ikke dayz snart 4 mill solgte ref presentasjonen?

Jeg har trua og jeg tror på kjapp avklaring og news om kort tid. Men jeg er også positivt anlagt :wink:

4 Likes

Flere av spillene i denne listen over spill i samme sjanger ligger over 2,5 mill solgte. Conan Exiles har absolutt potensiale til å tangere eller selge bedre enn ARK, DayZ osv. Det er absolutt riktig å sammenligne med disse når Funcom gjør det selv. De vet sannsynligvis best hva sitt eget spill skal sammenlignes med : ) Vet bare ikke hvordan man kan få noen tall på hva Conan IP er verdt i denne sammenhengen…

1 Like

Funcom prøver å få opp interessen for emisjonen, så hvorfor skal jeg tro på disse påstandene? De har jo bommet fullstendig på hva som er realistisk tidligere, seneste med LMO og TSW før det. Før man kan si noe om forventet salg, så må man nesten ha testet spillet, fått tilbakemeldinger på f.eks Steam, eller sjekket google trenden for spillet.

Pr dags dato, så er interessent for Conan Exiles omtrent som for TSW, mao ikke akkurat høy.


https://www.google.com/trends/explore#q=conan%20exiles%2C%20%2Fm%2F08ysgh&date=now%207-d&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-1

(Sammenlignet med LMO så er det en sikker slager da, men det er jo spillet som bragte Funcom dit de er nå)

Tsw er vel heller spillet som brakte de der de er nå? Dyrt å lage og lite inn? Det er vel en av hovedgrunnene til den massive spareplanen? Hvis de bruker 60 mill på CE, hvor mye må de brutto dra inn i salgskroner for å gå break even? 100? Da må de selge 500.000 spill til snitt 200,-eller 333k til 300,-

2 Likes

Hvis du sammenligner TSW med andre spill som ikke er kommet ut får du samme resultat:

Dark Souls III

Hitman 2016:

Far cry primal:

Alle disse vil høyst sannsynlig selge veldig bra. Trends vil gå høyt ved launch.

Mao. så kan du ikke sammenligne et utgitt spill med spill som kommer i fremtiden. Da må du i tilfelle sammenligne trend fra når TSW ble først presentert med Conan Exiles nå.

Prøver bare å finne ut hva som er potensialet til Conan Exiles jeg og i følge Funcom så kan man sammenligne med andre spill i sjangeren. 2,5m-3,4m solgte. Hadde man da bare hatt tall på hva denne Conan IPen er verdt så ville vi kunne danne oss et bilde av oppsiden.

3 Likes

Som jeg har nevnt tidligere. En skal ikke undervurdere funcoms evne til å skape interesse hos potensielle spillere og investorer. Fredag blir spennende. Har de noe å vise frem fra selve spillet eller blir det mer design-ideer som hos ign?

2 Likes

Det er veldig sant Koe. Og de MÅ jo gjøre noe før emisjonen. Men markedet trenger noe bra om det ikke bare skal bli en liten pump & dump igjen. Noe skikkelig bra. Ellers vil jo alle takke for seg etter 20-50% opp og vi er tilbake på status quo. Jeg går nok inn på en slik melding før emisjonen. Men faren er stor for at det ikke bare blir meg som tenker kortsiktig gevinst da. Slik er det nå. De burde kjørt emisjonen på fredag. Siden de ikke gjorde det må en bare anta at de ikke har fått det til enda.

1 Like

For meg virker det som det er de som har solgt seg ut som mener at det er så hastverk med at nå må de få til emisjon snart. Jeg synes de kan vente til etter GF, da er det mindre usikkerhet når dette allerede blir godkjent, og gjerne etter at vi har fått lanseringsdato på The Park PS4 og Xbox One. De får uansett ikke inn pengene før etter GF så jeg ser ikke noe poeng i å gjennomføre det tidligere.

1 Like

Grunnen til at eg mener emien må komme kjapt, er at eg er interesser i aksjen, men eg må vite hva eg kan forholde meg til.
Det vil si at eg ønsker å ha Funcom aksjer ja, men ikke uten at eg vet premissene og hvordan dette løses.
Derfor sier eg at eg gjerne kjøper på høyere kurs, etter at fasit er synlig.
Når det er sagt, kan godt være at eg kjøper mindre poster, eller trader i mellomtiden.

1 Like

Alle meler sin egen kake, Blochster, er du her? :wink: Klassisk eksempel, og jeg skjønner deg jævli godt, du vil ha kurs ned så du kan kjøpe billig :wink: Jeg vil også ha kurs på 40øre, fordi jeg er 100% sikker på at ting går i orden. Jeg er en romantisk type som vil at alle skal være venner og få det bra, vanskelig i ett nullsumspill som børsen :slight_smile:

Avtagende volum og nyheter rett rundt hjørnet gjør det greit å kjøpe nå, ingen fare. Salg avtar snart, det ser vi på volumet i dag vs fredag.

1 Like

Mange tror vel de får mer for pengene i dag enn ved generalforsamlingen. Men da tror jeg nok Funcom ville sluppet videoen, og ikke framskyndet kvartalsrapporten. For de ønsker vel mest mulig penger inn?

Hvis det kommer en video på fredag, eventuelt i neste uke, kan dette godt trigge en solid kursoppgang.

1 Like

Skal det ikke deles ut oppsjoner på gf ?
Ikke nødvendigvis alle som ønsker høy kurs i forkant av det ?

3 Likes

Jo som jeg skrev tidligere kan det jo tenkes at de har en tanke bak prisingen av opsjonene.

Men hvis de har tro på det de skal selge framover så trenger det ikke ha noen betydning om han får opsjonene sine for 1, 2 eller 3 kr. Hvis Funcom tror de har det rette produktet er det faktisk bedre å prise opsjonene hans deretter, sånn at han kan jobbe litt for en kursoppgang han også. De trenger jo ikke gi han dette gratis.

Samme gjelder jo Jebsen, han har tross alt en interesse i å få en høyest mulig kurs han også, selv om dette vil gjøre at han får en høyere strike price på lånene. Men det er både fordeler og ulemper her.

4 Likes

Funcom posisjonerer seg til noe stort

In The List today, we’ll take a look at why games like ARK: Survival Evolved, H1Z1, Rust, DayZ and the just announced Conan: Exiles
are so wildly popular. True, many have been half-baked or bug-ridden.
But there’s an undeniable charm to these games, and we think it’s only a
matter of time before some AAA studio with bigger pockets invests in a
truly AAA experience. Heck, maybe Conan will be that game.

7 Likes

kom over denne:

8 Likes

Nå har dette blitt den 4. mest sette videoen av Funcom på youtube. Topp tre i sikte?

8 Likes

Lastet ned Conan i 32gb bluray fra '82, tenkte å hype meg opp litt i helga :slight_smile:

3 Likes

Har man nok, ække det noe å spare på :grin:

1 Like