Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Antall twitter-følgere ser ut til å ha doblet seg siden jeg var innom profilen for en ukes tid siden :slight_smile:

4 Likes

Bruker som regel det ta ned de rippa rundt +/- 10gb. Har fiber så går fint :blush:

1 Like

En definitiv konkurrent - survival rpg mmo skal lanseres på Early access. Ser veldig bra ut og liker det jeg hører om combat der. Easy to play - hard to master combat. Utviklet av kun 7 personer.

4 Likes

Over 400 000 views

2 Likes

Jepp, konkurrenten som Morti nevnte har litt å ta igjen : )

Ganske bra liste over features, utformet av admin på den engelske CE-gruppa på Steam:

Planned Features List - Conan Exiles
Features:

  • Early Access Summer 2016.

  • The game is being developed with the Unreal 4 engine.

  • Survival genre game, including features similar to Ark, Rust, DayZ & H1Z1.

  • Hostile NPC Ai - Bases & structures will be targetted.

  • Single & Multiplayer

  • Proposed development on various formats - PC, XBOX, PS4 (Console launch slated for release post PC )

  • Official Servers & private server capability

  • 53 km² map - Substantially larger than Skyrim’s map for comparison.
    Comparison map:

  • Zero loading screens / Open world

  • Diverse landscapes covering a wide range of Hyboria - Cimmerian highlands, Stygian deserts, jungles & swampland.

  • Varying degree of structures - from fortifications to farming & cultivating crops.

  • Extensive crafting options befitting of the settings & Hyborian culture.

  • Resource system - Wood, stone, water, food etc.

  • Classless system.

  • Combo system to be a feature of combat.

  • Brutal combat - Heads & limbs will roll.

  • Mounts & at a later date mounted combat.

  • Religion - Choose from some of the gods of old Hyboria - Mitra, Set, Derketo.

  • Sacrifice & Capture - The capture & sacrifice of the enemy can also be part of your play style, either dependent on your god or perhaps your mood:)

  • First & third person view.

  • Interactive environment - Objects, puzzles leading to a storytelling elemen

10 Likes

:smiley:

2 Likes

Fatalities?

1 Like

Lemmer og hoder flyr. Jeg tenker da på fatalities i Age of Conan. Bare bedre såklart. De var jo kule når de kom, men tiden går og yesterdays blooms og alt det der…

1 Like

litt presse

sitat:
It’s ARK survival meets Conan the Barbarian, and it looks glorious.

5 Likes

Dette er ganske kult da. :smile: Finnes det lignende spill der dyra i nærmiljøet interagerer med hverandre og har en form for AI, uten at de har noen tilknytning til handlingen i spillet/scriptet?

4 Likes

Jeg ser at Ark og andre survival games har store problemer med hackere. Mon tro om kombinasjonen Dreamworld/Unreal 4 gjør det lettere for Funcom å håndtere dette.

Dreamworld fikser hackere, aldri vært noe problem å snakke om i tsw/aoc.

1 Like

Hehe I Age of Conan husker jeg en russer som ble irritert på meg. Han hentet meg fra “Guarden” og dro meg bortover som om han hadde et usynlig kjede og deretter banket han meg med en comboskip utav en annen verden. Guarden reagerte ikke, men han gjorde ikke noe med meg før jeg var dratt ute av “reach”. Jeg ble starstruck, tenkte “wish i had that” og fortsatte turen til top level. Good times :slight_smile:

1 Like

@Christian En smule ironisk der går jeg ut fra :wink:

Uansett. Det er et stort problem som bør adresseres.

Nei, faktisk ikke. Det var fullt av exploits, men kan ikke huske å vært borti noe hacking av betydning. Exploits tipper jeg CE med mindre enn et års utviklingstid kommer til å være fullt av. :wink:

2 Likes

I så fall har de et fortrinn i forhold til Ark.

“We are now offering $200 bounties for anyone who can provide us with hacks of any kind (which are NOT aimbots/esp/speedhacks) that can have an impact on gameplay or server stability on our official, online servers.”

Samme problem med Rust:


“The rampant hacking in the game makes it almost pointless to play at all.”

Og Dayz:

Generelt er det et problem.

Det var ikke hacks av betydning, men jeg opplevde altså en russer som hadde en hack. Men det var kun den ene gangen jeg så han eller noen andre bruke den. Og den comboskippen hans var ikke en vanlig comboskip. Det var en hack. Og jeg spilte pvp i det spillet i flere år så jeg vet forskjell. Pluss det at han dro meg bortover vekk fra vakten da. Det og gjorde det jo til en nobrainer :wink: