Har Funcom flere store streamere på lur mon tro?
Mounts vil være en gamechanger, sparer tid
Testet på Xbox nå. Spillet har krasjet to ganger på en halvtime og favorittservere blir borte etter krasjen. Begrenset hvor mange ganger jeg gidder å starte fra scratch, og det tror jeg ikke jeg er alene om
Edit: dette er faktisk helt uspillbart, fullt av bugs. Helt tilfeldig om våpen og verktøy faktisk havner i hendene i løpet av fem minutter etter at de blir valgt.
Faenskap. QC Funcom wtf?
Herregud for en gjeng med amatører, hvor er testinga?!
"With games, on the other hand, it’s common to have your peak player counts and load on the very first day of release. That means that a game’s backend services will be stressed to the maximum before there’s been any time to observe how they perform under realistic load and to flush out bugs. It’s incredibly hard to predict what that level of traffic will be, particularly for mobile games. The range of launch day player counts depending on placement in the app stores ranges from a million or more for “Editor’s Pick”, a couple hundred thousand for “Featured”, to barely any if not featured. "
Det kan være en mulighet at spillet har solgt bedre enn Funcom forventet, og dermed hadde for lav kapasitet. Såklart et kjedelig tilfelle at det blir problemer under lansering, men dette er ikke noe ukjent fenomen.
Dette tenker jeg er svært avgjørende. Uten flere store streamere frykter jeg svært dårlige tall. Men her må vel Funcom ha mobilisert?
Er redd de har gått “all-in” på Lirik
det jobbes nå med xbox.
Håper de hiver innpå mer markedsføringstrøkk i form av sponsor streaming på xbox når de har fått rettet opp disse bugsene. Vi trenger mer vind i seilene
Men det kan være en grei strategi for x-box releasen å avvente litt med PR.
De lærte vel litt av pc releasen hvor de ble tatt på senga.
Noen tanker jeg har hatt de siste timene:
- Mange Xbox reviews går på at spillet kræsjer, men at spillet er veldig bra ellers. Dette blir sef fikset.
- 8350 på peak i går. Mange lastet ned, Onsdag er normalt den dagen i uka med minst spillere. Blir peak opp mot 15k i helga tror jeg.
- Mange er aksjonærer i Fun for rask gevinst(tror de).
- Funcom har lykkes med CE enten man vil det eller ikke. Kommer til å selge spill hver dag i mange år.
- Neste år selges spillet til full pris. Pluss det kommer garantert en DLC som må kjøpes.
Reprising av Funcom kommer! Bare alt for mange som tror det skal skje på 2-3 dager.
Når Q2/Q3 kommer på bordet vil folk få tall som de kan forholde seg til. Ikke mange som kan forholde seg til gaming markedet å forstår når noen har lykkes(tydeligvis)
Jeg håpet på det, men mindre enn en time siden Funcom bekreftet at det var en “enkel” sak. Delvis derfor jeg kjøpte igjen på 2,59 nå.
Helt klart, derfor jeg satt med 70% og bare solgte 30%, som jeg nå kjøpte igjen. Det som mangler i CE nå er mer interessante ting for PvE for min del. The Purge er vel den featuren jeg tror kan få CE til å skille seg mest fra de andre survival-spillene. Håper den blir noe av!
Har sittet i snart 1 år, så det skjer ikke at jeg selger nå… Det er en spennende tid i vente for Funcom fremover
Kursen gaar ned naa. Men hvor mye vet vi egentlig om xbox lanseringen. Vi vet bare at det er stor aktivitet (for stor) og at twitter koker av baade ros og ris. Det kan fort komme en melding om 50k, 100k eller 200k solgte spill paa xbox. Hva skjer med med kursen da?
Ned som vanlig
Xbox front/featuring kommer när spelet är patchat och flyter