Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Synes da ikke denne kurven her er så veldig mye å klage over. Ny ATH (etter Frozen North) på 11,502 igår og allerede nå Søndag morgen er det 6,036 spillere online. Føler vi får en ny ATH ikveld.

SteamSpy gikk opp fra 560,000 til 580,000 så ting går jo den riktige veien gjør det ikke?

11 Likes

Teknisk ser denne grafen veldig Bull ut :slightly_smiling_face:
Stigende topper og bunnet :wink:

1 Like

Joda det går riktige veien ,MEN på 4 døgn der vi har ligget store deler av tiden mellom 7-13 plass
viser Steamspy oss en økning fra 560177 og opp til 582862 økningen er da på MEGET beskjedne 22685 solgte.
Det tallet nekter jeg å tro engang er i nærheten av det som er solgt.
Noen synspunkter på denne påstanden?

2 Likes

Det er slik SteamSpy fungerer. Jeg husker fra etter launch 31 Januar så steg det tallet med ca 20,000 hver dag, så vi vil nok garantert se 600,000 imorgen.

Mye mere, det første døgnet var 55K neste rundt 40k tredje døgner nye 40k så nye 48k.
Altså en førsteplass i februar den absolutte mest stille tiden på steam ga oss ett salg på 183000 kopier.
En 7- 13ish plass nå på samme antall dager så sier steamspy att vi har solgt lusne 22k!
Fant ikke oversikten angående hvor mye større omsetningen på Steam er i August kontra Feb men noen andre kan sikkert fikse frem denne infoen.
Edit: er klar over att det selges adskillig mye mindre utenfor topp 5 men allikevel, mener Steamspy underestimerer kraftigt her.

Synes uansett ikke det er så dårlig med tanke på at det kun er en gratis expansion som er blitt lagt til og vi kunne ikke regne med like mange solgte denne runden også? Det ville jo vært helt sprøtt. De som allerede har hatt interesse i Conan Exiles spillet tror jeg kjøpte spillet i Februar.

Jeg mener å huske at det SteamSpy tallet steg med ca 20,000 hver dag… det var kanskje etter 1 uke(?)

1 Like

Neida forventer ikke noe i nærheten engang, men tror bestemt vi har passert 45-50k på 4 dager.

Steamspy og antall reviews stemmer ganske bra overens. Nå skal det sies at steamspy har en feilmargin på 20k, så til i morgen kan tallet gå opp eller ned med 20k uten at det er solgt en kopi.

Er det ikke litt latency på Steamspy da? Tror det er først nå vi begynner å se resultatene fra salget. Tipper som @Larsen at vi bikker 600’ i morgen

2 Likes

Ved siste tall fra funcom på CE så viste steamspy en underestimering på ca. 20% mener jeg å huske. Kan være at man skal gange steamspy tall med 1.2 minst.

Funcom traff helt perfekt med CE EA-lansering, det var en perfekt storm der det meste stemte med store streamere og en strålende pr-kampanje. Nå er det naturlig nok mere tilbake til hverdagen og en kan ikke forvente noe salg som ligner på det vi så da med 1.plass på steam i lang tid.

2 Likes

Jeg er en av de få som tippet 50 000… er kanskje ikke så dumt likevel?

2 Likes

Håper virkelig ikke vi går ned med 20k fordi da har 4 døgn på topp 10ish gitt oss 0 salg. :wink:

Mener du seriøst att en 4-5 plass på Top paid listen bare gir 50k salg på 14 dager?
forutsatt att vi holder oss der da

1 Like

Hvis de top paid plasseringen holder seg, så er det ikke snakk om at 50 k er i nærheten ved H1

1 Like

Jeg må si jeg er litt skuffet over at det fortsatt er bugs fra release som ikke er ordnet opp i…
Jeg spilte først alene ons-fred kjempe fornøyd, ting virket mye smoothere enn før.

Når jeg spiller alene, så tenker jeg ikke over bugsa, fordi jeg bare relogger eller lignende uten å egentlig tenke på det.

Men spilte igår med noen kompisser som ikke har spilt ce før, det ble fort tydelig for meg at nye spillere opplever spillets bugs annerledes enn meg som er vandt med dem.
Spesielt de små irriterende som inventory bug og lignende.

Du ser f. Eks du har 40stk grass i inventory, du prøver å lage noe twine elns, spillet setter igang lyd og icon for at du lager twine, men det skjer ikke noe… Du står der og bli mer og mer forbanna for at du ikke får laga twine, selvom du har grass…

Jeg vet at en kjapp relogg fixer detta, det gjør ikke de nye spillerne.

Etterhvert møter vi flere bugs der f. Eks en av oss er animert som død, men er levende, dvs charen ligger flatt på bakken, samtidig som den løper rundt og slåss…

Da kommer veldig fort diskusjonen om dette spillet egentlig er litt for uferdig til å legge igjen mange timer i.

Vi startet som 4 men ble fort 3, da en ble sinna og bare logga av.

Ja ea blabla, men likevel nei, fattige plagsomme bugs som har vært med siden feb, de trenger vi virkelig å få orden på.

5 Likes

Det er så mange usikre parametre at det er umulig å si @halling, man kan sammenligne med reviews ikke sant, men sinte folk poster ofte raskere enn de glade, så ett spill som har en trøblete start får kanskje pepper av flere.

Men la oss kose oss med at spillet ligger så høyt på top paid. Det betyr vel at de tjener gode penger!

1 Like

5849 i går 6550 samme tidspunkt i dag.

Det blir prøvd forskjellige løsninger for å komme rundt div problemer.

"For those that are interested. Using an external HDD makes a massive difference. Gone from unplayable to running normal.
"Wait it runs better on external? I heard the opposite was true
"Really? Nah I was told it helps so I tried and it’s 100% better

4 Likes

H20 delerious sponsored video fra igår : https://m.youtube.com/watch?a=&feature=youtu.be&v=S1tk7tuZclA

6 Likes

Ser ut til at Microsoft har planer om å streame på Mixer.com ikveld fra Gamescom klokken 21:00. Vil vi se noe snacks fra Conan Exiles her mon tro? Siden det er en av de nyeste spillene lansert på dette konsollet.

https://mixer.com/Xbox

5 Likes