Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Men hvilke feil er det? Folk klager over ulike feil ettersom de oppstår. Ikke de samme feilene i ukesvis.

Hvor får du 2,07 fra? den er 2,09. Har ikke vært 07 på lenge. har en ordre der som ikke vil gå inn ;(

Vel jeg får det fra Nordnet, lav intradag er 2.07. Er det feil, skyt de og ikke budbringeren :wink::+1:

Det er jo flere timer siden den var der :wink:

1 Like

So? Nå.skal den altså opp til ditt doble betonggulv på 3.0 da? Hadde vært moro, men jeg tror nok den går under 2 snart. Hvis ikke de kommer med noen bra nyheter.

Noen skal ha den ned til 1,99 for å ta ut stopplosser. det er jo ganske tydelig, jeg bare akumulerer mer på disse nivåene. Er jo penger på gata.

2 Likes

Hadde Funcom kun jobbet med å fikse feil, så hadde de nok vært i mål for lenge siden. Greia er at Conan Exiles er et Early Access spill. De legger derfor til nye features hele tida og gjør optimaliseringer, lager nye områder osv. Dette skaper nye feil som man igjen må fikse.

Nå skal det sies at Funcom ikke er helt fornøyd med hvordan de har levert:

Players have been asking for a status update on the new features, and we wanted to give you guys some information on that front. We are currently focused on polish and stability. We have a certain threshold of polish that we would like to reach before we start adding new features again, as we don’t want to do things half assed. We’ll provide more updates about features in the future.

På PC så er det nå rundt 73% fornøyde spillere - hvis man ser bort fra de 25.000 kineserne som ikke får tilgang på serverne de ønsker. Det var ihvertfall det når jeg gikk gjennom de siste 100 reviewene for en uke eller to siden.

På Xbox, så er reviewene på vei opp, men her sliter de fortsatt med endel elementære problemer rundt kræsjing osv. På den andre siden, de har bare drevet på i en måned. Tipper det er rimelig bra om en måned til. Tegnet jeg venter på er at det blir mindre vesentlig færre en-stjernes reviews.

5 Likes

Jeg liker at de er tydelige på at de nå ønsker å løftet stabiliteten til spillet. Dette tyder jo på at de gjør seg klar til launch. Vi vet jo allerede at “doktrinen” de følger tilsier at de heller dropper features enn å utsette. Sånnsett tilsier det at launch kommer som planlagt. Men det er jo synd å vente på features. Men det er samme strategi som Rust har fulgt. Der har de lagt til masse features før de stopper og fikser bugs et par uker/måneders tid før det kommer mer features.

4 Likes

Det ser også ut som de kommer til å ha kommet med de fleste features i forkant av lanseringen, så det som blir nytt på lanseringen er det nye området. Det burde redusere teknisk risiko vesentlig.

Jepp, og det er nok lurt hvis man synes det er viktig å levere til tida, noe Funcom tidligere ikke var så gode på.

2 Likes

Dette er da en Conan Exiles tråd, ikke en Funcom kurs intradag tråd =P
Skjeprings(skriveleif eltet siden den passet!)!!!

7 Likes

Äntligen! Har saknat fredagsöl & stream :grinning::beer:

2 Likes

Funcom nærmer seg for noen:

Men ikke for alle:


… selv om jeg må si, at når du har spillt 67 timer, så har du fått det du betalte for. :stuck_out_tongue:

Sist men ikke, minst du har realisten:


Sa du at patchen for AI på dyr kom om et par uker @Evilfreud?

4 Likes

Den kommer om 2 uker ifølge siste Community letter ( det er estimert tid fra FC sin side).

1 Like

Community Manager (Nicole V) [utvikler] 8 minutter siden
TestLive Patch Notes (11.10.2017)
A new patch for TestLive is out! Be sure to restart your game so you have the current version.
This patch introduces a new element to Warrior, Dancer, and Archer thralls. You can now interact with them and open their inventory! Use this to equip them with better weapons and armor of your choice. This will affect their survivability and damage potential.

After being placed in the game world these thrall types can no longer be placed in your inventory again. When you interact with one of them (press E), you have the option to check their inventory and transfer items. Additionally you can pick them up and reposition them in a different location close by. This means that if you have multiple bases, and you want to move them from one base to the other after breaking on the wheel of pain, you should do so immediately after breaking them, because once placed out, it will be more tedious to reposition them across great distances.

This is a technical limitation due to adding support for inventories for these thralls. We have plans to make it easier to reposition these thrall types in a future update.

Patch Notes
We have implemented the carousel GUI, which now organizes features such as feats and journey into different tabs.
Fixed an issue that would prevent players from advancing after editing name in character creation
You can now move your character head in character creation when using a controller
Items will now have a repair timer when repairing them. During the repair time, durability will visibly increase and it cannot be equipped until stopped.
Camera collision when around unconscious thralls has been fixed.
Female Zamorian Dancer clothes have been fixed up.
Inventory GUI should no longer resize when items with long names are selected.
When using a controller, the radial menu now has an arrow that indicates where the joystick is pointing within the circle.
Thrall recipes correctly collapse when there is no thrall selected.
You can now correctly craft items in the Artisan Worktable. Items are taken correctly from the station rather than your inventory, as the other machines do.
Patched up a gap in the ground that allowed you to fall through the map.
Placement of the Slopped Roof Corner and Corner Stairs is now easier.
Black Ice-Reinforced Fences now correctly damage a climbing player.
Food spoil times has been slightly reduced in cooking stations.
Adjusted item output when drying normal wood.
Certain armor pieces (such as the Relic Hunter garments) were not providing temperature protection, so this was fixed.
It now takes fewer “chops” to empty an Ice and Black Ice node.
Different healing items will no longer stack buffs; this means if you consume a higher healing item, it will overwrite the weaker buff.
Black Ice nodes correctly provide black ice.
Drinking water from the waterskin should now only cool you down if you are in the desert.
Collision on the shellfish trap has returned.
Mystery Meat soup should now only show up once for Tier 4 cooking thralls.
Honeybread now grants extra benefits from regular bread.
Mead now requires plantfibers instead of ale.
Crocodiles have had enough and now fight back against hyenas.
Shield durability has been increased.
Fish traps should no longer sound like they’re burning.
Explosive glands should now drop correctly from imps.
Should be easier to capture thralls with fiber bindings now.
Trebuchet inventories can now be correctly opened.
You can correctly interact with placeables under water.
Bound thralls should no longer disappear into the ground with being dragged with bindings.
Drinking from Water Wells correctly refills thirst meter.
Nudity settings should correctly save now.
Armored thralls can be correctly placed into the Armorer’s Bench Thrall slot.
The “Simple Palisades” and “Palisades” feat have been combined.
The “Rugstitcher” and “Carpetmaker” feats have also been combined.
The different Stygian banners are now one feat.
The “Cushioner” and “Bedshaper” feat have been combined.
Double clicking equipped armor will now send it back into your inventory.
Death music has been added.
The “shelter” stat has been optimized to be more reliable, so houses and caves correctly give shelter while water no longer does.
Placement of the Slopped Roof Corner and Corner Stairs is now easier.

11 Likes

Dæven her går det unna med fixes

Veldig bra siste 12 timer på twitch.

Ingen som hunnit testa nya patchen till Xbox? Typ @Voidwalker? Sorry att jag vänder mig till dig igen, du känns som det tryggaste alternativet! :grinning::+1:t2::wink:

Limer inn et lite innlegg fra reddit :clap:

This game is awsome! Our xbox server is consistently packed with tons of players! Server size is 40 but our discord has 63 people in it. Can we possibly raise player max limit? Whatever the cost, we’ll happily pay it! #Relics of Fire and Ice Server! We are true believers! Keep going Fun Com!

14 Likes

Xbox funker veldig mye bedre…( single player har issues virker det som ) kunne instant crashe i mega basen til clanen bare ved å gå ut og inn, det er fiksa. Ser også på antall spillere på offisielle server er langt høyere, så folk får spilt mere nå.

17 Likes

For 9 dager siden:

I dag:
image

Endring siden sist jeg sjekket:
5 - 6
4 - 6
3 - 3
2 - 1
1 - 8

Vektet snitt: 3,3 fra de 22 siste reviewene, så litt tynt grunnlag, men det ser jo faktisk litt bedre ut. Antall 1-stjernes reviews er fortsatt høyt, høyst sannsynlig fordi spillet fortsatt kræsjer for mye.

På steam, siste 100 reviews, 45 positive, 55 negative = 45% positive. Hvis man deler inn i kinesere og ikke-kinesere så får man:
Kun kinesiske: 6p, 29n ~17% positive
Kun ikke-kinesiske 39p, 26n ~60% positive

Forrige gang jeg sjekket, så så jeg kun etter negative kinesiske reviews, så tipper user ratingen på 60% er mer reell enn de 73% jeg fant den gangen.

11 Likes

Er tydeligvis noe galt med hvordan xbox viser anntall personer på servere… der jeg spiller viste det 3/40 men det var minst 12 på :stuck_out_tongue:

Lurt til å tro man er ensom.

Helt episk morro å spille i en alpha clan, joinet tilslutt en haug med irer denne uka( vært aliert lenge) med baser som er gigantiske,( tok meg to dager bare å bli kjent i den ene , fortsatt ikke helt kjent, men de har skiltet godt) idag craftet jeg over 50 bomber til et raid, mens de andre sanka materialer… helt drøyt hvordan det kan gå unna i et team. Siden guder virker ikke per nå, så er bomber eneste tingen.

, siden den andre clanen angrep oss jevnlig hele dagen, så skulle vi gruse dem, men de var online og pga av noen tabber endte vi utrolig nok opp med å tape, selv om vi gjorde god dose skade og.

3 ganger idag var det skikkelig pvp /totalt kaos til tider

Eneste jeg kan si, det er en timesink uten like, hele helga gikk med, uante mengder preperation. Alle digger at det er pvp vindu… burde bare vært likt i helga som uka. Litt lenge med 10-24 . Greit med litt tid til å slappe av for å forbrede .

10 Likes