Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det jeg mente var at meldingen på Twitter kom litt for seint, så vidt jeg kan se, kun ca 20 timer gammel, til å forklare oppsvinget i anmeldelser.

Jeg kan heller ikke riktig bestemme meg for om en slik oppfordring er helt heldig eller ei. Det fins helt klart både pluss og minus med en slik oppfordring.

Jeg tror dere har absolutt rett i at det er Steam “konkurransen” som er grunnen til at erfarne brukere med mye spilletid nå gir sin mening.

Jeg mener likevel at det absolutt viktigste for CE er å finne i Funcoms dev-blog.
Du skal virkelig ha de negative brillene limt fast for ikke å skjønne at Funcom jobber mot en LANSERING av spillet, skikkelig takknemlig overfor den spillermassen som har tilkommet gjennom EA.
Jeg ser ikke annet enn at Funcom kommuniserer veldig bra med brukerne og gjør så godt de kan. Selvsagt kan man ikke gjøre alle til lags, og veldig mange brukere, inkludert en del investorer, syter og klager og klarer ikke å se annet enn eget interessefelt.

Det er noe I ordtaket om at tomme tønner ramler mest.

På den annen side savner jeg at man på forskjellige forum, inkludert dette (hvilket er såpass bra at jeg skal bli Insider når jeg får rotet meg til det. Ikke avhengig av pris) faktisk begynner å snakke om potensialet som en full-lansering av CE betyr.

Hvor mange millioner kopier av CE kan man “risikere” å selge i 2018?

Jeg tror svaret er MANGE! Kanskje mer enn alle referanser tilsier.

5 Likes

Jeg skjønner tegninga med reviews nå. Når man er inne og nominater på steam så kommer man til der man har gitt review og muligheten til å endre den. NAIS

4 Likes

Jeg får ikke sett det før neste uke. Er i Lisboa

1 Like

Det nye combat systemet er planlagt ferdig nok før årets slutt. Da skal det ha blitt testet internt og ut til massene på test-live først går jeg ut i fra i løpet av Q1. Kilde streamen.

En av de store svakhetene er combat-systemet og nå skal man gjøre et skikkelig forsøk på å rette det opp. Komboer, svakt og sterkt angrep, noe unikt med hvert våpen, forskjellig oppførsel om våpen er i venstre eller høyre hånd, status effekter etc. Dette er virkelig spennende å se om funcom lykkes med en fullstendig revamp av combat-systemet.

edit:
Vi har tidligere snakket en del om the purge og hvor viktig det kan være for salg og “retention”, et mye bedre combat-system har etter min mening mye større potensiale.

Selvfølgelig, the purge + vellykket revamp av combat blir enda bedre salgspotensiale.

7 Likes

Nettopp.

Her snakker folk om 700-800.000 solgt på tvers alle plattformer i 2018. Du kan mangedoble dette hvis Funcom treffer noenlunde med timing, markedsføring og kvalitet.

4 Likes

Jeg synes 7-800k for 2018 er et godt utgangspunkt, og som du sier 2-3x dette er mulig hvis Funcom treffer virkelig bra, men du må også ta med at hvis Funcom ikke klarer å levere mange av de gameplay featurene de har planlagt og teknisk stabilitet, så selger de kanskje halvparten til en tredjedel av dette.

Det er et voldsomt utfallsrom her, men jeg synes risk/reward ser veldig bra ut med en fullt utvannet/gjeldfri mcap på ca 700 MNOK og 76,3 MNOK i mer eller mindre likvide midler (Trade receivables + Prepayments and other receivables + Cash and cash equivalents - Deferred tax liabilities - Deferred income - Short-term loans and borrowings - Other short term liabilities = 9386 TUSD).

4 Likes

Hmm, både Funcom-kontot och CE-kontot på twitter skriver samma inlägg utan retweet:

Lite småkryptiskt, men det kan kanske antyda att vi får se nyheter nästa vecka?

PS: jag läste att ”nån” här inne linkade till funcoms tweet men jag hittar den inte igen, annars hade jag svarat på den.

PS2: jag är nybakad småbarnspappa så därför är huvudet lite mos nu om dagen. Så ni får ha lite överseende med mig om jag säger nåt märkligt. Det gör 2 timmars sömn med dig :smile:. Men samtidigt kunde man inte vara gladare! Märkligt hur det funkar det där…

19 Likes

Gratulerer som pappa! :smiley:
Her er mange som har god kontroll på Funcom, så du blir godt oppdatert hvis du følger med her. Du har jo 22 timer i døgnet da!:sweat_smile::+1: men det er nok vanskelig å fokusere da når insomniaen er konstant :drooling_face:

5 Likes

Haha, ja det kan man lugnt säga :smile:. Tack så mycket! Fantastisk tid, ska försöka njuta lite av det mellan varven också :wink:

6 Likes

Trenden med positive reviews fortsetter i dag. 23 positive og 4 negative. 85% positive med andre ord.

8 Likes

Spillere toppet ut på 3821 i kveld, slettes ikke verst.

3 Likes

Passerer nok også 4000spillere på peak i morgen.

Haha på likt Halling…

4 Likes

Vært noen dager med bra overvekt positive nå? Det vil nok merkes på salget hvis det er en trend som holder seg, folk reklamerer til venner om spill de liker :+1::moneybag::dollar:

Jeg er usikker hvor mye reviews har å si, se på Pudg. 21mill solgte, sure reviews.

1 Like

For min egen del er reviews med på å avgjøre om jeg vil kjøpe et spill eller ikke. Flere spill jeg har latt være å kjøpe etter å ha lest reviews.

Uten å ha lest reviews på PUBG så er vel det mye på cheaters og på ett så kompetitivt spill blir også folk grinete hvis det møter gode folk og blir eid i tillegg.

1 Like

4000 samtidige, og nærmer seg “Mostly Positive”. Synes dette lover godt frem mot full-release:

IMG_0519

12 Likes

Hva er grensen for mostly? 70%?

Å vippe over på Mostly Positive vil bety mye for salget. Ingen tvil! :blush:

1 Like

Jepp. Får de på plass den beste combaten i sjangeren og mounts (gjerne the purge, sorcery etc. også) - kombinert med tung markedsføring - står jeg fast på min tro at CE gradvis blir arvtakeren til store deler av spillerbasen til ARK og Rust. Da får vi Bagger-aktige estimater som slår til i lang tid fremover.

IMG_0520

13 Likes