Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Conan Exiles ligger for tiden som #295 på bestselgerlisten. Ikke akkurat hot stuff! På den positive siden, så er reviews 85% positive for de to siste dagene, etter at Steam startet nominasjonen til Steam-awards.

1 Like

Det spennende nå er å se om de selger mye på 290 plass. Flere spill som lå på top 10 før salget ligger over 100+++ som kan tyde på at det går mye spill.

1 Like

Tjah, det blir nok snakk om hundreder av salg, som i det store og det hele ikke betyr noe.

Funcom hadde nok tjent bedre på å koordinere et salg med f.eks. combat update patchen, eller purge-patchen, så de har et selling point. Som det er nå, så er det null oppmerksomhet rundt CE.

2 Likes

Kan jo gjøre begge deler ? salg nå + salg når combat update’en kommer ?

Det blir nok ganske hipp-som-happ om de er på salg nå eller ikke, antall solgte kopier blir marginalt. Mao, jeg er helt enig med deg.

Steam reviews 23.11 94%positive alle språk. Totalt 81 reviews så langt i dag. Gått opp fra 47% positive siste 30 dager til 59%.

Håper på blå tommel de nærmeste dagene :slight_smile:

Revidert 2300

11 Likes

Pokker kalle detta var gromt og som jeg har skrevet før jeg gir pokker av grunnen til att det kommer noe positivt i forbindelse med Funcom og CE/SWL.
Kan vi ikke bare for pokker glede oss over det som er bra, istedet for å analysere oss ihjel over absolutt alt som handler om Funcom. Greit å være grundig i våres aksjevalg, men synes for mange ser “fanden på flatmark” i absolutt alt som handler om Fun og CE om dagen.

6 Likes

Hear hear! :slightly_smiling_face:

Vi har jo snakket om dette mange ganger. Pulssalg når de slipper nye features eller expansions eller events. Nå er spillet relativt stabilt, så da går det an å markedsføre litt og få inn flere spillere.

Nå drukner spillet i alt annet som er på salg. Men det er nok lurt å være på salg når alle andre er på salg, sånn politisk.

1 Like

Steam Awards aka fanden på flat mark :wink:

2 Likes

Jeg mener det er bedre å kjøre salg uka før alle andre :wink:

4 Likes

Høres ut som Funcom gjør noe riktig i Kina (google translated)

Jeg er virkelig overrasket over å se så mange dårlige anmeldelser i kommentarseksjonen nå. Jeg husker 31. januar i år, da spørsmålet, jeg så på butikken, nølte de ikke med å kjøpe spillet, begynnelsen av spillet, spillet tilbakekalte arken, og innholdet er ikke rikt, kartet er mindre, men også Det er noen fantastiske BUG, og senere har spillserveren blitt gjenstand for kritikk. Å se året å bli sendt umiddelbart, og deretter tilbake til spillet, fant jeg at kartet har vært mye større, spillet er mye rikere enn før, det er for øyeblikket stabil asiatisk server, direkte koblet uten noen akselerator. , Du kan føle at utviklere har til hensikt å gjøre. Hvis du kan, vennligst gå tilbake til dette spillet nå for å se deg inne, og nå har situasjonen vært verre enn før, den vakre kong Conan er som et barn, steg for steg i veksten!

Stabil asiatisk server = bra, da mangler det bare at flere kinesiske spillere er fornøyde med det, så de slutter å dra ned review-scoren. :slight_smile:

Ref: http://steamcommunity.com/profiles/76561198040147501/recommended/440900/

4 Likes

Lo litt av denne :rofl:

1 Like

Recent over overall :+1:

51

8 Likes

Ser ut som den viser fingeren :rofl:

6 Likes

@Morti hva tenker du om det noe combat systemet i ce? Høres ut som en vesentlig forbedret versjon av aoc sitt. De snakker om det fra ca 10 min ute i videoen her: https://m.twitch.tv/videos/203918412

Jeg digga melee i aoc, så ideen høres knall ut. Satser på at det blir like bra som det høres ut.

De nevner også at de legger til headshots, heart shots etc, så det faktisk betyr noe hvor man treffer.

Forskjellige våpen kommer til å ha sine egne comboer med forskjellige effekter.

De har planlagt å gjøre dette i år. Jeg tipper de får det ut i januar.

EDIT:
Sånn jeg forstod det, så sa Joel implisitt at de hadde det beste melee combatsystemet i sjangeren, men at at det ikke holdt. De har hatt et par forsøk på å forbedre det tidligere, men de innså at det ikke kom til å bli stor nok forskjell til at det ble et selling point. Implisitt, dette combat-systemet er såpass mye bedre at det faktisk blir et selling point.

For en tidligere AoC-spiller med Bear Shaman som første character, så synes jeg det hørtes bra ut. Det kommer ikke til å bli et like “firkanta” system som i AoC, men noe av den samme feelingen hvor du gjør noe annet enn å spamme “attack”-knappen.

7 Likes

Kom en melding her på Twitter, men i grunnen litt for seint til å eventuelt forklare den plutselige oppgangen i antall reviews

CONAN EXILES
CONAN EXILES
@ConanExiles
Hey! If you love Conan Exiles, why not nominate it for a Steam Award? You can even earn yourself a nifty little Steam badge for your profile in the process. No pressure, but it would certainly please Crom.

(link: http://store.steampowered.com/SteamAwardNominations/) store.steampowered.com/SteamAwardNomi…

Både ARK og RUST har en tilsvarende utvikling som CE, så jo, det høyst sannsynlig pga Steam awards det plutselig har blitt så mange god reviews. Det er ikke tilfeldig at det plutselig kom inn masse reviews samme dag som Steam Award Nominations startet. :wink:

1 Like

Er flere spill fra Funcom som har samme utvikling. SWL er for eksempel mostly positive igjen, etter mange positive reviews de siste 3 dagene. Samme gjelder spill som TLJ og Dreamfall.

4 Likes